اپل قرارداد با کوالکام برای مودم های 5G را تا سال 2027 تمدید کرد


اپل سال گذشته اعلام کرد که قرارداد خود را با کوالکام برای ادامه استفاده از مودم های 5G این شرکت تا سال 2026 تمدید می کند. با این حال، از آنجایی که برنامه های اپل برای ساخت مودم های خود خنثی شده است، حداقل تا سال 2027 به استفاده از مودم های کوالکام در آیفون ادامه خواهد داد. . .

اپل تا سال 2027 به استفاده از مودم های 5G کوالکام ادامه خواهد داد

این خبر توسط کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام در اولین گزارش سه ماهه مالی 2024 شرکت تایید شد. طبق گفته آمون، کوالکام تا مارس 2027 مجوز مودم های 5G خود را به اپل ادامه خواهد داد. پیش از این، این قرارداد تا سال 2026 تمدید شده بود. او همچنین گفت CNBC او از رابطه با اپل راضی است.

اپل هنوز در مورد تمدید قرارداد با کوالکام اظهار نظری نکرده است. با این حال، این خبر جای تعجب ندارد.

این شرکت سال‌ها تلاش کرده است تا مودم‌های 5G خود را برای جایگزینی کوالکام توسعه دهد. در سال 2019، اپل بخش مودم اینتل را در یک معامله میلیارد دلاری خریداری کرد. این خرید بیش از 17000 پتنت و بیش از 2200 کارمند اینتل را به اپل داد. با این حال، تمام این تلاش ها برای کمک به شرکت کوپرتینویی کافی نبود.

آ بلومبرگ گزارشی که در سال گذشته منتشر شد نشان داد که توسعه مودم‌های 5G اپل برای مهندسان و مدیران این شرکت «سفر ناامیدکننده‌ای» بوده است. به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، نمونه های اولیه از نظر عملکرد و کارایی نتوانسته اند از مودم های کوالکام پیشی بگیرند.

هدف اولیه ارائه اولین دستگاه های مجهز به مودم 5G داخلی در سال جاری بود. با این حال، دو تمدید قرارداد با کوالکام نشان می دهد که اپل از عرضه اولین مودم 5G خود فاصله زیادی دارد. لازم به ذکر است که کوالکام تامین کننده ماژول ارتباطات ماهواره ای مورد استفاده در مدل های آیفون 14 و آیفون 15 نیز می باشد.

همچنین بخوانید

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی