قیمت و مشخصات آيفون 14، چرا باید منتظر گوشی جدید اپل باشیم؟ سیب تیپ

البته به مراتب با افزایش حافظه داخلی قیمت این گوشی هم افزایش می‌یابد به شکلی که قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در نسخه‌ی یک ترابایتی حدود 1699 دلار تعیین شده است. این‌ها همه برای مدل‌های پرو بود، آیا دوربین گوشی ایفون ۱۴ و ۱۴ مکس نیز با بهبود روانه بازار می‌شود؟ از نظر سنسور نه، از نظر کیفیت بله! اپل عادت دارد در هر نسل حتی با ثابت نگه داشتن سنسور و رزولوشن آن با تغییرات دیگر کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های را بهبود دهد. این اتفاق دقیقا سال قبل هم رخ داد و ایفون 13 مینی در تست‌های Dxomark توانست امتیازی به اندازه آیفون 12 پرو مکس سال قبل به دست بیاورد که موضوع هیجان‌انگیزی بود. این پردازنده که جدید ترین نسل پردازنده های سری A اپل است، در طراحی آن نیم نگاهی به پردازنده های M و تکنولوژی های خوب آن شده است.

  • ما انتظار داریم با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آیفون، جزئیات دوربین جالب تری آشکار شود، اما تاکنون، این تنها چیزی است که می دانیم.
  • یا اینکه همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، به صورت یک دکمه در زیر نمایشگر باشد.
  • ایفون 14 مکس که نام آن ممکن است ایفون 14 پلاس باشد نسخه پایه‌ای ایفون‌های جدید با نمایشگر بزرگ‌تر است.
  • به‌علاوه، تحلیل دیگری هم وجود دارد که هر دو مدل پرو سال ۲۰۲۲ را با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تصور می‌کند.

در همان زمان، شایعات به همان سنسور 12 مگاپیکسلی مورد استفاده برای دوربین اصلی اشاره می‌کنند و تغییر بزرگی در دوربین اولترا واید اتفاق می‌افتد که شاهد بهبود خواهیم بود و حدس ما این است که به سادگی از دوربین اولتراواید استفاده می‌کند. آیفون ۱۴ با قیمت پایه 799 دلار و آیفون ۱۴ پلاس با قیمت پایه 899 دلار عرضه خواهند شد. مانند قبل، گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، در بخش دوربین هم با تغییرات سخت‌افزاری زیادی همراه نشدند. در عوض اپل اندازه سنسور دوربین اصلی را ارتقا داده و سرعت دیافراگم را هم به f/1.5 رسانده است. به گفته اپل با اعمال این تغییرات، آیفون 14 در محیط‌های کم نور، 49 درصد عملکرد بهتری دارد. دوربین فوق‌عریض اما ظاهرا هیچ تغییر خاصی نداشته و همان دوربین آیفون 13 است.

بررسی

اگر از علاقه‌مندان به محصولات اپل باشید حتما اطلاع دارید که سری‌های مختلف آیفون همراه با تراشه‌ای از سری A بیونیکی معرفی می‌شوند. سری آیفون ۱۴ نیز انتظار می‌رود همراه با تراشه‌ی A16 بیونیکی معرفی و روانه‌ی بازار شود. در مورد تراشه‌ی جدید اپل گفته می‌شود که مبتنی بر لیتوگرافی یکسان ۵ نانومتری تولید می‌شود و برای ساخت آن نیز از پروسه‌ی NP4 شرکت TSMC استفاده خواهد شد. متاسفانه هنوز اشاره‌ای نشده که تراشه‌ی جدید اپل نسبت به مدل فعلی چه تفاوت‌هایی دارد و تا چه حدی شاهد بهبود در عملکرد مولفه‌های مختلف آن خواهیم بود. سری ایفون‌های جدید مانند دو نسل قبل چهار گوشی را شامل می‌شود اما با این تفاوت که ایفون 14 مینی جای خود را به آیفون 14 مکس می‌دهد. در واقع فروش ضعیف ایفون 13 مینی و ایفون 12 مینی باعث شد تا اپل این مدل از گوشی‌های کوچک خود را کنار بگذارد.

اولین پردازنده 4 نانومتری اپل که با 16 میلیارد ترانزیستور همراه شده است. این پردازنده همچنان از همان پیکربندی 6 هسته‌ای استفاده می‌کند ولی به گفته اپل حالا 2 هسته قدرتی آن، 20 درصد مصرف باتری کمتری از 2 هسته قدرتی A15 دارند و هسته‌های گرافیکی نیز با 50 درصد حافظه بیشتر همراه شدند. اپل برای دوربین اصلی دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده نمی‌کند؛ بلکه به سراغ دوربینی 48 مگاپیکسلی رفته که لنز واید 24 میلی‌متری دارد و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز استفاده می‌کند. سایز پیکسل این دوربین به 1.22 میکرومتر می‌رسد و دارای قابلیت لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت است.

مدل‌های پرو و پرو مکس به ترتیب از نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی بهره خواهند برد. همانطور که بالاتر گفتیم، اپل در مدل‌های پرو، ناچ را وبلاگ 9to5mac.ir جایگزین یک حفره برای سلفی و سنسور فیس‌آیدی کرده است. اپل در این مدل‌ها از یک ویژگی جدید به‌نام Dynamic Island رونمایی کرده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک هم در ایران کاری از پیش نمی‌برد