قیمت پاور کامپیوتر خرید Power روز 10 مرداد آی تی بازار

پاور کامپیوتر برق را از پریز دیواری می‌گیرد و آن را در سرتاسر کامپیوتر توزیع می‌کند. بدون مقدار توان مناسب، دستگاه شما آن‌طور که باید کار نخواهد کرد و حتی ممکن است روشن نشود. یک PSU علاوه بر تأمین برق می‌تواند از نوسانات برق جلوگیری کند تا آسیبی به سایر قطعات وارد نشود. قیمت پاور کامپیوتر تا حد زیادی تابعی است از قدرت پاور (توان خروجی آن)، بازدهی پاور (درجه استاندارد 80 PLUS)، ماژولار یا غیرماژولار بودن پاور و در نهایت امکانات و فناوری‌های مختلفی که در آن به کار رفته است.

پاور کامپیوتر چیست؟وظیفه پاورچیست؟

در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت کاهش ولتاژ در هر یک از شاخه های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت افزایش ولتاژ در هر یک از شاخه های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. مطابق با استاندارد، طراحی مدار، کیفیت قطعات داخلی و دور فن به گونه ای باشد که باعث بالا رفتن عمر مفید منبع تغذیه گردد.

منبع تغذیه کامپیوتر (پاور)

پاور در قسمت بالایی یا پشتی خود نیز دارای فن است که گرمای تولید شده توسط این قطعه را از آن دور می‌کند. محل قرارگیری پاور در کامپیوترها یا در بالا یا پایین کیس کامپیوتر است ولی در هر حال به سقف یا کف کیس چسبیده است. روی بسیاری از پاورها کلید خاموش و روشن وجود دارد که با آن می‌شود جریان برق ورودی به پاور را قطع یا وصل کرد بدون آنکه نیازی باشد پاور را از پریز برق بکشید.

  • انتخاب و خرید خود را نهایی کنید تا از گارانتی کالا و البته پشتبیانی آن توسط این فروشگاه بهره مند شوید.
  • این درایوها دیگر منسوخ شده‌اند و لذا طبیعی هم هست که کابل مربوط به آنها نیز از پاورها حذف شده باشد.
  • در پاور موردبررسی ما ولتاژ ریپل ۴۰ مینی ولتی قابل‌قبول است؛ اما عالی نیست.
  • برندهای مختلفی چون کرسیر Corsair، سیسونیک (Seasonic)، ایکس پی جی (XPG)، فرکتال (Fractal)، گرین، ایسوس و…
پاور کامپیوتر یا Power Supply Unit  (به اختصار PSU) که به آن منبع تغذیه نیز می گویند در واقع از مهم ترین قطعات داخلی کامپیوتر به شمار می آید. اگر این قطعه در رایانه شما مطلوب نباشد و کیفیت مناسب را نداشته باشد، قطعات دیگر عملکرد و کارایی مناسبی را نخواهند داشت. در اینجا ذکر این نکته هم ضروری است که برای برخی از کاربران ممکن است این شبهه بوجود بیاید که قیمت پاور کامپیوتر به برند آن نیز بستگی دارد ولی باید بگوییم در عمل اینطور نیست و قیمت پاورهای مختلف از برندهای مختلف چیزی در حد و حدود یکدیگر است به شرط آنکه مشخصات و امکانات آنها نیز مشابه باشد. در واقع آنچه که بر قیمت پاور کامپیوتر تاثیر می‌گذارد نه برند آن بلکه مشخصات و امکانات آن است. به هر حال اگر می‌خواهید تصویری کلی از قیمت پاور کامپیوتر داشته باشید باید بگوییم این قیمت از حدود 15 دلار برای ارزان‌ترین پاورها با کمترین توان خروجی و امکانات شروع شده و به 500 دلار یا کمی بیشتر برای گران‌ترین پاورها با توان خروجی بالا و بیشترین امکانات ختم می‌شود. پاورهای EVGA‌ که در نامشان از نام شاخص SuperNova استفاده شده اساسا دارای مشخصات بهتری هستند.

5 ) دارای کارت گارانتی شرکت تولیدکننده باشد و حتما تاریخ اتمام گارانتی درآن ذکر شده باشد. طراحی مدار به گونه ای باشد که دوران فن ها، متناسب با حرارت داخلی، تغییر یابد. برای خرید با خیال راحت یک پاور می توانید از سایت hstock دیدن کنید و از مشاوره فنی ۲۴ ساعته رایگان انها استفاده کنید .