نگاهی به قمار عظیم جنرال موتورز در کنار گذاشتن CarPlay


کمی بیش از یک سال پیش، جنرال موتورز چیزی را انجام داد که ممکن است یکی از بزرگترین شرط‌بندی‌هایش در سال‌های متمادی باشد: حذف پشتیبانی CarPlay برای همه خودروهای الکتریکی آینده.

برای بسیاری از ما، این تصمیم احمقانه به نظر می‌رسید، احتمالاً منجر به تعداد زیادی فروش از دست رفته می‌شود – اما گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت احساس می‌کرد چاره‌ای ندارد…

تصمیم جنرال موتورز برای کنار گذاشتن پشتیبانی CarPlay

وقتی جنرال موتورز این خبر را اعلام کرد، هیچ رمز و رازی در مورد هدفش وجود نداشت: به جای اینکه به مشتریان اجازه دهد از خدمات اپل و برنامه های آیفون استفاده کنند، این شرکت امیدوار بود که برای خدمات سرگرمی اطلاعاتی خود درآمدی از اشتراک داشته باشد.

رمز و راز این بود که چگونه شرکت می تواند تصور کند که این حرکت برای آنها خوب عمل می کند. اپل در اوایل سال 2021 اعلام کرد که 79 درصد از خریداران خودرو در ایالات متحده «فقط وسایل نقلیه دارای CarPlay را در هنگام تصمیم‌گیری در نظر می‌گیرند». ما نظرسنجی خودمان را انجام دادیم و دقیقاً همان نتیجه را گرفتیم.

وقتی جنرال موتورز اولین وسیله نقلیه خود را پس از کارپلی عرضه کرد، شورولت بلیزر EV 2024، اوضاع بهتر نشد.

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی کاملاً ذوب شد، در یک حلقه بی پایان خاموش، روشن، نشان دادن نقشه ای در مرکز اقیانوس آرام و خاموش شدن دوباره گیر کرد. این کار را کرد تا اینکه از بزرگراه پیاده شدیم و دوباره ماشین را روشن کردیم. بعد از ریست همه چیز خوب بود اما یک ساعت بعد دوباره این اتفاق افتاد.

جنرال موتورز در کار با اپل مشکل داشت

در امتداد بلومبرگ این مقاله تا حدودی دلیل این شرکت را روشن می کند. یکی از عوامل این بود که جنرال موتورز در کار با اپل مشکل داشت، زیرا به گفته او به تخصص خودروسازی این خودروساز احترام نمی گذاشت.

به نظر می‌رسد که اپل حتی برای بازخورد در زمینه‌هایی که CarPlay می‌توانست بهبود بخشد، چندان آماده نبود. یکی از مدیران سابق جنرال موتورز به یاد می‌آورد که هم تیمی‌هایش بر اساس ایده‌هایشان در مورد اینکه تا چه حد می‌توانند نمایشگرها را مختل کنند، تنظیمی را توصیه کردند. یکی از مهندسان اپل گفت، ببینید، سیستم ما بهتر است. چرا نمی توانید کاری را که ما می گوییم انجام دهید؟ “، این مدیر را به یاد می آورد و برای جلوگیری از انتقام گیری حرفه ای، خواستار ناشناس ماندن می شود. حتی تجربه چندین دهه ما در حواس پرتی رانندگان در نظر گرفته نشد.

با این حال، به نظر می رسد که این دو طرف بوده است، به طوری که GM قدردانی از عمق تخصص رابط کاربری اپل نیست.

در جلسه ای با گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی اپل در حال حاضر، یک مدیر اجرایی سعی کرد با تأکید بر پیچیدگی خودروها و این واقعیت، تخصص عمیق جنرال موتورز در زمینه خودروسازی را تحت تأثیر قرار دهد، به طوری که انگار می خواهد بگوید که اپل منسوخ شده است. که تکمیل آنها می تواند چهار سال طول بکشد. توسعه دهد […] Joswiak پاسخ داد: “به نظر شما چقدر طول می کشد تا یک آیفون بسازیم؟

رابط جدید CarPlay کلیدی بود

جنرال موتورز به ویژه نگران برنامه های اپل برای CarPlay جدید بود تا کل داشبورد خودرو را در اختیار بگیرد، چیزی که این شرکت آن را “تجربه جدید دسته ابزار” می نامد.

اپل دیگر نمی‌خواست نسخه‌ای از iOS را بر روی صفحه نمایش سرگرمی نمایش دهد. او می خواست که آیفون از پشت فرمان بر خوشه بحرانی نظارت کند. این چیزها در دیترویت مقدس بود. Wexler از جنرال موتورز می گوید که نسل بعدی CarPlay که جنرال موتورز قبل از اعلام در مورد آن مطلع شده بود، “عامل اصلی” در تصمیم آن برای طلاق از اپل بود.

اما در نهایت به پول مربوط می شود

با این حال، اساساً GM به درآمد اشتراک نگاه می کند.

سوپر کروز، سرویسی که امکان رانندگی بدون هندز در بزرگراه‌ها را فراهم می‌کند، نویدی می‌دهد. این ویژگی دارای قیمت اولیه 2500 دلار است و پس از سه سال هزینه آن 25 دلار در ماه است. این شرکت همچنین اشتراک‌هایی را برای ویژگی‌های ایمنی اضافی، اتصال به اینترنت و دسترسی از راه دور به خودروها ارائه می‌کند و برنامه‌های پیشرفته‌ای را که برای مدل‌های خاص طراحی شده‌اند، مانند خدمات مسیرهای پیاده‌روی برای اتومبیل‌های خارج از جاده در نظر می‌گیرد.

باید دید وقتی حتی نمی‌تواند سیستم اطلاعات سرگرمی اولیه را به درستی کار کند، چگونه مردم را متقاعد می‌کند که برای خدمات اضافی هزینه کنند. یک مالک ناامید شورولت بلیزر 2024 EV که از تصادفات شرح داده شده در بررسی‌ها متحمل شد، گفت که خودروی او در نهایت یک ماه را در نمایندگی سپری کرد و آنها آن را تعمیر کردند – و او خوش‌بین نیست که بیشتر از این تولید نشود.

او می‌گوید: «اگر صفحه ناوبری من دوباره یخ بزند، حداقل می‌توانم با مکش کردن آیفونم به آن، آن را مفید کنم.»

از 9to5Mac بگیرید

قبلاً گفته‌ایم و باز هم خواهیم گفت: این یک تصمیم فوق‌العاده احمقانه است.

خودروسازان ممکن است در بسیاری از زمینه ها تخصص داشته باشند، اما رابط های کاربری اطلاعات سرگرمی قطعا یکی از آنها نیست. محبوبیت CarPlay دقیقاً با این واقعیت توضیح داده می شود که دارندگان آیفون رابط کاربری اپل را به رابط کاربری ایجاد شده توسط خودروسازان ترجیح می دهند.

درآمد اشتراکی که توسط خدمات خود جنرال موتورز ایجاد می‌شود، کاملاً تحت تأثیر ارزش فروش شرکت‌هایی است که به ارائه CarPlay ادامه می‌دهند. سوال این نیست اگر جنرال موتورز به این سیاست پوچ دست خواهد زد، چقدر طول می کشد تا انجام شود.

عکس: شورلت

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی