مانیتور طراحی BenQ DesignVue PD3225U برای مک


علاقه مندان به صفحه نمایش مک می دانند که تعداد پیکسل ها باید با اندازه صفحه نمایش سازگار شود تا استاندارد اپل برای رزولوشن “رتینا” حفظ شود.

به همین دلیل است که iMac 24 اینچی 4.5K، صفحه نمایش 27 اینچی استودیو 5K و 32 اینچی Pro Display XDR 6K است. این رزولوشن ها و اندازه های نمایشگر هر کدام به ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ می رسد. نتیجه تعادل وضوح و صفحه نمایش با قیمت 1499 دلار، 1599 دلار و 4999 دلار است.

پیگیری پیکسل در هر اینچ همچنین دلیلی است که جامعه مک برای مدت طولانی مانیتور ال‌جی UltraFine 5K را تحمل کرده است و چرا نسخه کاربردی‌تر نمایشگر استودیو سامسونگ توجه ما را به خود جلب کرده است.

همانطور که گفته شد، آیا یک صفحه نمایش بزرگتر با وضوح کمتر همیشه یک مصالحه است؟ من چندین هفته است که یک مانیتور طراحی BenQ DesignVue را بررسی می کنم و این تنظیم 4K 32 اینچی یک مشکل واقعی را برای من حل کرده است.

مشخصات BenQ DesignVue PD3225U

  • نوع پنل و اندازه صفحه نمایش: LED-backlit IPS و 31.5 اینچ
  • وضوح و تراکم پیکسلی: 3840×2160 و 400 نیت
  • نرخ تازه سازی و زمان پاسخ: 60 هرتز و 5 میلی ثانیه
  • نسبت کنتراست و روشنایی: 2000:1
  • پوشش صفحه نمایش: ضد تابش نور
  • طیف رنگ: 98% P3، 99% Rec.709، 99% sRGB
  • حالت های رنگی: انیمیشن، B&W، CAD/CAM، تاریکخانه، DCI-P3، DICOM، نمایش P3، HDR، نور آبی کم، M-Book، Rec.709، sRGB و کاربر
  • نرم افزار: Display Pilot 2 و Display ColorTalk
  • قیمت: 1099.99 دلار

طراحی صفحه نمایش E/OB

  • HDMI 2.0×2
  • DisplayPort 1.4×1
  • Thunderbolt 3 برای PowerDelivery 85W، DisplayPort Alt Mode و Data x1
  • خروجی Thunderbolt 3 (15W PowerDelivery) x1
  • فناوری زنجیره ای دیزی: تاندربولت 3
  • USB نوع B (بالا جریان) x1
  • USB-C (پایین دست) x1
  • USB 3.2 (پایین دست) x3
  • اتصال همه کاره: Thunderbolt 3

وضوح و نمایش

همانطور که در افتتاحیه مشخص کردیم، عدد جادویی اپل برای نمایشگر مک با وضوح “Retina” 218 پیکسل در هر اینچ است. اپل از عبارت Retina برای اشاره به نمایشگرهایی با وضوح بالا استفاده می کند که پیکسل های آن در فاصله دید معمولی قابل تشخیص نیستند.

PPI با تقسیم وضوح مورب بر حسب پیکسل بر اندازه مورب بر حسب اینچ تعیین می شود. مانیتور PD3225U تقریباً 140 پیکسل در هر اینچ را برای وضوح 4K (UHD) به دست می آورد.

اینجاست که همه چیز برای من جالب می شود. من تجربه زیادی با نمایشگرهای 21.5 اینچی 4K و نمایشگرهای 27 اینچی 5K دارم و وضوح وضوح هرگز مشکلی نیست.

با این حال، دید من با لنزهای اصلاحی 20/40 است، یعنی من در 20 فوت چیزی را می بینم که یک فرد با 20/20 در 40 فوت می بیند. به همین دلیل، من برای خوانایی بهینه به سمت صفحه نمایش مک اپل می کشم. در فاصله دید طبیعی، دیدن متن و نمادها به وضوح برای من تلاش می کند.

از سوی دیگر، من مانیتورهای دسکتاپ را امتحان کرده ام که در مقایسه با صفحه نمایش کوچکتر مک بوک ایر خود خنده دار بودند. به عنوان مثال، یک مانیتور 32 اینچی 1080p فقط یک شکست است. همه چیز زوم شده و پیکسلی به نظر می رسد. 27 اینچ محدودیت عملی برای وضوح 1080p است، اما وضوح تصویر مطلوب نیست.

ارگونومی

در صورت نیاز، مانیتور طراحی بنکیو قادر است به صورت بومی با کیفیت 4K اجرا شود. با این حال، همه چیز برای چشمان روزمره من بسیار کوچک است. در عوض، من از رزولوشن پیش‌فرض استفاده شده توسط مک استفاده می‌کنم، 1920 × 1080. این باعث کاهش 2 برابری سیستم‌عامل macOS می‌شود و در عین حال وضوح 4K را از نظر پیکسل حفظ می‌کند.

قبل از این واحد بررسی وام، هرگز به استفاده از صفحه نمایش 32 اینچی با وضوح 4K در 1920×1080 فکر نمی کردم. بعد از یک ماه زندگی با این تنظیمات، فکر می‌کنم ممکن است برای دید 20/40 من مناسب‌تر از 5K در 27 اینچ باشد.

نقطه ضعف این است که املاک و مستغلات کمتری روی صفحه نمایش وجود دارد که بتوان پنجره‌ها را بدون تعویض پنجره مرتب کرد، اما وضوح برای من وجود دارد.

این پیکربندی به معنای استفاده از یک نسخه بسیار خواناتر از صفحه نمایش مک بوک ایر من است (به لطف حالت M-book) در حالی که از ارگونومی پیکربندی دسکتاپ بهره می برد. قوز کردن ساعت ها روی لپ تاپ به ناچار منجر به درد کمر، گردن و مچ دست می شود. توصیه نمیشود!

روشنایی

پس از نصب، اولین مشاهده من این بود که مانیتور طراح BenQ PD3225U روشن است! با تعجب متوجه شدم که صفحه نمایش با روشنایی کامل تنها 400 نیت است. مانیتور شامل یک صفحه لوازم جانبی است که برای تغییر روشنایی می چرخد، و به نظر من لازم است در تنظیمات تیره تر آن را کم کنید. (برنامه Mac Display Pilot 2 بنکیو نیز وجود دارد که یک صفحه کنترل مانیتور را در نوار منو قرار می دهد.)

بلندگوها

لوازم جانبی شماره‌گیر را می‌توان برای تنظیم صدا به جای آن پیکربندی کرد. من به طور کلی دکمه های تنظیم صدا را دوست دارم، اما تنظیم صدا با کلیدهای صفحه کلید اکنون فقط یک رفتار آموخته شده است. به طور کلی، می توانم بگویم بلندگوهای واحد بررسی من به خوبی بلندگوهای داخلی مک بوک ایر نیستند، حتی در صورت بسته بودن، اما در مواقع لزوم عملکردی دارند.

مواد

خود سخت افزار در واقع برای نمایشگرهای غیر اپل بسیار خوب است. وضعیت قاب دور صفحه نمایش بسیار خوب است. صفحه نمایش دارای یک پوشش ضد تابش است که به طور موثری از تابش خیره کننده جلوگیری می کند. با این حال، بدون نور مستقیم واقعا مات به نظر نمی رسد. وقتی هیچ منبع نوری خیره کننده ایجاد نمی کند، به نظر می رسد صفحه براق مک بوک ایر من است.

BenQ دارای پایه ای عالی با قابلیت تنظیم ارتفاع با ردپایی غیرعادی بزرگ است که برای میزهای کم عمق ایده آل نیست. مانیتور می تواند به صورت عمودی بچرخد و در حالی که به طور پیش فرض خاموش است، تنظیمی برای تشخیص چرخش بدون تغییر دستی تنظیمات وجود دارد.

پورت ها

بعد از آن وضعیت بندر وجود دارد که من خوشحالم که بسیار بسیار خوب است! تنها یک کابل Thunderbolt 3 که مک بوک ایر من را به صفحه نمایش طراحی BenQ متصل می کند، مک بوک من را در حالی که نمایشگر دوم اضافه می کند شارژ نگه می دارد.

من همچنین یک درایو Thunderbolt خارجی متصل به نمایشگر BenQ برای پشتیبان گیری از Time Machine دارم که زمانی که از طریق مک خود به مانیتور متصل می شوم نصب می شود. پورت های USB-A و USB-C که در سمت راست قرار گرفته اند برای انتقال داده و شارژ دستگاه مناسب هستند.

همچنین یک دنیای کامل از توانایی ها وجود دارد که من نیازی به آنها نداشتم اما قابل ذکر است. یعنی سوئیچینگ KVM با تصویر در تصویر و تقسیم نمایشگر برای نظارت بر چندین ورودی به طور همزمان.

برای اهدافم، فقط یک صفحه نمایش بزرگ خوب برای نگاه کردن به میز کارم برای من کافی است. وقتی درب مک بوک ایر من بسته است، هیچ وب‌کمی داخلی برای استفاده وجود ندارد، اما من از بازوی نصب قابل تنظیم TwelveSouth HoverBar Duo و ویژگی macOS برای استفاده از آیفون به‌عنوان وب‌کم در هر صورت استفاده می‌کنم.

نتیجه

اگر این مانیتور به امانت نبود، من قطعاً به استفاده از آن به عنوان پنجره اصلی مک روی میز خود ادامه می دادم.

اما سوال سخت برای من این است. آیا 1100 دلار سرمایه گذاری عاقلانه ای برای اجرای یک مانیتور 32 اینچی 4K با وضوح 1920 در 1080 است؟ من طبیعتاً تمایل دارم که صفحه نمایش استودیو اپل را با 500 دلار بیشتر ترجیح دهم. با این حال، مطمئن نیستم که آیا این واقعا بهترین راه حل برای بینایی 20/40 من است. تصمیم دشوار!

(به روز رسانی: باید روشن کنم که وضوح هنوز 4K است. فقط طرح صفحه نمایش تغییر می کند. به همین دلیل، من به فکر استفاده از یک مانیتور 4K هستم که UI را 2 برابر کاهش می دهد، این مزیت اندازه UI 1080p است. با حفظ وضوح 4K.)

با این وجود، من در طول آزمایش خود از مانیتور طراحی BenQ بسیار راضی بودم. شاید مهم ترین دلیل این حالت حالت M-book آن باشد، نمایه ای که رنگ ها را دقیق و کاملاً در خانه در کنار صفحه نمایش مک بوک شما می سازد.

مانیتور طراحی BenQ DesignVue PD3225U با قیمت 1099 دلار در Amazon، B&H، Best Buy، Adorama و benq.com موجود است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش نقد و بررسی 9to5mac فارسی