اپل در حال ساختن پل هایی با توسعه دهندگانی است که Vision Pro واقعاً به آنها نیاز دارد


طبق یک سرمقاله جدید، «تطبیق بدخواهانه» اپل با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) روابط خود را با افرادی که شرکت برای موفقیت Vision Pro به آن نیاز دارد، قطع می‌کند.

این مقاله نشان می‌دهد که بازار فعلی Vision Pro آنقدر کوچک است که توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را نادیده بگیرند – یا حتی تضمین کنند که برنامه‌های iPad آنها نمی‌توانند روی آن اجرا شوند – که اگر این کار را انجام ندهند به احتمال زیاد انجام می‌دهند. از رفتار اپل با آنها عصبانی شده است. …

معرفی سریع شما به قانون بازارهای دیجیتال

DMA یک قانون ضد انحصار است که هدف آن شرکت های فناوری است. هدف افزایش رقابت در این بخش با حذف برخی از مزایای غول های فناوری است.

ایده این است که وقتی به اندازه معینی در بازار می‌رسید، می‌توانید به طور مؤثر از موقعیت غالب خود در بازار استفاده کنید تا رقابت شرکت‌های کوچک‌تر و تحمیل شرایط ناعادلانه را بسیار دشوار کنید.

اپ استور اپل قرار بود این کار را انجام دهد، زیرا فروشگاه تنها جایی بود که یک توسعه دهنده می توانست یک برنامه آیفون را بفروشد، بنابراین آنها مجبور شدند با هر شرایطی که اپل برای تحمیل انتخاب می کرد موافقت کنند. اتحادیه اروپا حکم داد که اپل باید به فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث اجازه دهد و به توسعه دهندگان اجازه دهد از فروشگاه رسمی انصراف دهند.

پیشنهادات اپل مورد انتقاد قرار می گیرد

اپل اعلام کرد که واقعاً به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه می‌دهد، اما با الزامات بسیار سخت‌گیرانه که مانع از ایجاد یک فروشگاه بیشتر توسعه‌دهندگان می‌شود – و همچنین اطمینان حاصل می‌کند که هرکسی که تصمیم به فروش برنامه خود از طریق یک فروشگاه رقیب دارد، احتمالاً وضعیت بدتری خواهد داشت. از نظر مالی

جای تعجب نیست که این شرکت به دلیل شرایطی که انتخاب کرده بود به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

Coalition for App Fairness – یک گروه مسلماً طرفدار که توسط اپیک گیمز، اسپاتیفای و دیگران تامین مالی می شود – گفت که برنامه های اپل “توهینی وقیحانه” به توسعه دهندگان و قانونگذاران است که “نباید پابرجا بماند.”

اسپاتیفای گفت اپل طوری عمل می کند که انگار قوانین در مورد این شرکت اعمال نمی شود.

اپل اگر سازگار نباشد چیزی نیست. اگرچه آنها سال‌ها بد رفتار کرده‌اند، اما این سطح تکبر را به سطح جدیدی می‌برد. به بهانه واهی تبعیت و امتیاز، طرح جدیدی ارائه کرده اند که یک طنز کامل و تمام عیار است. اساساً، مالیات قدیمی تحت DMA غیرقابل قبول شده بود، بنابراین آنها مالیات جدیدی را ایجاد کردند که به عنوان مطابقت با قانون جلوه می کرد.

مایکروسافت اعلام کرد که اپل در مسیر اشتباهی قرار دارد.

سیاست جدید اپل در مسیر اشتباهی قرار دارد. امیدواریم آنها به بازخوردهای طرح پیشنهادی گوش دهند و در جهت آینده ای فراگیرتر برای همه تلاش کنند.

Macworld این را “انطباق مخرب” می نامد

مکموند آخرین موردی است که به پاسخ اپل به DMA حمله کرده و آن را به عنوان “انطباق مخرب” توصیف می کند. این زمانی است که شخصی از آنچه لازم است پیروی می کند، اما عمدا این کار را به گونه ای انجام می دهد که قصد دارد اوضاع را بدتر کند.

تغییرات جدید در فروشگاه برنامه iOS در اتحادیه اروپا، برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال، اعلام شده است و بخشی از iOS 17.4 است (اکنون در نسخه بتا، تا ماه مارس منتشر خواهد شد). توضیحات اپل در مورد آن مانند خبر خوبی به نظر می رسد – کمیسیون کمتر و غیره. – اما بسیاری از توسعه دهندگان این تغییرات را به عنوان یک کلاس اصلی در انطباق با مخرب می بینند. در واقع، شرایط جدید اپل به عنوان یکی از نمونه های انطباق مخرب در مدخل ویکی پدیا ذکر شده است. […]

بیایید بگوییم که به نظر واضح است که اپل استفاده از هر چیزی غیر از اپ استور را تا حد امکان ناخوشایند می کند. در شرایط فعلی، اپلیکیشنی با 5 میلیون کاربر و 2 میلیون یورو فروش سالانه (در اتحادیه اروپا) حدود 46000 یورو در ماه پرداخت خواهد کرد. طبق شرایط جدید، این مبلغ به بیش از 197000 یورو در ماه می رسد و حتی اگر از App Store یا پردازش پرداخت اپل استفاده نمی کنید، بیش از 166000 یورو در ماه پرداخت خواهید کرد!

می تواند به چشم انداز Vision Pro آسیب برساند

سایت جیسون اسنل استدلال می کند که عصبانی شدن توسعه دهندگان در زمانی که شرکت واقعاً به حسن نیت آنها نیاز دارد یک اشتباه بزرگ است.

ویژن پرو نیاز دارد حسن نیت توسعه دهنده توسعه دهندگان باید فرصتی بیابند و برنامه هایی را ایجاد کنند که دستگاه را مطلوب می کند. الان وقت غرور نیست وقت آن رسیده است که اپل برای توسعه دهندگان خم شود و پلتفرم های خود را (همه آنها – این یک اکوسیستم است!) تا حد امکان مطلوب کند. در حالی که هیچ یک از شرایط جدید اتحادیه اروپا برای Vision Pro صدق نمی کند، حداقل هنوز، آنها همچنان به ساختن پل ها با افرادی که نیاز به ساخت برنامه های Vision Pro دارند، ادامه می دهند.

به نظر می رسد این بدترین حرکت ممکن برای جلب حسن نیت توسعه دهندگان با شرایط جدیدی است که به نظر می رسد عمداً برای خشم بزرگترین منتقدان اپل و تحریک قانونگذاران درست در زمان عرضه Apple Vision Pro طراحی شده اند.

عکس ایگور اومیلایف در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی