حمل‌ونقل بین‌الملل روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا | transemartlogistics

روش‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی اشاره کرد. کلیه کالاها به وسیله حمل‌ونقل جاده‌ای قابل‌جابه‌جایی است اما نکته ی قابل‌توجه برای انتخاب این روش حمل، ظرفیت جاده‌های مسیر برای عبور ماشین سنگین می‌باشد. چراکه برخی از جاده‌ها به دلایل مختلف ازجمله باریک بودن عرض جاده، کوتاه بودن سقف تونل‌ها و بلند بودن ارتفاع محموله برای شرکت ترنس مارت لجستیک عبور مناسب نیستند. حمل‌ونقل جاده‌ای روشی امن محسوب می‌شود اما با خطراتی ازجمله راهزنی، تصادف و شرایط بد آب و هوایی نیز قابل روبه‌رویی است. لازم به ذکر است که سرعت ارسال محموله در حمل و نقل جاده‌ای به مسیر موردنظر نیز بستگی دارد. یکی دیگر از معایب روش حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای، محدودیت در حجم و وزن کالاست.

  • یکی از مهمترین خدماتی که شرکت های حمل و نقل بین المللی باید در اختیار مشتریانشان قرار دهند، امکان دریافت استعلام به صورت آنلاین است.
  • از آن جایی که قوانین کشورها با سرعت فراوانی تغییر می­کنند، بهتر است که از این شرکت­ها بخواهید به شما در این زمینه کمک کنند.
  • از این رو وجود شرکت های حمل و‌ نقل بسیار حیاتی است‌ و آنها برای انجام درست کارها باید نمایندگان قوی ای برای برقراری روابط خوب در کشورهای خارجی داشته باشند.
  • این تکنولوژی‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل موجب بهبود عملکرد آن‌ها نیز شده‌اند.

حمل‌ونقل بین‌الملل روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا | transemartlogistics حمل و نقل هوایی می‌تواند هزینه‌های بالاتری را نسبت به گزینه‌های دیگر داشته باشد و برای همه کالاها مناسب نیست. در این روش از حمل و نقل که با نام حمل و نقل جاده ای نیز شناخته می­شود ترافیک جاده ای و وضعیت آب و هوایی نقش تعیین کننده ای در دقت حمل و نقل، سرعت و امنیت آن دارد. علاوه بر این مسائلی چون عوارض جاده ای،مالیات بر سوخت و امور مالیاتی دیگر در حمل نقل از طریق بزرگراه­ها اموری هستند که سیاست های کنترل سیستم حمل و نقل را بر عهده دارند. این روش از حمل و نقل به مانند دیگر روش ها در 3 بخش عمده زیر ساختی،نوع وسایل نقلیه و شیوه بهره برداری طبقه بندی می­شوند. حمل و نقل با کشتی ها و شناورهای فله بر (Bulk – Break Bulk) برای کالاهای بسیار بزرگ و حجیم از اقصی نقاط جهان با در اختیار داشتن کادرهای مجرب در امور بارهای فله. 7 – آموزش رانندگان تحت پوشش در جهت اطلاع از مقررات مرتبط بین المللی و طرز صحیح حمل ونقل کالا و رعایت شئون حرفه ای و اختلاقی و ضوابط راهنمائی و رانندگی در داخل و خارج از کشور.

آشنایی با این روش حمل و نقل

امروزه این روش محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و با توجه به مزایایی که دارد از آن به عنوان یکی از روش‌های محبوب یاد می‌شود. در این روش با استفاده از وسایلی نظیر هواپیماها شاهد انتقال محصولات گوناگون به این کشورها هستیم. در همین راستا پیشنهاد ما این است که اگر قصد حمل و نقل محصولات خود به خارج از مرزها را دارید، حتماً با توجه به شرایط کشور مبدا و مقصد بهترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید. بنابراین شرکت حمل و نقل علاوه بر مسئولیت سالم رساندن بار به مقصد می بایست تحریم ها را هم دور بزند تا بتواند به اقتصاد کشور کمک نماید.

برنامه منظم در بارگیری بین المللی

تبصره 4 – انجام عملیات حمل ونقلی توسط شرکتهای راه آهن ج 0ا0 ایران ، کشتیرانی ج 0ا0 ایران و هواپیمائی ج 0ا0 ایران بر طبق قوانین تاسیس و فعالیتهای خود عمل خواهد شد و موارد پیش بینی نشده در آنها بر اساس مفاد این آئین نامه خواهد بود. فعالیت فورواردری عبارتست از عمل هماهنگی ترتیب حمل کالا به یکی از شیوه های مختلف زمینی ، هوایی ، دریایی و یا ترکیبی ازآنهاو همچنین انجام خدمات مربوط و قبول مسئولیت به موجب بارنامه صادره و قراردادهای منعقده . در بخش های قبلی در مورد هر یک از روش‌ها حمل و نقل بین المللی توضیحاتی را ارائه دادیم و باید گفت که با توجه به روش انتخابی شما ممکن است میزان ریسک این فرآیند افزایش و یا کاهش پیدا کند.

ارائه خدمات حمل و نقل بین المللی

ایرانی نیز به یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان یعنی خلیج فارس دسترسی داشته و حجم بسیار زیادی از کالاهای تولیدی کشور از این راه صادر می‌شود. برای حمل این نوع کالاها به آماده‌سازی شرایط و وسایل حمل و نقل خاص احتیاج داریم و در طول مسیر باید تحت مراقب‌های ویژه‌ای قرار بگیرند تا از صدمات احتمالی به محیط‌زیست و انسان‌ها جلوگیری شود. انجام می‌شود و در سریع‌ترین زمان محموله را از مبدأ دریافت و به مقصد تحویل می‌دهد و بیشتر برای کالاهای نمونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع هنگامی‌که برای حمل کالا از کشور مبدأ به مقصد، ناچار به عبور از کشور سوم و بیشتر هستیم، کالای ما ترانزیت می‌شود.