رابط کاربری و ویژگی های جدید CarPlay امسال راه اندازی شد


از زمان معرفی اولیه، پلتفرم CarPlay اپل در همه جا حاضر شده است. امروزه در اکثر خودروهای جدید موجود در بازار موجود است و دلیل خوبی هم دارد: این یکی از اصلی‌ترین چیزهایی است که مردم هنگام خرید خودروی جدید به دنبال آن هستند.

در WWDC در ژوئن 2022، اپل چیزی را که “نسل بعدی CarPlay” می نامد معرفی کرد. انتظار می رود این رابط جدید CarPlay در سال جاری در خودروهای جدید عرضه شود و تغییر بزرگی خواهد بود.

اولین خودروسازان متعهد به پشتیبانی از نسل بعدی CarPlay هستند؟ پورشه و استون مارتین. در اینجا همه چیزهایی است که می دانیم.

طراحی کاملاً جدید برای CarPlay

CarPlay ابتدا به عنوان “iOS in the Car” به عنوان بخشی از iOS 7 راه اندازی شد و مدت کوتاهی بعد به CarPlay تغییر نام داد. از زمان این تغییر نام، رابط کاربری CarPlay تغییر چندانی نکرده است. بزرگترین تغییر طراحی با iOS 13 اتفاق افتاد، زمانی که اپل یک رابط داشبورد جدید با «کارت‌های» متفاوت برای برنامه‌هایی مانند Maps، Music و موارد دیگر معرفی کرد.

با این حال، “نسل بعدی” CarPlay به رابط CarPlay یک بازنگری کامل خواهد داد. اگرچه ما فرصتی برای آزمایش طراحی جدید CarPlay نداشتیم، تصاویر اپل از WWDC نگاهی اجمالی به ما ارائه کرد.

طراحی جدید همچنان بر شبکه ای از نمادهای برنامه به عنوان عنصر اصلی رابط کاربری متکی است، اما بسیاری از تغییرات دیگر این شبکه از برنامه ها را احاطه کرده اند. یک رابط سبک نمایش تقسیم شده برای مشاهده چندین برنامه به طور همزمان، و همچنین یک Dock در پایین با دسترسی سریع به برنامه های اخیرا استفاده شده وجود خواهد داشت.

با این حال، جایی که رابط جدید CarPlay واقعاً می‌درخشد، این است که چگونه می‌تواند کل سیستم اطلاعات سرگرمی خودروی شما را در اختیار بگیرد. این شامل کل صفحه نمایش کنسول مرکزی و همچنین هر صفحه نمایش دیگری مانند صفحه پشت فرمان است.

اپل توضیح می دهد:

CarPlay اساساً نحوه تعامل مردم با وسایل نقلیه خود را تغییر داده است و نسل بعدی CarPlay با ادغام عمیق با سخت افزار خودرو قدمی فراتر گذاشته است. CarPlay قادر خواهد بود محتوا را برای چندین صفحه در داخل وسیله نقلیه ارائه کند و تجربه ای یکپارچه و منسجم ایجاد کند.

یکی از مدل‌های طراحی جدید اپل از خودرویی استفاده می‌کند که از نظر ظاهری شبیه مرسدس بنز EQS است، جایی که اساسا یک صفحه نمایش بزرگ وجود دارد که از پشت فرمان تا سمت سرنشین امتداد دارد. به نظر می رسد این رابط کاملاً ماژولار است، با کاشی ها و ویجت های مختلف برای برنامه هایی مانند Weather، HomeKit و غیره.

ماکت دیگری (در بالای این داستان) خودرویی بسیار شبیه به فورد موستانگ Mach-E را نشان می‌دهد که دارای یک صفحه نمایش مرکزی پرتره و یک دسته ابزار کوچکتر در پشت فرمان است.

در این تصاویر می توانید ببینید که چگونه رابط CarPlay می تواند برای اندازه های مختلف صفحه نمایش تنظیم شود. اینجاست که “مژولار بودن” ویجت ها و کارت ها وارد می شود. اما نکته کلیدی در این طراحی جدید این است که به صورت کامل جایگزین رابط نرم افزاری سازنده خودرو می شود.

ادغام عمیق تر با خودروها

اگر قرار است CarPlay از کل تجربه شما در داخل ماشین پشتیبانی کند، باید بتواند به تمام ویژگی‌ها و عملکرد ماشین شما دسترسی داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، «نسل بعدی» CarPlay به طیف گسترده‌تری از ویژگی‌های خودرو نسبت به قبل دسترسی خواهد داشت. اپل می گوید که این امر با برقراری ارتباط آیفون شما با سیستم بلادرنگ ماشین شما انجام می شود.

این شامل مواردی مانند تهویه مطبوع، میزان شارژ سوخت و باتری، کنترل‌های رادیویی، داده‌های دسته ابزار و موارد دیگر می‌شود. اپل توضیح می‌دهد: «CarPlay سرعت، سطح سوخت، دما و موارد دیگر را به‌طور یکپارچه روی دسته ابزار نمایش می‌دهد. یکپارچگی عمیق تر با خودرو به کاربران امکان می دهد کارهایی مانند کنترل رادیو یا تغییر کنترل آب و هوا را مستقیماً از طریق CarPlay انجام دهند.

به این فکر کنید: همه چیزهایی که قبلاً مجبور بودید از رابط بومی ماشین خود استفاده کنید، اکنون به طور کامل در خود CarPlay یکپارچه خواهد شد. در یک پیاده سازی ایده آل، این به این معنی است که شما فقط هرگز با CarPlay تعامل نکنید.

سفارشی سازی طراحی

با تمام این داده ها، تغییرات طراحی فوق الذکر بسیار منطقی تر است. شما می توانید با انتخاب طرح های مختلف دسته ابزار و مدیریت چیدمان خود خوشه، تجربه رانندگی خود را شخصی سازی کنید. اپل می‌گوید که طراحی‌های مختلف خوشه ابزار، از مدرن تا سنتی را با دقت طراحی کرده است.

اپل همچنین می گوید گزینه های طرح بندی متفاوتی برای سطح دیگری از سفارشی سازی وجود خواهد داشت. همچنین می‌توانید فونت‌ها، اندازه‌های فونت و رنگ‌های سفارشی را برای جنبه‌های مختلف رابط ماشین خود انتخاب کنید.

در همین حال، ویجت‌های CarPlay اطلاعات برنامه‌هایی مانند Music و Weather را در یک نگاه به شما می‌دهند.

اولین خودروهای مجهز به نسل بعدی CarPlay

اپل اولین بار این پلتفرم نسل بعدی CarPlay را در WWDC 2022 معرفی کرد و قول داد که اولین معرفی خودرو قبل از پایان سال 2023 انجام شود.

در واقع، در دسامبر 2023، اپل دو شریک اول خود را برای نسل بعدی CarPlay معرفی کرد: پورشه و استون مارتین. هر دو خودروساز متعهد شده اند که نسل بعدی CarPlay را تا سال 2024 عرضه کنند، اما هنوز جزئیات بیشتری در دسترس نیست. استون مارتین تصریح کرده است که خودروی اسپورت DB12 آن حداقل یکی از خودروهایی خواهد بود که امسال با نسل بعدی CarPlay عرضه می‌شوند.

چه کسی از نسل بعدی CarPlay پشتیبانی خواهد کرد؟

علاوه بر پورشه و استون مارتین، در اینجا خودروسازانی هستند که متعهد به پشتیبانی از این رابط کاربری جدید CarPlay هستند.

  • لندرور
  • مرسدس بنز
  • لینکلن
  • آئودی
  • ولوو
  • هوندا
  • نیسان
  • آب کم عمق
  • جگوار
  • آکورا
  • ستاره شمالی
  • اینفینیتی
  • رنو

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که جزئیات پذیرش و پیاده سازی این CarPlay جدید خارج از کنترل اپل است. در نهایت، این به هر یک از این خودروسازان و جدول زمانی مربوط به آنها بستگی دارد که طراحی جدید CarPlay را ارائه کنند. و اکثر این خودروسازان تاکنون در مورد برنامه های خود سکوت کرده اند.

اپل می‌گوید «اطلاعات بیشتری درباره نسل بعدی CarPlay» پیش از عرضه رسمی در اواخر سال جاری به اشتراک خواهد گذاشت. به خاطر داشته باشید که طرحی که اپل در WWDC نشان داد تنها یک “پیش نمایش” بود، بنابراین تغییراتی بین این و آنچه در نهایت منتشر می شود وجود خواهد داشت.

شانس را دنبال کنید: فرزند پسر، توییتراینستاگرام و ماستودون.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی