متا می گوید سال ها طول می کشد تا از هوش مصنوعی مولد درآمد کسب کنید


تقریباً همه شرکت‌های فناوری در چند سال گذشته روی هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری کرده‌اند، و شایعات حاکی از آن است که اپل بالاخره به زودی با iOS 18 ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربران آیفون به ارمغان خواهد آورد. با این حال، هزینه‌های عملیاتی این ابزارها بسیار بالاست. و متا به تازگی تایید کرده است که سال ها طول می کشد تا از هوش مصنوعی درآمد کسب کنید.

همانطور که متا در روز چهارشنبه نتایج سه ماهه اول مالی 2024 خود را به اشتراک گذاشت، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، به سرمایه گذاران درباره هوش مصنوعی متا، دستیار جدید متا که اکنون در برنامه هایی مانند واتس اپ و اینستاگرام ادغام شده و همچنین به Ray اضافه شده است، گفت. -منع عینک هوشمند متا

به نظر می رسد زاکربرگ در مورد آینده هوش مصنوعی متا بسیار هیجان زده است. با این حال، مدیر اجرایی تاکید کرد که سال ها طول می کشد تا سرمایه گذاری های این شرکت در هوش مصنوعی مولد به ثمر بنشیند. او خاطرنشان کرد که چنین آزمایش‌هایی «سرمایه‌گذاری بلندمدت بسیار خوبی» است و «نخستین نشانه‌ها بسیار مثبت هستند». با این حال، استفاده از هوش مصنوعی مولد “چند سال طول می کشد”. (از طريق لبه)

پس از اینکه زاکربرگ تایید کرد که این شرکت پول بیشتری را برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد، سهام متا بیش از 10 درصد سقوط کرد. متا اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال تقریباً 350000 تراشه Nvidia H100 AI خریداری کند. قیمت هر یک از این تراشه ها بین 20000 تا 40000 دلار است، یعنی متا میلیاردها دلار هزینه خواهد کرد.

هزینه های پشت سر هوش مصنوعی مولد در واقع بسیار زیاد است، زیرا برای آموزش و راه اندازی چنین ابزارهایی به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد، به غیر از زیرساخت سرور. پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT از OpenAI 20 دلار از کاربران دریافت می‌کنند تا به ابزارهای پیشرفته‌تری مانند GPT-4 و DALL-E دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر متا کسب درآمد از هوش مصنوعی خود را از طریق تبلیغات در آینده رد نمی کند.

در مورد هوش مصنوعی مولد اپل چطور؟

با در نظر گرفتن همه اینها، اپل با هوش مصنوعی مولد خود در کجا ایستاده است؟ ما تا ژوئن در WWDC 2024 پاسخ های قطعی نخواهیم داشت، اما می توانیم بر اساس شایعات فعلی حدس بزنیم.

هوش مصنوعی صوتی Apple Siri

طبق منابع متعدد، اپل هر دو مدل زبان روی دستگاه و مبتنی بر سرور را بررسی کرده است. در حالی که بلومبرگ مارک گورمن اخیرا گزارش داده است که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل به طور کامل توسط یک LLM آفلاین پشتیبانی می‌شوند. همچنین گزارش هایی وجود دارد که اپل در حال مذاکره با گوگل برای پذیرش Gemini در پلتفرم های خود است.

اگر بخواهم حدس بزنم، می‌توانم بگویم که این شرکت واقعاً از مدل‌های آفلاین و آنلاین استفاده خواهد کرد. مدل‌های آفلاین این عیب را دارند که قدرت کمتری دارند و به تراشه‌های پیشرفته‌تری نیاز دارند، اما می‌توانند هزینه‌های سرور اپل را نیز کاهش دهند.

یکی از سناریوهای احتمالی این است که اپل هوش مصنوعی را به صورت آفلاین برای انجام برخی از کارهای اساسی به صورت رایگان در دسترس قرار دهد، در حالی که ابزارهای پیشرفته تر به صورت آنلاین کار می کنند و هزینه پرداخت می شود – شاید همراه با اشتراک iCloud+ یا Apple One. این می تواند به شرکت کمک کند تا هزینه های سرور یا حتی معاملات احتمالی با اشخاص ثالث مانند Google را پوشش دهد.

این شرکت در حال حاضر ویژگی هایی مانند iCloud Private Relay را تحت یک دیوار پرداخت قرار داده است، بنابراین شارژ کردن برای Siri+ تعجب آور نخواهد بود.

و شما؟ آیا برای استفاده از هوش مصنوعی مولد اپل هزینه پرداخت می کنید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی