ممنوعیت Epic اپل توسط قانونگذاران اروپایی زیر سوال رفت. جزئیات بیشتر


ممنوعیت Epic اپل – که باعث شد سازنده آیفون یک بار دیگر حساب توسعه دهنده مورد استفاده توسط این شرکت بازی را خاتمه دهد – توسط تنظیم کننده های ضد انحصار اتحادیه اروپا مورد سوال قرار گرفته است.

همچنین جزئیات بیشتر در مورد پیگیری درخواست فیل شیلر برای تضمین کتبی حسن نیت از تیم سوینی، مدیر عامل Epic و وکلای اپل، ظاهر شد.

داستان تا اینجا

  • اپیک گیمز سیستم پرداخت درون برنامه ای خود را در آیفون معرفی کرد
  • این امر اپ استور را دور زد و کمیسیون 30 درصدی اپل را رد کرد.
  • این نقض آشکار شرایط و ضوابط اپ استور بود
  • اپل با ممنوعیت شرکت در اپ استور پاسخ داد
  • این دو شرکت اقدام قانونی کردند
  • دادگاه به Epic گفت که نه، اپل یک انحصار عمل نمی کند
  • دادگاه به اپل گفت که بله، باید اجازه فروش برنامه های خارج از اپ استور را بدهد
  • هر دو طرف به بخش‌هایی از حکمی که دوست نداشتند اعتراض کردند
  • دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به هر دو درخواست تجدیدنظر خودداری کرد
  • در همین حال، قانون بازارهای دیجیتال همچنین فروشگاه های برنامه های شخص ثالث را ملزم می کند
  • اپل موافقت کرده است که در ایالات متحده و اتحادیه اروپا مطابقت کند
  • اما او شرایطی را تحمیل کرد که به عنوان تبعیت بدخواهانه توصیف شده است.

این درام زمانی ادامه یافت که اپیک یک حساب توسعه دهنده از طریق شعبه سوئدی خود باز کرد. در آن زمان به نظر می رسید که همه چیز بخشیده شده است، اما از آن زمان مشخص شد که اپل واقعاً از باز شدن این حساب آگاه نبود. Epic Sweden فقط به عنوان یک توسعه دهنده جدید درخواست داد و سیستم خودکار این حساب را اعطا کرد.

هنگامی که مدیران ارشد اپل از این حساب مطلع شدند، آن را بستند.

جایی که همه چیز پیچیده می شود

اپل گفت که دلیل خوبی برای فسخ حساب دارد: Epic قبلاً با شرایط اپ استور موافقت کرده بود و سپس آشکارا این توافق را زیر پا گذاشت.

اگر شرکت اطلاعات بیشتری نمی گفت، احتمالاً در زمینی امن قرار می گرفت – به ویژه از آنجایی که گفته بود اگر Epic تضمین های کتبی ارائه دهد که این بار شرایط را رعایت می کند، مایل است در تصمیم خود تجدید نظر کند.

اما فیل شیلر بیش از این گفت. او به طور خاص به توییتی از تیم سوئینی اشاره کرد که به شدت از اپل انتقاد کرد.

شما طرح انطباق DMA ما را به‌عنوان «سطل زباله داغ»، «نمایش وحشتناک» و «نمونه جدید یواشکی از تبعیت مخرب» توصیف کردید. و شما از آنچه که «هزینه های ناخواسته» و «مالیات اپل» می نامید شکایت کرده اید.

اگرچه این در چارچوب قابل اعتماد بودن Epic بود، اما به نظر می‌رسید که Epic اگر می‌دانست چه چیزی برایش خوب است، بهتر است در انظار عمومی از اپل انتقاد نکند.

اتحادیه اروپا اکنون تصمیم اپل را زیر سوال می برد

بلومبرگ گزارش می دهد که تنظیم کننده ها اساس تصمیم را زیر سوال می برند.

شرکت اپل در رابطه با ممانعت از راه‌اندازی اپ استور خود برای مشتریان آیفون در اروپا، با سوالاتی از سوی قانون‌گذاران اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد. […]

سخنگوی کمیسیون اروپا تأیید کرد که از اپل در مورد رفتارش با حساب توسعه‌دهنده بازی Epic تحت DMA این بلوک توضیح بیشتری خواسته است.

سوینی تضمین کتبی ارائه می دهد. اپل آن را رد می کند

نکته کلیدی در این نبرد این است که شیلر از Epic می‌خواست که تضمین کتبی ارائه دهد که این شرکت با شرایط جدید App Store مطابقت خواهد داشت. لبه گزارش می دهد که سوینی این اطمینان را ارائه کرده است، اما اپل آن را رد کرده است.

سوینی همان روز پاسخ داد. سوینی نوشت: «Epic و شرکت‌های تابعه آن با حسن نیت عمل می‌کنند و از تمام شرایط قراردادهای فعلی و آینده با اپل تبعیت می‌کنند، و ما خوشحال می‌شویم که هر گونه تضمین‌های اضافی مرتبط با موضوع مورد نظر را به اپل ارائه دهیم.» […]

Sweeney گفت که Epic هیچ ارتباطی بین ایمیل شیلر و نامه وکلای اپل دریافت نکرده است و گفت که او مایل است “هر گونه اطمینانی را که آنها مایل به رعایت توافق نامه هستند” ارائه دهد. سوئینی در پاسخ به این سوال که آیا اپیک قصد دارد به شرایط اپل برای توسعه دهندگان، علیرغم انتقاد عمومی از سیاست هایش، احترام بگذارد، سوینی گفت: “بله، کاملا”.

بعد از این چه خواهد شد؟

رگولاتورها به احتمال زیاد به اپل می نویسند و توضیح مفصلی در مورد تصمیم این شرکت و مبنای آن و همچنین شرایط آن برای بازگرداندن حساب کاربری می خواهند.

محتمل‌ترین نتیجه این است که اپل اجازه بازگشت Epic را می‌دهد، اما احتمالاً با درک بسیار واضحی که اگر شرکت بازی‌سازی توافقنامه را نقض کند، حسابش می‌تواند و دوباره فسخ می‌شود.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی