شکایت DOJ CarPlay را اشتباه درک می کند و ادعا می کند که این کار ضد رقابتی است


دادخواست DOJ 88 صفحه است، و من آزادانه اعتراف می کنم که هنوز خواندن آن را تمام نکرده ام، اما به نظر می رسد که یک ویرایشگر فنی این کار را انجام داده است – ادعا می کند که CarPlay ضد رقابت است.

همانطور که مقاله اشاره می کند، به نظر واضح است که وزارت دادگستری در واقع نمی داند CarPlay چیست یا چگونه کار می کند، زیرا این ادعا به سادگی هیچ منطقی ندارد…

لبه اندرو هاوکینز مرجع را دید.

وزارت دادگستری می‌گوید که مانند گوشی‌های هوشمند، سیستم‌های اطلاعات سرگرمی وسایل نقلیه به روشی جدید برای اپل برای انجام رفتارهای ضدرقابتی با هدف آسیب رساندن به مصرف‌کنندگان و همچنین رقبای خود تبدیل شده‌اند.

به گفته دادستان، برنامه های اپل برای معرفی نسخه ای فراگیرتر از CarPlay، که در آن سیستم جنبه های کلیدی عملکرد خودرو مانند سرعت و تهویه مطبوع را نمایش می دهد، شواهد دیگری از انحصار غیرقانونی این شرکت در گوشی های هوشمند است.

در این دادخواست می‌گوید: «با اعمال محدودیت‌های مشابه در CarPlay، اپل با جلوگیری از توسعه سایر فناوری‌های واسطه‌ای که با تلفن تعامل دارند اما خارج از دستگاه قرار دارند، قدرت آیفون را بیشتر قفل می‌کند.

بخش اول سوء تفاهم این است که یک قفل وجود دارد. آنجا هیچی نیست. هر کسی که سوار ماشین خود می شود که از CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند سه گزینه دارد:

  • آیفون را وصل کنید و CarPlay را روی صفحه ماشین دریافت کنید
  • یک تلفن هوشمند Android را وصل کنید و Android Auto را روی صفحه نمایش دهید
  • هیچ یک از این کارها را انجام ندهید و از سیستم اطلاعات سرگرمی خود خودرو استفاده کنید

انجام یکی از این انتخاب ها مانع از تغییر نظرتان در آینده نمی شود. یک دارنده آیفون می‌تواند به یک گوشی اندرویدی ارتقا دهد و بلافاصله از CarPlay به Android Auto تبدیل شود.

به همین ترتیب با ویژگی جدید Instrument Cluster در iOS 17.4. خودروسازان می توانند انتخاب کنند که از آن پشتیبانی کنند یا نه (و تاکنون تعداد بسیار کمی از آن پشتیبانی می کنند)، و مالکان خودرو می توانند آن را فعال کنند یا نه.

مانند CarPlay استاندارد، هیچ محدودیت یا قفلی وجود ندارد.

جایی که وزارت دادگستری به طور بالقوه در زمینه ایمن تر است، شکایت مربوط به آن است که اپل ویژگی Car Key را – که در آن آیفون یا اپل واچ می تواند یک کپی دیجیتالی از کلید ماشین داشته باشد – را به برنامه کیف پول خود محدود می کند. سازندگان خودرو این گزینه را ندارند که این ویژگی را در برنامه خود فعال کنند، اما نه در کیف پول.

دادستان‌ها از مثالی استفاده می‌کنند که اپل از توسعه‌دهندگان می‌خواهد کلیدهای دیجیتالی را که برای برنامه‌های خودشان ساخته شده‌اند به Apple Wallet اضافه کنند تا کار کنند.

“وضعیت پیش‌فرض Apple Wallet کاربران را به جای اینکه به اشخاص ثالث اجازه دهد کلیدهای دیجیتالی خودرو را فقط در برنامه چند پلتفرمی خود ارائه دهند، به Apple Wallet هدایت می‌کند و در نتیجه وابستگی خود را به Apple و Apple افزایش می‌دهد.” اظهارات شکایت

با این حال، حتی در اینجا، مسلماً به خودروسازان لطمه می زند، اما ادعای اینکه به مصرف کنندگان آسیب می زند دشوار است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی