انتظار می رود سود AAPL سه ماهه دوم فردا 5 میلیارد دلار کاهش یابد


انتظار می رود نتایج سه ماهه دوم AAPL فردا اعلام شود و این شرکت قبلاً هشدار داده بود که باید انتظار کاهش درآمد سالانه حدود 5 میلیارد دلار را داشته باشیم.

تحلیلگران نیز همین انتظار را دارند و انتظار نمی‌رود چشم‌انداز سه‌ماهه سوم بهتر از این باشد، بنابراین سرمایه‌گذاران به دقت به نکات دیگری که اپل در مورد انتظارات آینده ارائه می‌دهد گوش می‌دهند.

نتایج سه ماهه دوم AAPL مقایسه سختی خواهد بود

سال مالی اپل در اکتبر آغاز می شود، بنابراین سه ماهه دوم مالی آن شامل سه ماهه اول سال تقویمی – ژانویه تا مارس است.

همه‌گیری در حال حاضر دور به نظر می‌رسد، اما هنوز باید هنگام مقایسه سال به سال در نظر گرفته شود. اپل این روزها راهنمایی خاصی ارائه نمی دهد، اما پس از اعلام نتایج سه ماهه اول در ماه فوریه، لوکا ماستری، مدیر مالی، مراقب بود تا انتظارات سه ماهه دوم را کاهش دهد.

به عنوان یادآوری، در سه ماهه دسامبر سال گذشته، به دلیل تعطیلی کارخانه مرتبط با COVID-19، با محدودیت های عرضه قابل توجهی در آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس مواجه شدیم. و در سه ماهه مارس سال گذشته، ما توانستیم سهام کانال را دوباره پر کنیم و علیرغم محدودیت ها، تقاضای متوقف شده قابل توجهی را برآورده کنیم. ما تخمین می زنیم که این تأثیر تقریباً 5 میلیارد دلار به کل درآمد در سه ماهه مارس سال گذشته اضافه کرد. وقتی این تاثیر را از درآمد سال گذشته حذف کنیم، انتظار داریم کل درآمد شرکت و آیفون در سه ماهه مارس مشابه سال گذشته باشد.

به عبارت دیگر، سود 94.8 میلیارد دلاری ثبت شده در سه ماهه مشابه سال گذشته به طور مصنوعی 5 میلیارد دلار افزایش یافته است. بنابراین احتمالاً باید انتظار داشته باشیم که درآمد امسال نزدیک به 90 میلیارد دلار باشد.

تحلیلگران همچنین انتظار دارند درآمد 90 میلیارد دلاری داشته باشد

انتظارات تحلیلگران همیشه با سرنخ های ارائه شده توسط اپل مطابقت ندارد، اما در این مورد همان 90 میلیارد دلار را پیش بینی می کنند. آ یاهو خلاصه نشان می دهد که میانگین برآورد تحلیلگران 90.01 میلیارد دلار است. این نشان دهنده کاهش 5.1 درصدی در طول یک سال است.

انتظار می‌رود که تأثیر بر سود هر سهم (EPS) کمتر باشد، تا حدی به دلیل ادامه بازخرید سهام اپل که تعداد کل سهام موجود را کاهش می‌دهد. EPS سال گذشته 1.52 دلار بود و تحلیلگران انتظار دارند امسال 1.50 دلار باشد.

خوش بینی به آینده

تحلیلگران به آینده بلندمدت اپل خوش بین هستند. میانگین قیمت هدف سهام AAPL 198.90 دلار است که به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت فعلی 170.33 دلار است.

امسال قرار است سالی باشد که حرکت اپل به سمت هوش مصنوعی مولد قابلیت های سیری را متحول می کند و این شرکت iOS 18 را به عنوان یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین به روز رسانی های خود در نظر می گیرد. تحلیلگران و سرمایه گذاران از نزدیک به هر سرنخ دیگری که شرکت در مورد انتظارات ارائه می دهد گوش می دهند.

یک چیزی که احتمالا داریم نمی خواهد ما چیزهای زیادی در مورد ویژن پرو می شنویم. حتی اگر فروش در رده کلی پوشیدنی منعکس شود، بسیار بعید است که اپل وارد جزئیات شود. این حرکت یک شرط بندی بلندمدت از سوی این شرکت است و می توان منتظر نظرات بسیار کلی در مورد شروع مثبت بود.

البته به محض اعلام فردا ارقام را به اطلاع شما خواهیم رساند.

عکس نیمشا مکلا در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی