هوش مصنوعی اپل و چرا سرمایه گذاران باید انتظار رشد درآمد داشته باشند


روزی دیگر، مورد دیگری از اپل که آتش رشد وال استریت را با دو حرف جادویی شعله ور می کند: AI.

نظرات تیم کوک در جلسه سهامداران در مورد نوآوری های هوش مصنوعی اپل در سال جاری برای هیجان انگیز کردن سرمایه گذاران بود. با این حال، به گفته یکی از تحلیلگران، بازار با وعده ها قانع نشد. با این وجود، آن‌ها برای سرمایه‌گذاری که نسبت به رشد درآمد شرکت از طریق هوش مصنوعی خوشبین است، مورد استفاده قرار می‌دهند.

در همین حال، اپل راه های جدیدی برای تجاری سازی سیلیکون موجود با استفاده از هوش مصنوعی پیدا کرده است. این اصطلاح هوش مصنوعی است، نه فناوری.

رشد توسط هوش مصنوعی

Gene Munster، شریک مدیریت دارایی Deepwater، کاهش امروز در سهام AAPL را مشخص می کند به عنوان رای عدم اعتماد سرمایه گذاران در مورد استراتژی هوش مصنوعی اپل:

$AAPL امروز 3 درصد کاهش یافته است زیرا سرمایه گذاران رای می دهند زیرا اعتماد محدودی به استراتژی هوش مصنوعی خود دارند. اکنون مشخص است که ژوئن آینده اولین مدل پایه آنها را خواهیم دید، چیزی که با GPT، Gemini، xAI و Anthropic رقابت خواهد کرد. آنچه مشخص نیست این است که مدل پایه برای تجارت اپل چه معنایی دارد؟

با این حال، مانستر پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی اپل هنوز هم این پتانسیل را دارد که کارها را از منظر درآمد به جلو پیش ببرد:

هوش مصنوعی می تواند اتفاقاتی را رقم بزند. اپل 2.2 میلیارد دستگاه فعال دارد که تخمین می زنم که متعلق به 1.4 میلیارد کاربر فعال است. اگر 20 درصد از پایگاه فعال اپل مشترک یک محصول هوش مصنوعی (هوش مصنوعی شخصی) با 10 دلار در ماه شوند، این مبلغ 33 میلیارد دلار در سال درآمد با حاشیه 80 درصد است که سود عملیاتی را تا 16 درصد افزایش می دهد. (155 میلیارد دلار سود عملیاتی در سال 2023).

او دیدگاه بالقوه کوته بینانه سرمایه گذاران را با وضعیت مشابهی با متا مقایسه می کند، زمانی که چشم انداز بلندمدت نامشخص بود:

اقدام سهام AAPL در سال جاری کمی مرا به یاد زمانی می‌اندازد که در پاییز 2022، ترس سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه متا سهم خود را به TikTok از دست بدهد، سهام را به 100 دلار فشار داد. در نهایت، این محصولات (متا، جستجوی گوگل، مایکروسافت آفیس و خدمات اپل) در دراز مدت باقی می مانند.

هیپ هوش مصنوعی

بنابراین، امسال واقعاً چه انتظاری از اپل در رده هوش مصنوعی داریم؟

هفته گذشته، تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت که معتقد است اپل امسال در زمینه هوش مصنوعی مولد نوآوری خواهد کرد. چند هفته قبل، کوک قول داده بود تا اواخر امسال اعلامیه های هوش مصنوعی اپل را اعلام کند – احتمالاً در WWDC در ماه ژوئن. همان موقع است که iOS 18 که مارک گورمن از آن رونمایی می شود بلومبرگ بارها نشان داده است که بر ویژگی های هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

و پاییز گذشته، اپل به طور خلاصه به هوش مصنوعی مولد اشاره کرد که ویژگی‌های تصحیح خودکار و پیش‌بینی متن جدید را به پلتفرم‌های خود معرفی کرد.

هوش مصنوعی البته برای مدت طولانی یکی از اولویت های شرکت بوده است. در سال های اخیر، اپل جزء موتور عصبی تراشه های سیلیکونی اپل را تجاری کرده است. ویژگی هایی که از موتور عصبی استفاده می کنند به عنوان ML یا یادگیری ماشین توصیف شده اند، اما اپل از تغییر در اصطلاحات واژگان آگاه است.

صبح بخیر، صبح بخیر، صبح بخیر

همین امروز صبح، اپل یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن MacBook Air M3 را بهترین لپ تاپ مصرفی برای هوش مصنوعی توصیف کرد. (از همان تراشه M3 مک بوک پرو 14 اینچی اواخر 2023 با چند صد دلار بیشتر استفاده می کند.)

و اپل فقط در حال یافتن و جایگزینی ML به هوش مصنوعی نیست. هوش مصنوعی مولد به هیاهوی هوش مصنوعی در 12 ماه گذشته دامن زده است و کوک در نظرات اخیر به طور خاص هوش مصنوعی را محکوم کرده است. در بیانیه مطبوعاتی مک بوک ایر نیز به دسته هوش مصنوعی که به سرعت در حال پیشرفت هستند اشاره شده است.

بنابراین، از یک طرف، اپل ویژگی هایی را برجسته می کند که ما واقعاً هوش مصنوعی را در نظر نمی گیریم زیرا هوش مصنوعی مولد توجه ما را به خود جلب کرده است:

با استفاده از این عملکرد خارق‌العاده هوش مصنوعی، macOS ویژگی‌های هوشمندی را ارائه می‌کند که بهره‌وری و خلاقیت را بهبود می‌بخشد، بنابراین کاربران می‌توانند ویژگی‌های قدرتمند دوربین، تبدیل متن به گفتار بی‌درنگ، ترجمه، پیش‌بینی متن، متن، درک بصری، ویژگی‌های دسترسی و موارد دیگر را فعال کنند.

اما این پاراگراف نیز وجود دارد:

با اکوسیستم گسترده ای از برنامه ها که قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی را ارائه می دهند، کاربران می توانند همه چیز را از بررسی تکالیف خود با AI Math Assistance در Goodnotes 6 تا بهبود خودکار عکس ها در Pixelmator Pro تا حذف نویز پس زمینه از ویدیو با استفاده از CapCut انجام دهند. در ترکیب با معماری حافظه یکپارچه اپل سیلیکون، مک بوک ایر همچنین می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی بهینه‌شده را اجرا کند، از جمله مدل‌های زبان توسعه‌یافته (LLM) و مدل‌های استریم برای تولید تصاویر محلی با عملکرد عالی. علاوه بر عملکرد روی دستگاه، مک‌بوک ایر از راه‌حل‌های مبتنی بر ابر پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا بهره‌وری قدرتمند و برنامه‌های خلاقانه‌ای را اجرا کنند که از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، مانند Microsoft Copilot برای Microsoft 365، Canva و Adobe Firefly.

این به وضوح نوع هوش مصنوعی را توصیف می کند که اپل هنوز فراتر از یک پلتفرم بودن آن را ارائه نکرده است. وقتی صحبت از هوش مصنوعی مبتنی بر سرور در وب می‌شود، اهمیت کمتری دارد.

خط پایانی: انتظارات برای iOS 18 و WWDC 2024 سر به فلک می‌کشد. اگر ویژگی‌های بیشتری مانند مواردی که قبلاً در اپل وجود دارد ببینیم، وال استریت تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. اما اگر اپل واقعاً هوش مصنوعی مولد را به عنوان یک دسته (و نه فقط برای اپل) ابداع کرده باشد، خوب، شاید بتوان دید مانستر برای رشد را محقق کرد.

چه کسی می داند، شاید همه ما در ماه ژوئن با صحبت با سیری، برنامه های Apple Vision Pro را ایجاد کنیم.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی