اپل نتایج سه ماهه اول 2024 را منتشر کرد

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل گفت: «عملکرد سه ماهه دسامبر ما همراه با افزایش حاشیه، رکورد EPS 2.18 دلاری را ایجاد کرد که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشت. در طول سه ماهه، ما نزدیک به 40 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کردیم و نزدیک به 27 میلیارد دلار به سهامداران خود بازگرداندیم. ما به آینده خود اطمینان داریم و همچنان به سرمایه گذاری های قابل توجه در تجارت خود برای حمایت از برنامه های رشد بلندمدت خود ادامه می دهیم. »

تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت: «امروز، اپل رشد درآمد سه ماهه دسامبر را گزارش کرد که ناشی از فروش آیفون و درآمدهای رکورددار خدمات است. ما خوشحالیم که اعلام کنیم که تعداد دستگاه‌های فعال نصب شده ما اکنون از 2.2 میلیارد فراتر رفته است و در همه محصولات و مناطق جغرافیایی به بالاترین حد خود رسیده است. و از آنجایی که مشتریان فردا اپل ویژن پرو باورنکردنی را تجربه می‌کنند، ما بیش از هر زمان دیگری متعهد به دنبال کردن نوآوری‌های نوآورانه، مطابق با ارزش‌هایمان و از طرف مشتریانمان هستیم.

تیم کوک، مدیرعامل اپل به استیو کواچ از CNBC گفت که برخی از نرخ‌های رشد شرکت در واقع نشان‌دهنده “شتاب بزرگ” نسبت به سه ماهه گذشته است، زیرا سه ماهه دسامبر امسال به دلیل نحوه عملکرد تقویم شرکتی اپل، یک هفته کمتر از سه ماهه اول مالی سال گذشته داشته است.

اپل نتایج سه ماهه اول خود را برای سال مالی 2024 گزارش کرد. این شرکت درآمد 119.58 میلیارد دلاری را در دوره سه ماهه گزارش کرد. تحلیلگران انتظار داشتند درآمدی در حدود 117.91 میلیارد دلار داشته باشد. اپل درآمد 117.15 میلیارد دلاری را برای سه ماهه مشابه سال گذشته گزارش کرد که شکستی نادر برای این شرکت بود.

و از CNBC:

سایر اعداد از نتایج سه ماهه اپل:

  • EPS 2.18 دلار (در مقابل 2.10 دلار مورد انتظار)
  • درآمد آیفون 69.70 میلیارد دلار (در مقابل 67.96 میلیارد دلار مورد انتظار)
  • درآمد خدمات 23.12 میلیارد دلار (در مقابل 23.31 میلیارد دلار مورد انتظار)
  • درآمد مک 7.78 میلیارد دلار (در مقابل 7.80 میلیارد دلار مورد انتظار)
  • درآمد آیپد 7.02 میلیارد دلار (در مقابل 7.31 میلیارد دلار مورد انتظار)
  • درآمد پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی: 11.95 میلیارد دلار (در مقابل 11.39 میلیارد دلار مورد انتظار)

اپل تماس کنفرانسی خود را امروز در ساعت 14:00 به وقت اقیانوس آرام / 5:00 بعد از ظهر شرقی برگزار می کند تا در مورد سه ماهه بحث کند. هر دو کوک و ماستری اظهارات آماده شده را به اشتراک خواهند گذاشت و سپس به یک سری سوالات از سوی تحلیلگران در این تماس پاسخ خواهند داد. می توانید اینجا گوش دهید. در حین تماس اگر خبری بود به شما اطلاع خواهیم داد.

از تیم کوک مدیر عامل اپل:

از لوکا ماستری، مدیر مالی اپل:

مهم است که در نظر داشته باشید که سال گذشته ما 14 هفته در سه ماهه داشتیم. کوک گفت امسال 13 مورد داشتیم.

سه ماهه اول 2024 اولین سه ماهه ای است که به طور کامل شامل فروش سری آیفون 15، اپل واچ سری 9، اپل واچ اولترا 2 و USB-C AirPods Pro 2 می شود. همچنین شامل فروش iMac M3 و مک بوک پرو 14 اینچی می شود. مانند مک بوک پرو M3 Pro و M3 Max 14 و 16 اینچی. هیچ آی‌پد جدیدی در سال 2023 منتشر نشد. Apple Vision Pro که فردا عرضه می‌شود، نتایج سه ماهه بعدی را ارائه خواهد کرد.