نزول بازار گوشی های هوشمند دوباره اپل را به عنوان برنده تنها می بیند

این شرکت هوش تجاری ادعا می کند که اپل تنها برندی بود که به رشد دست یافت:

  • اپل + 18 درصد
  • Realme -5%
  • Oppo-10%
  • اواسط – 13%
  • سامسونگ-16%
  • زنده – 26%

اما – کنار گذاشتن همه گیری – روند در سال های اخیر نزولی بوده است و محموله ها سال به سال کاهش یافته است. این نشان دهنده این واقعیت است که گوشی های هوشمند خود یک فناوری بالغ هستند و تغییرات تدریجی بیشتری نسبت به نیاز دارند. جایی که افراد هر 1 تا 2 سال یکبار ارتقا می‌دادند، میانگین چرخه ارتقا در حال حاضر حدود 3-4 سال است.

شرکت کوپرتینویی بار دیگر به عنوان تنها برنده این بار در جنوب شرقی آسیا ظاهر شد. Counterpoint گزارش می دهد که در حالی که فروش گوشی های هوشمند به طور کلی در سه ماهه اول کاهش یافته است، اپل در واقع فروش را افزایش داده است.

اپل تنها برند بزرگی بود که فروش خود را در سه ماهه اول سال در پنج کشور افزایش داد.

اپل بهترین عملکرد را در کاهش بازار گوشی های هوشمند دارد

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

ویتنام بازار رو به رشد آیفون اپل است. تقاضا برای سری های آیفون 13 و 14 در سه ماهه اول سال 2023 خوب بود. اندونزی نیز شاهد رشد در فروش آیفون بود. به طور کلی، فروش آیفون در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ردیاب اشتراک کانال تلفن های هوشمند جنوب شرقی آسیای ماهانه کانترپوینت، فروش گوشی های هوشمند در پنج کشور کلیدی آسیای جنوب شرقی (اندونزی، تایلند، فیلیپین، ویتنام و مالزی) به دلیل تقاضای ضعیف و کاهش فصلی 13 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. […]

اما حتی در یک بازار رو به زوال، اپل جایگاه خود را بسیار بهتر از سایر برندها حفظ می کند – کاهش محموله کمتر و رشد سهم بازار را تجربه می کند. این شرکت همچنین توانسته رشد درآمد آیفون را از طریق کاهش فروش حفظ کند زیرا مدل‌های گران‌تر میانگین قیمت فروش را افزایش می‌دهند.

اپل تنها برنده در آسیای جنوب شرقی است

عکس سایگون: پیتر نگوین/Unsplash

بازار گوشی‌های هوشمند در بهترین زمان‌ها سخت است و اکثر برندها حتی در زمان‌های رونق برای کسب سود تلاش می‌کنند. سال ها است که اپل سهم بزرگی از سود گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

هفته گذشته متوجه شدیم که اپل همچنان در حال به دست آوردن سهم بازار در بازار رو به کاهش گوشی های هوشمند در ایالات متحده است و گزارش جدید اطلاعاتی بازار نشان می دهد که سازنده آیفون این ترفند را در جنوب شرق آسیا تکرار کرده است.

بخشی از موفقیت آیفون را می توان با این واقعیت توضیح داد که مصرف کنندگان مرفه کمتر تحت تأثیر شرایط سخت اقتصادی قرار می گیرند.