وارن بافت 115 میلیون سهم AAPL را به فروش رساند


برکشایر هاتاوی متعلق به وارن بافت حدود 13 درصد از دارایی های اپل خود را در سه ماهه اول سال 2024 فروخت، این مجموعه آخر هفته اعلام کرد. بافت علیرغم فروش تقریباً 115 میلیون سهم، تعهد خود را به آینده AAPL تأیید کرد.

در همین حال، تیم کوک که برای نشست سالانه برکشایر در روز شنبه به اوماها سفر کرده بود، بافت را به خاطر اعتمادش به اپل تحسین کرد.

وارن بافت 115 میلیون سهم AAPL را به فروش رساند

همانطور که گزارش شده است CNBC، گزارش درآمد سه ماهه اول برکشایر در سال 2024 نشان داد که سهام آن در اپل اکنون به ارزش 135.4 میلیارد دلار است که نشان می دهد تقریباً 790 میلیون سهم دارد. بر اساس قیمت سهام اپل، این بدان معناست که برکشایر حدود 115 میلیون سهم فروخته است. CNBC گفت.

با این حال اپل با اختلاف بزرگترین شرکت هلدینگ برکشایر است. به همین ترتیب، برکشایر بزرگترین سهامدار اپل در خارج از ارائه دهندگان ETF است.

در نشست سالانه Berkshire Hathaway در روز شنبه، بافت اپل را تحسین کرد و گفت که این شرکت “حتی بهتری” از دو هلدینگ بزرگ دیگر این مجموعه، American Express و Coke-Cola است. بافت همچنین به سرمایه گذاران اطمینان داد: «اگر اتفاقی دراماتیک رخ ندهد که تخصیص سرمایه را تغییر دهد، اپل بزرگترین سرمایه گذاری ما خواهد بود». »

بافت جزئیات خاصی در مورد اینکه چرا برکشایر 13 درصد از سهام اپل خود را در طول سه ماهه فروخت، ارائه نکرد. با این حال، او اشاره کرد که سهام نقدی خود را برای اهداف مالیاتی افزایش خواهد داد:

“من اصلاً از نوشتن این چک بدم نمی آید و واقعاً امیدوارم که با تمام کارهایی که آمریکا برای همه شما انجام داده است، نباید از انجام آن ناراحت باشید و اگر من اکنون با 21٪ آن را انجام دهم و در حال انجام آن هستیم. با درصد کمی بیشتر بعد، فکر نمی‌کنم واقعاً برایتان مهم نباشد که امسال کمی اپل فروختیم.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، روز شنبه در نشست سالانه برکشایر در اوماها، نبراسکا حضور داشت. کوک در مورد تصمیم برکشایر برای کنار گذاشتن برخی از سهام خود در اپل گفت CNBC که “این یک امتیاز است که آنها را به عنوان سهامدار داشته باشیم”.

زمانی که برکشایر 10 میلیون سهم AAPL را در سال 2020 فروخت، بافت بعداً اعتراف کرد که این تصمیم “احتمالاً یک اشتباه بوده است.” در سه ماهه چهارم سال 2023، برکشایر تقریباً 1٪ از دارایی های AAPL خود (10 میلیون سهام) را فروخت که دومین سه ماهه متوالی است که این شرکت سهام خود را در اپل کاهش می دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی