سیری نژادپرست است؟ نه، این چیزی نیست که مطالعه دانشگاهی نشان می دهد …


بر اساس یافته‌های یک مطالعه دانشگاه استنفورد، احتمالاً سرفصل‌هایی را خواهیم دید که نشان می‌دهند سیری نژادپرست است. اما واقعیت کمی متفاوت است…

این مطالعه در مجله منتشر شد مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم به این نتیجه رسیدند که سیستم‌های تشخیص صدا که توسط غول‌های فناوری ایجاد شده‌اند، مغرضانه نژادی هستند و سیستم اپل بدترین است. موتور تشخیص اپل اشتباه شناسایی شد 23 درصد از کلمات توسط سفیدپوستان و 45 درصد از کلمات توسط آمریکایی های آفریقایی تبار گفته می شود.

با این حال، دو وجود دارد بسیار بزرگ به نتیجه گیری هشدار می دهد.

اول از همه، این آزمایشی برای سیستم‌های زنده واقعی نبود: سیری، الکسا، دستیار گوگل و غیره. در عوض، محققان از ابزارهای تشخیص صدای ارائه شده توسط شرکت ها برای استفاده توسط دیگران استفاده کردند. نیویورک تایمز.

این مطالعه پنج ابزار در دسترس عموم از اپل، آمازون، گوگل، آی‌بی‌ام و مایکروسافت را آزمایش کرد که هر کسی می‌تواند از آنها برای ساخت سرویس‌های تشخیص گفتار استفاده کند. این ابزارها لزوماً آنهایی نیستند که اپل برای ایجاد سیری یا آمازون برای ایجاد الکسا استفاده می کند. اما آن‌ها می‌توانند فناوری و شیوه‌های اساسی را با سرویس‌هایی مانند سیری و الکسا به اشتراک بگذارند.

هر ابزار سال گذشته، اواخر ماه مه و اوایل ژوئن آزمایش شد و ممکن است اکنون متفاوت عمل کند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که هنگام آزمایش ابزارها، ابزار اپل متفاوت از سایرین پیکربندی شده بود و قبل از آزمایش به مهندسی بیشتری نیاز داشت.

دوم، گفتار آفریقایی آمریکایی رونویسی شده توسط سیستم ها همان چیزی بود که محققان به عنوان انگلیسی بومی آفریقایی آمریکایی توصیف می کنند، یعنی حاوی بسیاری از عامیانه است.

این آزمایش کنندگان سیاه پوست که در یک جامعه روستایی عمدتاً آفریقایی-آمریکایی در شرق کارولینای شمالی، شهری متوسط ​​در غرب نیویورک و واشنگتن دی سی مستقر بودند، به زبانی صحبت کردند که زبان شناسان آن را آفریقایی آمریکایی انگلیسی بومی می نامند – انواع مختلفی از انگلیسی که گاهی اوقات توسط آمریکایی های آفریقایی تبار صحبت می شود. . در مناطق شهری و سایر نقاط ایالات متحده. سفیدپوستان در کالیفرنیا، برخی در مرکز ایالت، ساکرامنتو، و برخی دیگر در یک منطقه روستایی و عمدتاً سفیدپوست در حدود 300 مایل دورتر بودند.

هنگامی که همان کلمات عامیانه توسط سفیدپوستان یا آمریکایی های آفریقایی تبار صحبت می شد، تفاوتی مشاهده نشد، بنابراین تعصب توصیف شده به جای لهجه یا صدا، در تشخیص اصطلاحات است.

با این حال، منطقی است که عملکرد سیستم های تشخیص گفتار را در برابر عامیانه رایج مورد بررسی قرار دهیم. من فقط کمی سردرگم هستم که چرا آنها این مطالعه را با خدمات واقعی مورد استفاده هر شرکت انجام ندادند. بنابراین، نه، به ما نمی گوید که سیری نژادپرست است یا نه.

سیری اخیراً با یک پرسشنامه CDC به روز شده است تا به شما کمک کند احتمال ابتلا به COVID-19 را تعیین کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

حافظه OWC Mac Pro


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی