اپیک گیمز به دادگاه می رود تا اپل را به نقض حکم اپ استور متهم کند


اگرچه ممکن است برخی فکر کنند که نبرد بین اپیک گیمز و اپل زمانی پایان یافته است که دادگاه عالی ایالات متحده رای داد که تصمیم فعلی اپ استور پابرجا خواهد بود و هیچ درخواست تجدیدنظری از طرفین نخواهد شنید، اما به سرعت مشخص شد که اینطور نیست.

Epic Games اکنون تهدید خود را برای به چالش کشیدن “طرح انطباق بد نیت” اپل انجام داده است – که باعث می شود این شرکت 27٪ کمیسیون از فروش برنامه های خارج از اپ استور خود دریافت کند.

داستان تا اینجا

  • اپیک گیمز سیستم پرداخت درون برنامه ای خود را در آیفون معرفی کرد
  • این امر اپ استور را دور زد و کمیسیون 30 درصدی اپل را رد کرد.
  • این نقض آشکار شرایط و ضوابط اپ استور بود
  • اپل با ممنوعیت شرکت در اپ استور پاسخ داد
  • این دو شرکت اقدام قانونی کردند
  • دادگاه به Epic گفت که اپل یک انحصار عمل نمی کند
  • دادگاه از اپل خواست اجازه فروش اپلیکیشن های خارج از اپ استور را بدهد
  • هر دو پرونده به بخش‌هایی از تصمیمی که دوست نداشتند اعتراض کردند
  • دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به هر یک از استیناف ها خودداری کرد

این حکم به این معنی بود که احکام اولیه دادگاه پابرجا بود و اپل به سرعت با اعلام این که البته به برنامه‌های شخص ثالث اجازه فروش می‌دهد پاسخ داد – اما همچنان 27 درصد کمیسیون از آنها دریافت می‌کند (12 درصد برای توسعه‌دهندگان کوچک). .

به نظر می رسد واضح است که تنظیم کننده های ضد انحصار به این راضی نخواهند بود، زیرا ظاهراً وزارت دادگستری ایالات متحده قرار است علیه اپل اقدامات قانونی انجام دهد.

اپل در واکنش به قوانین ضد انحصار اروپا تقریباً دقیقاً همین موضع را اتخاذ کرد و ممکن است بار دیگر با خشم تنظیم کنندگان آن کشور مواجه شود.

Epic تبعیت اپل از تصمیم اپ استور را به چالش می کشد

به محض اینکه اپل برنامه های خود را اعلام کرد، اپیک این شرکت را به بد نیت متهم کرد و استدلال کرد که از حکم اولیه دادگاه پیروی نمی کند. مدیر اجرایی شرکت به ما گفت که این برخلاف هدف تصمیم قاضی است.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز از شرایط نهایی ناراضی است و می‌گوید این شرکت «طرح انطباق بد نیت» اپل را به چالش خواهد کشید. […]

در بیانیه ای به 9to5MacSweeney اشاره کرد که راه حل اپل “ضد رقابت” است زیرا توسعه دهندگان نمی توانند اقلام دیجیتالی را با قیمت ارزان تری در وب ارائه دهند، پس از اینکه مجبورند هم اپل و هم یک پلتفرم دیگر را پرداخت کنند.

بلومبرگ گزارش می دهد که اپیک واقعاً شکایتی رسمی در این زمینه ارائه کرده است.

شرکت اپیک گیمز به یک قاضی گفت که شرکت اپل نتوانست به درستی از حکم دادگاه برای باز کردن فروشگاه App خود برای اجازه دادن به گزینه های پرداخت خارجی پیروی کند، چند هفته پس از اینکه تلاشش برای مقاومت در برابر این تغییرات به بن بست رسید. […]

Epic روز سه‌شنبه در بایگانی گفت که «انطباق اپل» با تغییراتی که قبلاً دستور داده شده را به چالش می‌کشد و گفت که «عدم انطباق» را در پرونده‌های بعدی توضیح خواهد داد. اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

(در حالی که حکم دادگاه عالی به این معنی است که هیچ یک از طرفین نمی توانند تصمیم خود را به چالش بکشند، کاری که Epic در اینجا انجام می دهد این است که ادعا می کند اپل از این امر پیروی نمی کند – این یک سوال است که اراده باید در دادگاه حل و فصل شود.)

عکس از Markus Spiske در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی