طبق گزارش ها، تولید مک بوک برای تایلند و ویتنام برنامه ریزی شده است

عکس: Dlxmedia/Unsplash

اپل به تدریج زنجیره تامین خود را با کارخانه های مونتاژ در هند، ویتنام، اندونزی و جاهای دیگر متنوع کرده است، اما پیشرفت کند بوده است.

به گفته منابعی از سه تامین کننده که مستقیماً در این فرآیند دخیل هستند، تامین کنندگان اپل که در این مذاکرات مشارکت دارند، در حال حاضر امکانات تولیدی در تایلند برای مشتریان دیگر دارند و در حال بحث در مورد مونتاژ و تولید قطعات و ماژول های مک بوک هستند.

ما سال‌ها در مورد نیاز و دشواری کاهش اتکای اپل به چین هشدار داده‌ایم، اما همه‌گیری خطرات این شرکت را که بیشتر تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد تولید می‌کند، آشکارتر کرده است. تخمین زده می‌شود که اختلالات مرتبط با کووید-۱۹ در بزرگترین کارخانه مونتاژ آیفون جهان یک میلیارد دلار در هفته برای این شرکت هزینه داشته باشد.

گفته می‌شود که چندین تامین‌کننده اپل در بحث‌هایی با این شرکت، هم در مورد تولید قطعات و ماژول‌های ماشین‌ها و هم در مورد مونتاژ نهایی شرکت دارند.

زمینه

تایلند قبلاً شاهد بوده است که تامین کنندگان شرکت های فناوری ایالات متحده کارخانه هایی را در این کشور راه اندازی کرده اند، از جمله تولید سرورها، چاپگرها و قطعات خودرو.

انتقال تولید مک بوک به خارج از چین برای اولین بار یکی از اهداف استراتژیک اصلی اپل برای زنجیره تامین است که ویتنام در راس آن قرار دارد. یک گزارش جدید امروز نشان می دهد که شرکت های دارای امکانات در تایلند نیز برای مونتاژ مک بوک آماده می شوند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی به ویژه، مونتاژ مک بوک هنوز به طور انحصاری در چین انجام می شود. ما برای اولین بار در اواخر سال گذشته شنیدیم که تایلند ممکن است در رقابت باشد، اما بیشتر اخبار بر ویتنام متمرکز شده است.

تولید مک بوک برای تایلند برنامه ریزی شده است

یک تامین کننده گفت که قبلاً خط تولید آزمایشی مک بوک ها را در تایلند تکمیل کرده است. دومی در حال ساخت کارخانه هایی در تایلند به طور خاص برای اپل است و ساخت کارخانه مک بوک را تا پایان سال تکمیل خواهد کرد. سومین مورد توسط اپل برای مونتاژ مک بوک در ویتنام مورد مراجعه قرار گرفت و جایگزینی برای استفاده از یک کارخانه موجود در تایلند ارائه کرد.

یک تحلیلگر محلی گفت که اپل همچنان ویتنام را به تایلند ترجیح می دهد زیرا به چین نزدیک تر است و توافق نامه های تجارت آزاد بیشتری دارد. اپل به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

اپل در حال مذاکره با تامین کنندگان برای تولید مک بوک در تایلند است زیرا این شرکت به گسترش ردپای تولید خود در خارج از چین در میان عدم اطمینان ژئوپلیتیک ادامه می دهد. […]

نیکی آسیا در مورد تایلند بسیار دقیق تر می شود.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که ساعت‌های اپل بیش از یک سال است که در تایلند بی‌صدا تولید می‌شوند.