پاسخ DMA اپل می تواند قانون را بی ثمر کند


گروه های کمپین می گویند که اگر اتحادیه اروپا به اپل اجازه دهد از پاسخ خود به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) خلاص شود، آنگاه این قانون بی اثر خواهد شد.

اپل، آمازون، گوگل و متا همگی رویکرد یکسانی را در قبال قانون ضد انحصار اتخاذ کرده‌اند، این گروه‌ها می‌گویند: به دنبال انطباق فنی در عین حصول اطمینان از حفظ تسلط بر بازارشان…

ماکس فون تون مدیر موسسه بازارهای باز است، گروهی که هدف آن افشای خطرات ناشی از کسب قدرت بیش از حد شرکت‌های بزرگ است. او گفت لبه اپل، آمازون، متا و گوگل همگی رویکرد مشابهی نسبت به DMA داشتند.

[Their proposals are] انطباق سطحی طراحی شده برای بررسی جعبه های نظارتی بدون ایجاد تهدید واقعی برای تسلط دروازه بانان بر بازار […]

استراتژی Big Tech در قبال DMA این است که تغییراتی را ارائه دهد که به نظر می رسد باغ های دیواری آنها را باز می کند، اما در واقع برای مشاغل و کاربران غیرعملی یا غیرجذاب هستند.

این دیدگاه توسط یان پنفرات، مشاور ارشد سیاست در حقوق دیجیتال اروپایی (EDRI) – یک سازمان غیرانتفاعی که به دنبال جلوگیری از سوء استفاده از قدرت توسط شرکت ها و دولت ها است، مشترک است.

هیچ یک از تغییرات پیشنهادی کنترل کننده ها “به تغییر قابل توجهی در ساختارهای قدرت منجر نشد که به حفظ این شرکت ها در راس کمک می کند.”

او به طور خاص اپل را فراخواند و اظهار داشت که اگر این شرکت اجازه داشته باشد بدون هیچ تردیدی پاسخ دهد، قانون عملاً از بین خواهد رفت.

Penfrat تا آنجا پیش رفت که این تغییرات را “مخفف” نامید و گفت که آنها در واقع می توانند اوضاع را برای توسعه دهندگانی که سعی در دور شدن از انحصار فروشگاه App اپل دارند بدتر کنند. “بر اساس پیشنهاد فعلی اپل، بعید به نظر می رسد که کسی تلاش کند انحصار دروازه بان را به چالش بکشد. ارزشش را ندارد. اگر کمیسیون اروپا اجازه دهد این اقدام تصویب شود، DMA از بین خواهد رفت.

یک قطعه در بلومبرگ این دیدگاه ها را تکرار می کند و می گوید اپل خود را در مسیر برخورد با اتحادیه اروپا قرار داده است. قبلاً گفته‌ایم که پاسخ اپل تضمین می‌کند که این شرکت به دادگاه ختم خواهد شد.

عکس از surasak_ch در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی