فروش آیفون در ژاپن افزایش یافت و در چین کاهش یافت


وضوح را با CleanMyPhone MacPaw بیابید – برنامه تمیزکننده جدید مجهز به هوش مصنوعی که به سرعت تصاویر تار، اسکرین شات ها و سایر درهم ریختگی ها را از دستگاه شما شناسایی و حذف می کند. اکنون آن را با یک نسخه آزمایشی رایگان دانلود کنید.


در دو گزارش مختلف اطلاعاتی بازار، خبرهای خوب و بد برای اپل وجود دارد. یکی نشان دهنده افزایش سهم اپل در بازار و تداوم تسلط کامل بر بازار گوشی های هوشمند ژاپنی است، در حالی که دیگری کاهش چشمگیر فروش آیفون در چین را توصیف می کند.

در ژاپن، اپل برای مدت طولانی وجود داشته است، و پس از آن، بسیار عقب تر، همه هستند…

در ژاپن، IDC می‌گوید که اپل همچنان از رشد سه ماهه دوم بازار خود بهره می‌برد و سه ماهه پایانی سال گذشته بار دیگر به آن اجازه داد بیش از نیمی از کل فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور را به خود اختصاص دهد.

نزدیک‌ترین رقیب، شارپ، با 51.9 درصد سهم اپل با تنها 10.9 درصد فاصله زیادی دارد.

با این حال، بر اساس آخرین داده های Counterpoint، در چین، بازگشت غافلگیرکننده هوآوی – و هنوز هم تا حد زیادی غیرقابل توضیح – باعث شد که فروش آیفون در شش هفته اول سال 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد. هوآوی فروش خود را 64 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داد.

آیفون اپل در چند هفته اول سال به دلایل مختلفی با مشکل مواجه شد. منگمنگ ژانگ، تحلیلگر ارشد، گفت: «عمدتاً با رقابت سختی در سطح بالا از سوی هوآوی احیا شده مواجه شده است، در حالی که به دلیل قیمت‌های تهاجمی OPPO، Vivo و Xiaomi در وسط گیر کرده است.» و افزود: «اگرچه آیفون 15 یک دستگاه فوق‌العاده‌ای است، هیچ ارتقای قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی ندارد، بنابراین مصرف‌کنندگان در حال حاضر احساس خوبی نسبت به حفظ نسل آیفون‌های قدیمی دارند.

این شرکت همچنین خاطرنشان می کند که مقایسه برای اپل دشوار بوده است.

شایان ذکر است که شش هفته اول سال 2023 شاهد اعداد غیرمعمول بالایی بودیم که فروش واحدهای قابل توجه از دسامبر 2022 به دلیل مشکلات تولید به تعویق افتاد و این مقایسه منفی سال به سال را تقویت کرد.

عکس آندره بنز در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی