شهر در مواجهه با تکنولوژی 9to5mac Farsi

این برنامهریزیها میتوانند بر مبنای سن و شرایط زندگی شما تعیین شوند.» «شاون کارولان» یکی از سرمایهگذاران شرکت سرمایهگذاری Menlo Ventures معتقد است تجربه انجام امور مالی به کمک تکنولوژی بهبود یافته و راحتتر سایت 9to5mac میشود. اگر به دنبال یک گوشی هستید که برای بازی مناسب باشد اما نمی خواهید به سراغ گوشی های رده بالا بروید یک گوشیس سری Black Shark برای شما عالی بوده و Black Shark 3 جدیدترین گوشی شیائومی برای بازی محسوب می شود. این سایت و فروشگاه تمام ویژگی های بالا را دارد و گوشی و محصولات خود را به قیمت مناسب عرضه می کند. کافی است یک محصول در سایت معرفی شود و برای آن محتوا تولید شود.

سپس به یک سایت اینترنتی مانند دیدنگار مراجعه کنید که تمام مشخصات موبایل ها را در اختیار شما قرار داده باشد. منش سقراطگرایی و فلسفه­ زبانی جهانشمول که همه چیز را می­داند همه مخالفان خود را از میدان به در میکند. به این ترتیب بدانید که ثروت ابتدا به معنای دیگری در مدیریت تکنولوژی خود را نشان میدهد ولی اگر به درستی به کار گرفته شود، خود تولیدکننده ثروت خواهد بود. تکنولوژی ریشه یونانی دارد که شامل دو کلمه Techne به معنای هنر و مهارت یا بهطور کلی آن چیزی است که آفریده دست انسان است. چیزی جز نامگذاری کودکانه، اساطیری و شاعرانه نیست که نوعی واکنش طبیعی عاطفی بشر به محیطش است و حوزههای ادب، شعر، علم و فلسفه را به هم ریختهاند (همان،48). همه این متون سیاسی در عصر اطلاعات به هم ریختهاند. برخی از نحلههای سنت تحلیلی انگلوساکسونی خطر پسامدرنها را جدی گرفتند و با تواضع و خویشتن داری سعی کردند محتاط، آرام و محافظهکارانه به آنان نزدیک شوند، اندیشهشان را رام کنند و در خدمت عقلانیت خویش قرار دهند. آنها از یکسو با تمسخر و تردید یا به حاشیه رفته­اند و یا نمایشگاه خارقالعادههای جهانی شدند، اما از سوی دیگر با امکانات تکنولوژی اطلاعات و قدرت درونی خویش برای به رسمیت شناخته شدن تلاش می­کنند.

سیستمهای خبره با دست یافتن به این امکانات جدید از روش پدیدارشناسی و بازنمایی دانش بهره گرفتند. به گزارش اسپوتنیک به نقل از “ایرنا”، قاسم ساعدی،عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد که برای راهاندازی پالایشگاههای فراسرزمینی با سوریه و عراق به توافق رسیدیم.وی در ادامه گفت: “یکی از راهکارهای مهم در خنثیسازی تحریمها توسعه همکاریهای فراسرزمینی پالایشگاهی و سهامداری ایران در پالایشگاههای فراسرزمینی است. ما باید تعداد پالایشگاهها را در کشور بیشتر و آنها را توسعه دهیم.همچنین باید علاوه بر افزایش تعداد پتروپالایشگاهها از خام فروشی اجتناب کنیم، چراکه این فرآوردههای استخراج شده بعد از پالایش میتوانند ضمن ایجاد اشتغال، اثر مستقیمی را در حوزه خاص اقتصاد کشور داشته باشند.یکی از مسائل اساسی که آمریکا و اروپاییها را نگران کرده است ورود تکنولوژی ایران به کشورهای است که در حیاط خلوت آمریکا قرار گرفتهاند. آنها خوب میدانند یکی از فرصتهایی که ایران توانست در راستای رفع تحریمها برای خود ایجاد کند، صادرات بنزین و نفت به ونزوئلا جهت تزریق به چاهها برای فعال کردن پالایشگاههای آنهاست که همین موضوع آنها نگران کرده است.ایران از بعد فنی و مهندسی، تربیت کارشناسان و تکنولوژی که قطعات از شرکتهای دانش بنیان داخلی تولید و به کار بسته شوند به پیشرفتهای خوبی دست پیدا کردیم، در واقع امروز در داخل و خارج از کشور در بحث انرژی و پالایشگاهی حرفی برای گفتن داریم.در رابطه با اهمیت و ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی و بازسازی پالایشگاههای کشورهای ونزوئلا و سهامداری در آنها، امروز جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور از قابلیتهای فنی مهندسی برخوردار است و زمینه تقویت دانش بنیانها را فراهم کرده است.ایران در این حوزه حرفی برای گفتن دارد تا جایی که برای بازسازی و احیا پالایشگاههای فراسرزمینی قدمهای خوبی برداشته و قراردادهای خوبی را با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای آمریکای جنوبی و ونزوئلا برای احیا و راهاندازی پالایشگاههای تعطیل شده منعقد کرده است.در عرصه پالایشگاههای فراسرزمینی نسبت به گذشته قدم برجستهتر و موثرتری را برداشتهایم. یکی از راهکارهای مهم در خنثیسازی تحریمها، توسعه همکاریهای فراسرزمینی پالایشگاهی و سهامداری ایران در پالایشگاههای فراسرزمینی است.امروز ما دیگر نگران آمار و ارقام و سهمیههای که کشورها برای ما تعیین میکنند، نیستیم، عملاً با این حرکت آمریکا و کشورهای اروپایی را زمینگیر کردیم و آنها دیگر نمیتوانند سناریو جدیدی برای ما تعریف کنند.در بحث راهاندازی پالایشگاههای فراسرزمینی با کشورهای سوریه و عراق توافقات خوبی صورت گرفته است و اخیراً به لبنان اعلام آمادگی کردیم و به احتمال زیاد آنها نیز استقبال میکنند، قطعاً کشورهای دیگری را در آسیای میانه در آینده نزدیک خواهیم داشت”.

موجودی کالا در بازار و تناسب بین عرضه و تقاضا هم از عواملیست که میتواند روی قیمت لحظه ای موبایل اثر بگذارد. جنگ اطلاعاتی فریب، افشا، رسواسازی، بزرگنمایی، ابهام افکنی، تردید اطلاعاتی، بهمریزی و دستکاری اطلاعاتی را در نظر دارد (همان،61) که در اثر آن اقتصاد، سلاح و قدرت نظامی جای خود را به جابه­جایی صفر و یکها می­دهد(همان،107). مقاومت هویتهای طالب معنا در جامعه شبکه­ای اینگونه اهداف را دنبال می­کند. ژان ماری گنو در مورد این جغرافیای جدید جهانی به اهمیت تکنولوژی اطلاعات اشاره می­کند. تکنولوژی اطلاعات با این رویکرد در آغاز بهصورت ابزار یاری دهنده­ مدرنیته در آمد. دیپلماسی سنتی نوعی نظام مکانیکی و روابط نیوتونی سخت قدرت بود که بازیگران اصلی آن یعنی دولت ـ ملتها با مقامات رسمی محدود و قوانین سفت به همراه روابط چهره به چهره از طریق سفارتخانهها مبادرت به انجام آن میکردند.

همانطور که میدانید محصول اصلی شرکت Huawei گوشی موبایل میباشد. در حال حاضر برای خرید گوشی های هوشمند با دو لنز دوربین باید قیمتی بالاتر از حد تصور پرداخت کرد. شرکت ساختمانی که لوکیانف با آن همکاری میکرد قادر به پیدا کردن راه حل برای ترکهایی که بتنها در طول دمای هوای پایین صفر درجه زمستانی میخوردند، نبود به همین دلیل نیز لوکیانف برای درک بهتر پروسه حرارتی در مورد شرایط دما در ساختار بتن به تحقیق و آزمایش پرداخت. برای نخستین بار در سال 1980 امریکا به دیجیتالی کردن سامانه جنگ و ساماندهی و کنترل سیستم فرماندهی خود پرداخت (همان، 157). البته پیشینه جنگ اطلاعاتی به زمانی دیرتر برمی­گردد، از جمله اقدامات امریکا در دوران جنگ سرد در قالب جنگ ستارگان بهصورت دفاع فضایی قبل از وقوع حمله در آسمان و طرح شوروی بهنام جوهر مغناطیسی یعنی هدایت موشکهای کروز(همان،228ـ230). واقعیت مجازی اکنون اتفاق افتاده است و در دسترس است.

پس از اینکه گوشیهای شیائومی وارد ایران شدند، کاربران زیادی نسبت به آنها علاقه نشان دادند که باعث شد لوازم جانبی گوشی های شیائومی نیز بهراحتی وارد کشور شوند و در دسترس کاربران قرار بگیرند. با مشاهده عکس گوشی شیائومی که در ابعاد مناسب در صفحات محصول در دسترس است، به خوبی میتوان سبک طراحی محصول را مشاهده کرد. پس میتوان گفت دیپلماسی دیجیتالی عبارت است از: اثرگذاری، اقناع و انگیزش بازیگران با جمعآوری، تجزیه و تحلیل، پردازش و توزیع اطلاعات در زمان مناسب، بدون محدودیت مکانی از طریق تکنولوژی اطلاعات در جهت منافع ملی است (بیات،1385: 52). مک کورمیک می­گوید: شبکه­ای شدن جامعه­ بین الملل باعث میشود هویتهای به حاشیه رفته که زمانی برای پاسداشت هویت خود سرکوب میشدند و یا منطق خشونت را دنبال میکردند اکنون فرصت مییابند که از آرمانهای خود با محوریت گفتگو و اندیشه دفاع کنند که این خود نوعی پیشرفت برای صلح بینالملل و جلوگیری از نسلکشیها محسوب میشود (McCormick, 2002: 22). با توجه به همین امر است که تحلیلگران عرصه­ اطلاعات گسترش تلویزیون را با مدرنیته و ملی­گرایی همراه میدانند. ابتکار این نوع دیپلماسی توسط موسسه صلح امریکا در سال 1995 آغاز شد که دو هدف عمده مدنظر قرار داشت.

در این مورد تأثیرگذاری تکنولوژی اطلاعات بر دیپلماسی و گونههای قدرت نرم و دیپلماسی مجازی را بررسی خواهیم کرد. فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویهها و مطالعات منظم و جهتدار. خریداران می توانند مشخصات فنی و قیمت هر کدام از مدل ها را با یکدیگر مقایسه و مناسب ترین گوشی را با بهترین قیمت انتخاب و خریداری کنند. شیائومی می 9 به عنوان یکی از بهترین اسمارت فون های جهان نیز به حساب میآید. مدل اس ای از سری نوا 9، طراحی جوانپسندی دارد و در همان نگاه اول، متوجه خواهید شد که با اسمارت فون باکیفیتی طرف هستید. اکنون اگرچه اسمارت فون ها بیش از یک روز عمر نمی کنند ولی دست کم می توان با خیال راحت، شارژر را با خود حمل نکرد. نکته جالب درباره صفحه نمایش این گوشی شیائومی، این است که توسط لایه ای از شیشه به نام گوریلا گلس 3 محافظت می شود. اگر میخواهید یک گوشی پرچمدار با قیمت بسیار مناسبتر داشته باشد، خرید یکی از گوشی های سری پوکو شیائومی پیشنهاد اصلی ما به شما خواهد بود. هوآوی توانسته در این سه دهه طلایی شرکت های قدرتمندی همچون اریکسون را کنار زده و تبدیل به بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا شده و یکی از رقبای اصلی و قدرتمند سامسونگ در حوزه گوشی و موبایل شود.

برای این منظور فعالیت را به دو جز اصلی سازنده یعنی اطلاعات و بازخورد تقسیم می­کند و مدعی است که همه فرایندها را میتوان بهعنوان ترکیبی از این دو درک کرد. پس فرهنگ تکنولوژی اطلاعات، رسانهها و اینترنت بسیار به دموکراسی نزدیک است و امروزه با توجه به بحران­های شدید دموکراسی، به سختی میتوان از دموکراسی و حوزهی عمومی بدون تکنولوژی اطلاعات نام برد. این برند فعالیت خود را از سال 2018 آغاز کرد؛ اما اوج محبوبیت گوشی های پوکو را میتوان سال 2020 و با عرضه گوشی های Poco X3 و Poco X3 Pro داست. با ترکیب قابلیتهای بسیار خوب عکسبرداری همراه با سختافزار قدرتمند و سایر مشخصههای بسیار عالی، گوشیهای سری P بهدست آمدهاند که محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. این تکنولوژیها ذاتاً اطلاعاتی و دیجیتال بوده و در حال حاضر حیطههای وسیعی همچون هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و نانوتکنولوژی را در بر میگیرند. بنا بر تحلیل آیرمن و جیمسون ساختار نامنسجم اینترنت، این امکان را برای جنبشهای نوین اجتماعی فراهم میسازد تا به فرایندهایی در حال شکلگیری که محصول یک رشته برخوردهای اجتماعی است، تبدیل شوند. بعد از این بود که نام 17 کشور از جمله عراق، سوریه، کره شمالی، لیبی ، تایوان، ایران، مصر، اسراییل، لائوس، کوبا، بلغارستان، هند، کرهجنوبی، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و ویتنام در فهرست کشورهایی جای گرفت که در حال تحقیقات تسلیحات ژنتیکی میکروبی هستند(همان،179).

محصولاتی که با این سری وارد بازار میشوند، عمدتاً طراحی زیبا و جوان پسندی دارند و امکانات خوبی از جمله دوربینهای سلفی و پشتی بسیار باکیفیتی را ارائه میکنند. کاستلز میگوید: این ملیگرایان امریکایی متعصب حتی از طرفداران محیط زیست و جنبش صلح نیز نفرت دارند و با امکانات تکنولوژی اطلاعاتی، آنها را تهدید می­کنند (همان: 117ـ126). نهضت آخر، راهبان ائوم شیزوکوی ژاپنی هستند که دارای اندیشههای عرفان التقاطی علیه نظم تکراری و پدرسالارانه، مذهب ژاپن و نظم نوین جهانی­اند و با تبلیغات، شرکت در انتخابات، عضوگیری و حتی بمبگذاری در متروها اهداف خود را دنبال می­کنند (همان: 130ـ137). مقاومت سوم مربوط به نهضت سبزهاست که کاستلز همان اطلاعات قدیمی و کلاسیک را بهطور خلاصه ارائه می­کند و پیوند آنها با صلحگرایان در عصر جدید و شیوههای اعتراض مجازی و آگاهی دادنهای گسترده حیات باورانهشان را می­توان نام برد (همان:148ـ172). این مسأله به یکی از مشکلات جدی عصر ما تبدیل شده و با وجود آنکه سلامت عمومی ما را تهدید می کند، کمتر به آن پرداخته شده. با استفاده از این نوع فناوری امروزه ما می توانیم همکلاسی های دوران مدرسه خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک،توییتر و اینستاگرام پیدا کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.

این فناوری به ما کمک می کند تا دستگاه ها را هماهنگ و عکس ها را در آلبوم های دیجیتال مرتب کنیم ، اما نظارت و بازاریابی ممکن است به عنوان اولین موارد استفاده از آن باشد. این مقاله قصد ندارد این فعالیتها را محکوم کند بلکه نکتهای که قصد داریم به آن اشاره کنیم خطرات احتمالی این فعالیتهاست، چه برای شما و چه برای جامعه به طور کل. وقتی حس کردید برنامه زمانیتان کارایی لازم را ندارد، توجه کنید که کدام قسمتهای برنامهٔ شما مشکل دارد و باید اصلاح شود. گوشی خود را در حالت عادی روشن کنید و سپس برنامه مشکوک را Uninstall کنید. روابط رسمی همچون گونههای اشرافی و آدابی به همراه آداب دیپلماتیک و رویههای بوروکراتیک نوشته شده در قالب حقوق بینالملل، غیررسمی و نانوشته در قالب عرف بینالملل، وجهی اساسی و غیرقابل انکار از نمودهای سیاست است. رابطه­ رسمی و غیررسمی میان دولت ـ ملتها، وجه آخر نمود سیاست را در این مقاله در برخواهد گرفت.

کنترل و پاسخگو کردن فضای رسمی قدرت، نظارت و محدود کردن آن بر عهده­ احزاب، رسانهها، مطبوعات و نهاد­های مدنی است. اعتماد فزاینده به کامپیوترها، تفسیر نهادینه کردن اصول سیبرنتیک بهعنوان الگوی مرکزی سازماندهی آینده را شکل داده است. فضای آرمانی – انتقادی و وجه نظارت­گری که در فضای عمومی(در شکل پیشرفته­ آن یعنی جامعه­ مدنی) وجود دارد. یکی از موضوعات مطرح در این حوزه، جنگ روانی است. این شیوه مدیریت عمومی جامعه بعد از مفاهیم دولت رفاهی و سیاست خودجوش محافظهکار، اخیرا به مفهوم حکمرانی خوب مطرح شده است (همان،3). سوالی که در اینجا مطرح است نقش تکنولوژی برای خلق آینده بشر است. الگوریتمهای AI وML نقش بسزایی در آینده صنعت خودرو دارند و استفاده از آنها در ساخت مدلهای جدید، هر روز رایجتر میشود. علاوه بر این در این زمینه می­توان به نظرات کاستلز اشاره کرد.

اما انقلاب تکنولوژی اطلاعات به در هم شکستن مرزهای جغرافیا و قلمروهای اقتدار کمک بسیاری کرد (بیات،1385: 60). اکنون دیپلماتها از طریق اینترنت به تعاملات شبکه­ای و مدیریت تصاویر روی آوردهاند. هر چه در هنگام تفکر درباره امر معین دیدگاههای تعداد افراد بیشتری در ذهن من حاضر باشد و من بهتر بتوانم تصور کنم که اگر جای آنان بودم، چگونه احساس و فکر میکردم، ظرفیت من برای اندیشیدن، بهمنظور نمایندگی قوی­تر خواهد بود و نتیجهگیری نهایی و عقیده من معتبرتر خواهد بود» (همان،334). از سبک تغذیه و غذا خوردن تا مدیریت و ذهن و تعامل با افرادی که در طول روز با آنها مواجه میشوید.

در تحلیل عمیقتر، خروجیها و بازخوردها را مورد توجه قرار دهد. تصمیمات اتخاذ شده برای عرصه عمومی مورد نقد و بررسی و بازخورد قرار میگیرد و شهروندان در امر سیاسی دقت و مشارکت مستقیم دارند. اگر تلفن شیائومی تهیه میکنید، این مورد از معایب بزرگی است که باید به آن دقت داشته باشید. چرا که پیشرفت و دقت تکنولوژیهای اطلاعاتی جدید جنگی از یکسو و الزام پاسخگویی بازیگران سیاسی به افکار عمومی از سوی دیگر به انسانیتر شدن بیشتر جنگها منجر میشود»(Tomlinson, 2001: 57- 57). شبکهای شدن سازمان نظامی و حرکت به سمت روش­های سیبرنتیکی قصدیت جنگ را از نابودی کامل طرف مقابل به اصل آگاهیمحور و پیچیده غافلگیری بازگردانده است. انقلاب اطلاعاتی در امور نظامی باعث شد تمام فرایند جنگی در قالب اطلاعات فضایی، تخمین امکانات محیطی ابزاری و انسانی، درجه موفقیت حملهها، انجام رزمایش­ها و پیروز شدن در جنگ منوط به داشتن این تکنولوژی شود، چرا که در نبردهای جدید، اصل نشانه رفتن به مرکز ثقل حیاتی است، که بهنحو فلج کردن طرف مقابل، سوار شدن بر اراده او و حتی پیروز شدن در جنگ بدون جنگ مستقیم انجام می­شود. کاستلز تقویت و گسترش جنبشهای جدید و بهرهمندی از امکانات تکنولوژی اطلاعات در جهت عضوگیری و مشارکت در امر سیاسی بهنحو انتقادی را (همانند جنبش زنان، سبزها، همجنس­گرایان و گروههای قومی، نژادی، زبانی، مذهبی) چنین ترسیم میکند: تکنولوژی اطلاعات در عصر جدید به شکلگیری نوعی مقاومت سیاسی در مخالفت با سراسری بودن هویتهای یکنواخت و آرمان­شهرها و استانداردهای یکدست،کمک کرده است.

آنها می­گویند شاید این غوغا و گرد و غبار بلند شده از تفکر پسامدرن فواید، امکانات و فرصتهایی را به لحاظ عملی و اندیشگانی در خدمت مدرنیته و عقلانیت غربی قرار دهد. اول، ایجاد توانمندی در شکل دادن به سفارت خانههای مجازی که چیزی بیشتر از یک رایانه، یک مودم و یک تلفن ماهواره­ای در اتاق هتل نیست. همینطور که باتری شارژ میشود، روی سطح لیتیوم فلز شاهد شکلگیری چیزی به نام دندریت هستیم که میتواند منجر به اتصالی، آتشسوزی و در نهایت از کار افتادن دستگاه شود. دستاوردهای علمی به صورت عملی، نظریههای وجودی، پدیداری، هرمنوتیک و پساساختگرایی را زیر سؤال برد و به گفته کارناپ نشان داد که متافیزیک­های غیر علمی چیزی جز چرندیات و وراجیهای غیر زبانی نیست (کارناپ، 1382: 39). به اعتقاد اینان هرکس از هستن، بودن، شدن و گزارههای گنگ، نامفهوم و پر ابهام در کلامش استفاده کند، قصدیتش در همان ابتدا به حوزه متافیزیک مهمل جای خواهد گرفت (همان،40). بیکن کتابخانه خویش را نه علوم تلنبار شده­ دُگمِ قرون وسطایی، که اجساد عریان قابل مشاهدهای قرار می­داد که میبایست به روش استقرایی و تجربی معرفتی را شکل دهد که بیطرف، علمی و غیرشخصی است و دست هیچ پادشاه و دزد و کشیشی به آن نمی­رسد (رک: هورکهایمر و آدورنو،1383: 29ـ31 ). در واقع الگوی حاکم بر ذهنیت بیکن ایجاد کردن قدرتمندی انسان بر تجربهای بود که میبایست با شناخت قوانین طبیعت و حتی رفتار آدمی همه چیز را تحت کنترل و سیطره خود درآورد.

این تعریف در عین حال که بسیار ساده استاما دارای بار علمی بالایی است، زیرا توانسته است تنها در همین چند کلمه ساده مفهوم واقعی فناوری را بیان کند. گرانترین گوشی حال حاضر شیائومی در بازار ایران Mi 11 Ultra است. برای مثال، در جنگ جدید اطلاعا­ت­محورِ خلیج فارس، دو سامانه اطلاعاتی ماهوارهای آواکس (سامانه هشدار و کنترل هواپیماهای در حال پرواز) و جی استار (سامانه مشترک راداری برای تجسس و هدفگیری) جنگ را نقشهبرداری، برنامهریزی و کنترل می­کردند. حال پرسش این است که جنگ در پی ورود تکنولوژی اطلاعات به چه صورتی در خواهد آمد؟ تکنولوژیهای تولیدمثل، تکنولوژی اطلاعات و نهضت فمنیستی با درهم تنیدگی زیاد و تغییر نگاهها و کارکردهای نابرابرانه و ظالمانه­ برخواسته از پدرسالاری، خانواده و جنسیت چنان پیش می­روند که ما شاهد پایان پدرسالاری در هزاره جدید هستیم. در زومیت شما قادر به تغییر تصویر پروفایل خود هستید، هر گونه تصاویر زننده، مستهجن، بیربط و توهین آمیز حذف خواهد شد.7.