اپل پشتیبانی از فروشگاه های برنامه آیفون شخص ثالث در اتحادیه اروپا را با iOS 17.4 اعلام می کند

کاربران می‌توانند برنامه‌های Marketplace را از وب‌سایتی که متعلق به توسعه‌دهنده Marketplace است، پس از تأیید آن‌ها با کنترل Allow Marketplace from Developer در تنظیمات، نصب کنند.

اپل در ادامه توضیح می دهد:

قبل از نصب یک برنامه یا برنامه بازار، یک برگه سیستم جدید اطلاعاتی را که توسعه دهندگان برای بررسی به اپل ارسال کرده اند، مانند نام برنامه، نام توسعه دهنده، توضیحات برنامه، اسکرین شات ها و سن سیستم نمایش می دهد.

هر برنامه، صرف نظر از اینکه کجا و چگونه توزیع می شود، باید الزامات اسناد رسمی را برآورده کند. از طریق این فرآیند، برنامه‌ها کلید نصب را دریافت می‌کنند، یک سری بررسی‌های خودکار را پشت سر می‌گذارند و آنچه را اپل به‌عنوان بررسی اولیه انسانی توصیف می‌کند، انجام می‌دهند. اپل تأکید می کند که محضر تأیید می کند:

  • دقت، درستی – برنامه ها باید به طور دقیق توسعه دهنده، قابلیت ها و هزینه ها را برای کاربران نشان دهند.
  • عملکرد – فایل های باینری باید قابل بازبینی، عاری از باگ یا خرابی جدی و سازگار با نسخه فعلی iOS باشند. آنها نمی توانند نرم افزار یا سخت افزار را به گونه ای دستکاری کنند که بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد.
  • امنیت – برنامه‌ها نمی‌توانند آسیب فیزیکی را به کاربر یا عموم تبلیغ کنند.
  • امنیت – برنامه ها نمی توانند توزیع بدافزار یا نرم افزارهای مشکوک یا ناخواسته را فعال کنند. آنها نمی توانند کدهای اجرایی را آپلود کنند، خارج از ظرف بخوانند، یا از کاربران بخواهند که امنیت سیستم یا دستگاه خود را کاهش دهند. به‌علاوه، برنامه‌ها باید شفافیت داشته باشند و رضایت کاربر را برای اجازه دادن به هر طرف برای دسترسی به سیستم یا دستگاه یا پیکربندی مجدد سیستم یا سایر نرم‌افزارها فراهم کنند.
  • محرمانه بودن — برنامه ها نمی توانند داده های خصوصی و حساس را بدون اطلاع کاربر یا به روشی بر خلاف هدف اعلام شده نرم افزار جمع آوری یا انتقال دهند.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

تغییرات اپل قبل از مهلت 7 مارس برای اپل برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا انجام می شود. به این ترتیب، این تغییرات فقط برای کاربران آیفون در اتحادیه اروپا اعمال می شود.

«توسعه دهندگان بازار اپلیکیشن های جایگزین مسئول پیروی از الزامات مستمری هستند که به محافظت از کاربران و توسعه دهندگان کمک می کند. اپل به توسعه دهندگان بازار تایید شده دسترسی به چارچوب ها و API های جدید بازار برنامه را ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد به طور ایمن برنامه های محضری را از اعضای برنامه توسعه دهنده اپل دریافت و بازیابی کنند، کاربران را قادر می سازد تا برنامه های بازار را از وب سایت خود با مرورگرهای مجاز دانلود و نصب کنند، ویژگی های سیستم را یکپارچه کنند. پشتیبان گیری و بازیابی برنامه های کاربر و موارد دیگر.

iOS 17.4 از یک تجربه نصب برنامه جدید پشتیبانی می کند تا به کاربران کمک کند اجازه نصب برنامه ها و بازارهای برنامه های جایگزین را بدهند و قبل از دانلود برنامه ها را بهتر درک کنند.

کاربران می توانند بازار پیش فرض خود را از طریق یک تنظیم پیش فرض جدید مدیریت کنند. برخی از ویژگی های پلتفرم برای یافتن و استفاده از برنامه هایی مانند Spotlight در بازار پیش فرض کاربر تعبیه شده است. برگه‌های نصب برنامه به‌طور خودکار برای نصب از بازار پیش‌فرض کاربر غیرفعال می‌شوند.

اولین نسخه بتای iOS 17.4 امروز می آید و تغییرات بزرگی را در آیفون، اپ استور و موارد دیگر در اتحادیه اروپا به ارمغان می آورد.

تغییر عمده در iOS 17.4 برای کاربران اتحادیه اروپا مجموعه جدیدی از گزینه ها برای توزیع برنامه های iOS از بازارهای برنامه های جایگزین است. این شامل “API ها و ابزارهای جدیدی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های iOS خود را برای دانلود از بازارهای برنامه های جایگزین در دسترس قرار دهند.”

توسعه دهندگان بازارهای برنامه جایگزین باید برای دانلود از فروشگاه برنامه جایگزین، هزینه فناوری پایه جدید 0.50 یورو در هر نصب سالانه بپردازند. برای بازارهای برنامه، هزینه ها بلافاصله اعمال می شود: 1 میلیون نصب رایگان وجود ندارد.

بازار برنامه پیش فرض خود را تغییر دهید

این اساساً اپل برای اولین بار آیفون را به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث باز می کند. کاربران آیفون می توانند یک فروشگاه برنامه جدید را از یک وب سایت شخص ثالث دانلود کنند. برای اینکه این اپ استور در آیفون استفاده شود، باید مراحل تایید اپل را طی کند.

اپل توضیح می دهد: «حذف یک توسعه دهنده مجاز بازار از نصب برنامه ها و به روز رسانی های جدید از وب سایت توسعه دهنده جلوگیری می کند. “حذف یک برنامه Market، تمام داده های مرتبط را از دستگاه حذف می کند و به روز رسانی برنامه های موجود در آن Market را متوقف می کند، که ممکن است بر عملکرد برنامه های نصب شده از Market تأثیر بگذارد.”

اطلاعات بیشتر از اپل:

لینک های اپل:

کاربران می‌توانند فهرست برنامه‌نویسان مجاز Marketplace و برنامه‌های Marketplace خود را در تنظیمات مدیریت کنند و در هر زمان آنها را حذف کنند. حذف یک برنامه‌نویس مجاز Marketplace از نصب برنامه‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید در وب‌سایت توسعه‌دهنده جلوگیری می‌کند. حذف یک برنامه Marketplace همه داده های مرتبط را از دستگاه حذف می کند و به روز رسانی برنامه ها را از آن Marketplace متوقف می کند، که ممکن است بر عملکرد برنامه های نصب شده از Marketplace تأثیر بگذارد.

اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌نویسان و برنامه‌های بازار مجاز خود را در تنظیمات سفارشی و مدیریت کنند. این شامل تنظیم بازار پیش‌فرض، حذف بازارهای اپلیکیشن و موارد دیگر می‌شود.

برای در دسترس قرار دادن برنامه خود در یک بازار برنامه جایگزین، توسعه‌دهندگان باید با توسعه‌دهنده بازار تماس بگیرند تا برنامه شما را توزیع کند، شما باید با توسعه‌دهنده بازار تماس بگیرید تا یک رمز امنیتی مورد نیاز برای توزیع جایگزین دریافت کنید.

اپل برای برنامه هایی که خارج از اپ استور توزیع می شوند، 0 درصد کمیسیون دریافت می کند.

با شروع iOS 17.4، اپل برای اولین بار آیفون را به سمت آنچه «بازارهای اپلیکیشن جایگزین» می‌نامد، باز می‌کند. اپل می گوید این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های iOS خود را برای دانلود از بازارهای برنامه های جایگزین در دسترس قرار دهند و به محافظت از مالکیت معنوی خود کمک کنند.

با ابزارهای جدید تحویل App Store Connect، توسعه دهندگان می توانند انتخاب کنند که هر گونه به روز رسانی برنامه را به شما اطلاع دهند، بنابراین می توانید ویژگی های مهمی مانند به روز رسانی خودکار برنامه را به کاربران ارائه دهید.

سپس، از طریق App Store Connect، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازارها را اضافه و حذف کنند و برنامه‌هایی را که قصد دارند در هر بازار توزیع کنند، انتخاب کنند. برای مثال، یک توسعه‌دهنده ممکن است برنامه خود را از طریق یک یا چند بازار برنامه شخص ثالث و فروشگاه App در دسترس قرار دهد. آنها همچنین می توانند به طور کلی از استفاده از فروشگاه App خودداری کنند و برنامه خود را فقط از طریق بازارهای شخص ثالث توزیع کنند.