واردات ۱.۵ میلیارد دلار گوشی اپل در ۳ سال گذشته/ مجلس به موضوع «گوشی لوکس 9to5mac Farsi

بازگو میکند. و میفرماید که کارگزاران نظام اسلامی حضرت سلیمان ـ علیه السّلام ـ هم در صنعت معماری، بناهای بلند و قصرهای منیع میساختند و هم در صنعت نقاشی و هنر، تمثال را با زیبایی ترسیم میکردند تا ضمن تشویق به هنر و ارضای غریزه هنرجویی، روش بهرهبرداری درست را ارائه نمایند. جالب اینکه بعضی از این شرکتها در حال ارائه خدمات رایگان به کاربران هستند، و در ازای این خدمات، فقط دادههای ما را میخواهند. همانطور که اشاره کردیم، شرکت آیفون اپل هر ساله تعداد محدودی گوشی را به بازار ارائه میکرد. بایکر و پینچ در مورد دوچرخه که موضوع مطالعاتی آنها بود، به ساخت تایرهای هوا برای رفع لرزش دوچرخه اشاره کردند، اما آن را چندان بسط ندادند. افراد با ساخت تایرهای بادی، به «فکر» ساخت دوچرخههای سرعتیتر افتادند و همین بر تحولات بعدی دوچرخه تأثیر گذاشت.

برند اچ تی سی شاید یکی از قدیمی ترین برند های شناخته شده در بازار ایران باشد. گوشی Y9a یکی از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی و با طراحی بسیار زیبا است که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. درست است که برای موفقیت یک نوآوری فنی، یا ادامه برنامه کنشی یک تکنولوژی، شبکهای از عوامل، سیاسی، دینی، اقتصادی، فنی و غیره دخیل هستند، اما این عوامل زمینه نیستند، بلکه ماهیت خود آن تکنولوژی محسوب میشوند. جامعه فقط از روابط انسانی تشکیل نشده است و تکنولوژی را هم فقط روابط غیرانسانی تشکیل نمیدهد. از سال ۲۰۰۸ و همزمان به عرضه اوبر در صنعت تاکسیرانی، Airbnb هم باعث تغییر و تحول در صنعت هتلداری شد. محدود کردن کنشگران یا گروههای دخیل، به گروهای اجتماعی، توصیفی ناقص از روند تحول تکنولوژی و علم به ما میدهد. «غیرممکن است از پایان داستان، برای تبیین آغاز آن یا تحول آن استفاده کنیم».

جدای از گوشی و تبلت با برند اچ تی سی ، برای شرکت های دیگه هم محصول تولید می کنه اما با برند اونا . تا تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۰۸، پروژه نانوفناوریهای نوظهور تخمین میزند بیش از ۸۰۰ محصول شناسایی شده توسط سازندگان در بازار عمومی قرار دارد، و تقریباً با سرعت ۳-۴ محصول جدید در هر هفته در حال ظهور هستند. او این کار را در تسلا انجام داد و حالا ماشینهای الکتریک به عضوی از خانوادهی ماشینهای پر استفاده دنیا بدل شدهاند. آنها راحتی کاربری و امکان استفاده از تکنولوژی به شکلی عادی و ساده را دوست دارند. لاتور از آمیختگی کنشگران سخن میگوید. لاتور در یکی از مقالاتش مدیر هتلی را مثال میزند که از مهمانان میخواهد قبل از خروج از هتل، کلید را به میز پذیرش تحویل دهند.

بنابراین این سخن بیمعناست که کارایی تکنولوژی نهایی از همان سایت 9to5mac اول وجود داشت. منوپادها پاسخی به این نیاز همه گیر بود که تا پیش از این وجود نداشت. سال 2014 سیاست های اپل دچار تغییر شده بود توی این سال اپل دو نسخه از آیفون یعنی IPhone 6 / IPhone 6 plus رو معرفی کرد. مثال مشهور وینر در مقاله کلاسیک «آیا مصنوعات، سیاست دارند؟ مقاله حاضر در نظر دارد تا با تاکید بر اهمیت به کارگیری تکنولوژی در کیفیت فضای معماری و چگونگی تاثیر آن بر معماری پایدار بپردازد و ایجاد شهرهای پایدار نه تنها می تواند حصول به خطرات آینده را کم رنگ کند، بلکه توانایی بهبود امنیت اقتصادی و اجتماعی جوامع را دارد. کپیبرداریهای اینستاگرام و فیسبوک و به دنبل آنها برنامههای دیگر در نهایت باعث تاثیر گذاری زیاد Snapchat در به اشتراکگذاری عکس و ویدیو در سراسر اینترنت گذاشت. هیچ چیزی به اندازه سرویس اشتراکگذاری اینستاگرام، نمونه بارز پیشرفت تکنولوژی در دهه اخیر نیست. چگونه ویدیوهای اینستاگرام، توییتر و فیس بوک را با تلفنهای هوشمند اندرویدی دانلود کنیم؟ آنر ۹X تفاوت عمده ای با تلفنهای هوشمند هم رده خود دارد . این برند معروف چینی علاوه بر این با فعالیت در زمینه تولید تجهیزات کامپیوتری سعی در گسترش محصولات خود داشته است.

سامسونگ چيل ورلدوايد كه يكی از مهم ترين شركت های تبليغاتی اين برند است. به این معنا که گوشیهایسریS پرچمداران این برند بوده و گوشیهای سری A میانرده، و محصولات سری M از گوشیهای پایینرده این برند هستند. وقتی تکنولوژی، تجویزمیکند که کاربرانش چه کسانی هستند، این یعنی جامعه را به گروههایی تازه تقسیم میکند و اجازه استفاده از تکنولوژی را به بعضی از افراد نمیدهد. دوربین بعدی در این مجموعه هم 2 مگاپیکسلی است این دوربین هم برای عکس برداری های نزدیک استفاده می شود. نیمه پایینی کناره راست گوشی میزبان دکمهای مجزا برای شاتر است که در دو مرحله تصاویر را ثبت میکند؛ به این شکل که با نخستین فشار فوکوس و نوردهی صحنه تثبیتشده و با فشار بعدی عکس گرفته میشود. بنابراین نهتنها ما به تکنولوژی میگوییم که چه کارهایی برای ما انجام دهد، تکنولوژی نیز کنشهایی را به ما محول میکند.

این ایده که هرکسی میتواند عکاسی کند، «علاقه اجتماعی» افراد نبود تا بر تعین و موفقیت دوربین عکاسی تأثیر بگذارد؛ بلکه همزمان با ساخت دوربین، «ساخته» شد. برایناساس هر چیزی که میانبری ایجاد کند، وصف تکنیکال به خود میگیرد. Phone SE 2022 هم به عنوان یکی از گوشیهای مقرون بهصرفه این شرکت معرفی شد و مشخصات قدرتمندی را با خود بههمراه داشت. یکی از این برنامهها برنامه Apple Support است که میتوانید آن را از اپ استور دانلود و نصب کنید. به بخش تنظیمات برنامه رفته و گزینه دوربین را انتخاب کنید. وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید. شرکت مایکروتل به عنوان گارانتی کننده اصلی اولین بار در سال 90 گوشی های هواوی را وارد ایران کرد.

از سال ۲۰۱۰ تا به کنون کاربران اینستاگرام بیش از ۴۰ میلیارد عکس به اشتراک گذاشتهاند. حدود ۴۰ سال پیش پسرکی در آفریقای جنوبی به دنیا آمد که آرزوهای بزرگی داشت و برای رسیدن به آن آرزوها زحمات بسیار زیادی کشید. هوش مصنوعی را شاید بتوان توانایی رایانه برای شناسایی تعدادی متغیّر (به نمایندگی از محیط اطراف)، سپس اتخاذ تصمیم در راستای رسیدن به هدف، ارزیابی میزان موفقیت، یادگیریِ بهترین روش به وسیله مرور کردن تجربیات گذشته، و اصلاح تصمیمات آتی در راستای افزایش دقت تعریف کرد. و براساس یک رابطه منطقی وعمل متقابل، برای رسیدن به یک هدف معین و به صورت یک واحد، عمل می کنند. تکنولوژی مفروض در این طرح و شکل، «کارآمدتر» است؛ تکنولوژی مفروض به سبب کارآمد بودنش، در عمل موفق شد و به کار گرفته شد؛ یک واقعیت علمی چنین است چون درواقع چنین است، و یک واقعیت علمی به سبب واقعیت داشتنش، تثبیت شد و توانست همه را متقاعد کند. وقتی ما از تأثیر جامعه (روابط اجتماعی) بر تکنولوژی یا تأثیر تکنولوژی بر جامعه سخن میگوییم، درواقع دو ساحت مجزا را فرض گرفتهایم: جامعه و تکنولوژی؛ اما درواقع فقط یک ساحت داریم؛ یک جامعه.

برای انجام شخصی تعمیرات موبایل سونی حتما از مقالات آموزشی استفاده کنید که تیم تحریریه ما آن ها را با دقت بالا گردآوری کردهاند. لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید. گلکسی واچ تا ۵۰ متر زیر آب مقاوم است؛ با استفاده از GPS داخلی ساعت، میتوانید موقعیت مکانی خود را مشاهده و مسیریابی کنید. اما مدل های جدید که آپدیت مدل های قدیم نیستند، باید از سیستم های جایگزینی که مخصوص هوآوی می باشند استفاده نماید. به این جهات، فناوری در تمامی فعالیتهای انسانی جلوهنمایی خواهد کرد و از دانش و معرفت انسان بر نیازهای خویش متأثر خواهد شد.

نه. خود تایر بادی در شکلگیری علایق افراد جامعه و لذا بازتعریف گروههای اجتماعی وساطت دارد. ما در مطالعه چنین نمونههایی، نباید به دنبال روابط اجتماعی یا روابط فنی محض بگردیم؛ خود کلید و حلقه و اطلاعیه روی دیوار، بخشی از روابط اجتماعیاند؛ ما فقط دنبال کنشگران و میزان قدرت اتصالها هستیم. اگر قیمت روز گوشی هواوی را در بازار موبایل با سایر رقبا از جمله سامسونگ، شیائومی، اپل و غیره مقایسه کنید، در می یابید که حتی پرچمداران هواوی نسبت به سایر هم ردیف آنها با قیمت پایین تر و اقتصادی تری به فروش می رسند. اصلیترین تفاوت و برتری مدلهای پرو نسبت به نسخههای عادی در دوربین آنها است که در مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ با نسخههای پرو این دو مدل میتوانیم به خوبی این تفاوتها را متوجه بشویم. این پسوند برای اولین بار در سری آیفون ۱۲ (iPhone 12) مورد استفاده قرار گرفت و همانطور که از نامش هم پیداست، این گوشی ابعاد کوچکتری را نسبت به نسخههای عادی دارد.

هوآوی علاوه بر خطوط تولید ذکر شده دو سری خط تولیدگوشیهای پرچمدار را نیز دارد، اصلیترین خط تولید گوشیهای پرچمدار این شرکت سریP است که اوایل هر سال تولید میشوند و تراشه قدرتمند و دوربین خارقالعاده از جمله نقاط مثبت این سری از گوشیهایپرچمدار هواوی محسوب میشوند، برای مثال هر ساله از نظر کیفیت دوربین این سری به راحتیمدلهای مدعی بازار مثل گوشی اپل و یا گوشی سامسونگ را کنار میزند. این شرکت تا به امروز به طراحی و تولید انواع گوناگونی از بهترین گوشی های موبایل اچ تی سی و همچنین تبلت هایی با سیستم عامل های ویندوز موبایل، ویندوز فون و اندروید، پرداخته است. نسخه های Xs و Xs Max نمونه هایی با صفحه نمایش بزرگتر از X میباشند. البته بدون شک نسخه پرو بهتر از آب درآمد، اما از نظر کیفیت و پرفورمنس، تفاوت چندانی با میت 10 نداشت و تنها گران قیمتتر بود. Dawn Orange و Twilight Black دو نسخه رنگی آن هستند. بااینحال لاتور، هم با برساختگرایان اجتماعی علم (چه برنامه حداکثری دیوید بلور و چه برنامه تجربی نسبیانگاری کالینز) و هم با برساختگرایان اجتماعی تکنولوژی، یعنی کسانی که ایدههای برساختگرایان اجتماعی علم را به تکنولوژی نیز تعمیم دادهاند (پینچ و بایکر) از این جهت مخالف است که آنها باز دو عرصه اجتماعی و علمی، یا اجتماعی و فنی را در مقابل هم میگذارند و از تأثیر یکی بر دیگری سخن میگویند.

اما پس از طوفانی که این کمپانی با گوشی P20 Pro با ظاهری پریمیوم و دوربین سهگانه به پا کرد، این کمپانی گوشیساز و غول چینی به یکی از قطبهای جهانی تبدیل شد. همچنین برساختگرایی اجتماعی تکنولوژی (و نیز علم)، از وساطت خود تکنولوژی در شکلدهی جامعه و دیگر کنشگرانی که معمولاً اجتماعی خوانده نمیشوند، غفلت میکند. گروهها و علایق اجتماعی هرگز زمینه یک تکنولوژی نیستند؛ چراکه آنها با خود تکنولوژی، بهطور عمیق تغییر میکنند. بسیاری از مردم نام اینترنت اشیاء را شنیده اند، اما هرگز نام اینترنت رفتار را نشنیده اند. این گوشیها در اواخر سال 2020 به بازار عرضه شدند و از سیستم دوربینی مشابه سری P40 بهره میبرند.

گوشی خود را با استفاده از کابل OTG به آن فلش یا دستگاه وصل کنید. همچنین قبل از خرید گوشی باید مشخصات ضد آب بودن یا نبودن گوشی را بررسی کنید. در گوشی زد فلیپ ۴ به غیر از قابلیت ضد خش بودن ضد آب بودن را نیز به عنوان یک مزیت رقابتی به این گوشی اضافه کرده است. هر قدرت یا هر سلطهای، برساختهای از پیوندهای انسانی و غیرانسانی است. ما نه ذات انسانی محض داریم، نه ذات تکنیکی محض؛ نه ساحتی بهعنوان جامعه انسانی داریم، نه ساحتی بهعنوان تکنولوژی؛ آنچه ما با آن مواجه هستیم، شبکهای از کنشگران انسانی و غیرانسانی است. استفاده از باتری کپی و یا فیک شیائومی آسیب جدی به گوشی شما وارد خواهد کرد. در واقع اگر در جایی از دنیا اتاقی برای کرایه دادن داشته باشید یا اینکه اتاقی برای کرایه بخواهید، بهترین روش استفاده از Airbnb خواهد بود. در اواخر سال 1999 مرکز R&D هواوی در بنگلور هند تاسیس شد هدف از این بنیاد گسترش نرم افزارهای مخابراتی بود. اما لازم نیست حتما دنبال گوشیهای آخرین مدل هواوی در بازار باشید. آخرین سری گوشی های اپل یعنی آیفون ۱۳ شامل چهار گوشی است که گرانترین آنها که بهترین گوشی اپل تا به امروز محسوب میشود، آیفون ۱۳ پرو مکس و ارزانترین آیفون ۱۳ مینی نام دارد.نکتهی جالب در گوشی های آیفون این است که حتی در ارزانترین نسخه کیفیت تجربهی کاربری قربانی قیمت ایفون نشده است.

سری Butterfly نیز شامل تعداد محدودی از گوشیهای بالارده است که عرضه محدودی دارد و بیشتر برای کشورهای آسیای شرقی عرضه میشود و در بازار ایران به ندرت یافت میشود. آمریکا خانم منگ و شرکت گوشی هواوی را متهم به دور زدن تحریمهای ایران در حد فاصل سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ کردهاست. او در سال 1987 در یک شرکت محصولات دیجیتالی مشغول به کار شد تا اینکه در سال 1997 به همرا خانم چروانگ موفق به تاسیس شرکت اچ تی سی شد. آنها در پاسخ به این سؤال که «چرا یک تکنولوژی (یا واقعیت علمی) در این شکل (یا طرح) متعین شد» و «چرا یک تکنولوژی (یا واقعیت علمی) موفق شد»، به کارایی تکنولوژی و صدق واقعیت علمی متوسل خواهند شد. رحمان شریفزاده در این نوشته بهاختصار، پاسخ لاتور به این سه مسئله عمده را طرح کند. لاتور این نوع نگاه را برنمیتابد؛ چراکه شکاف میان زمینه اجتماعی و محتوای فنی-علمی را نمیپذیرد.

یکی از تازه واردهای زندگی ما و اینترنت، Spotify است که یک سرویس پخش موسیقی با ۱۴۰ میلیون کاربر ماهانه با مجموعه عظیمی از آلبومها و بالغ بر ۳۰ میلیون آهنگ است. و حالا در این مقاله به معرفی ۹ مورد از این تکنولوژیهای جدید میپردازیم که ده سال گذشته وجود نداشتند اما حالا جزوی از زندگی روزمره بسیاری از مردم دنیایند. این فعالیت یک بخش حیاتی از شایستگی تکنولوژیکی را شکل میدهد که شامل بازتابی از پروژههای تکنولوژی و فرآیندهایی است که در داخل و یا خارج شرکت انجام شدهاند (ستیندامار و همکاران، a2009). اگر گوشی شما دارای کارت حافظه خارجی است (SD Card) آن را خارج کنید. نکته قابل توجه این است که این کار باید بدون سیم کارت انجام شده و بهتر است کارت حافظه از گوشی خارج شده و باطری در هنگام استفاده از این کد، دارای شارژ کامل بوده باشد تا مشکلی در ریست فکتوری سامسونگ پیش نیاید. نمیتوان گفت چون یک تکنولوژی کارا بود، همه را متقاعد کرد که از آن استفاده کنند؛ بلکه چون همه متقاعد به استفاده شدند، این تکنولوژی کارا شد. در مثال آرامبند، افرادی که نمیتوانند سریع از در عبور کنند، در با شدت زیادی با صورتشان برخورد میکند.

کار جامعهشناس این نیست که به دنبال روابط اجتماعی-انسانی محض بگردد؛ همچنین کار جامعهشناس تکنولوژی این نیست که از تأثیر دو حوزه مجزای جامعه انسانی و تکنولوژی بر هم سخن بگوید؛ کار آنها این است که رصد کنند چه کنشگری با چه کنشگری در پیوند است و چه کنشگرانی با چه تکنیکهایی پیوند مییابند و چگونه این پیوندها زنجیره یا شبکه مستحکمی میسازند که بهراحتی نمیتوان آن را از هم گسست. هوآوی توانسته در این سه دهه طلایی شرکت های قدرتمندی همچون اریکسون را کنار زده و تبدیل به بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا شده و یکی از رقبای اصلی و قدرتمند سامسونگ در حوزه گوشی و موبایل شود. کیفیت عکس گوشی های جدید هواوی یکی از دلایل عمدهای است که کاربران را به سمت خرید گوشی هواوی به خصوص بالاردهها سوق میدهد. در همان سال مدل دیگری از گوشی را تولید کرد که مجهز به GSM و CDMA بود. گوشی اچ تی سی U20 5g اولین گوشی این شرکت است که به نسل پنجم اینترنت همراه مجهز شده است. برای نمونه مارکت مکدونالد آن را به رسمیت نمیشناسد اما چند شرکت ژاپنی از حالا به گرفتن ارز دیجیتال عادت کردهاند. یک پردازنده قدرتمند در گوشی موبایل باید تجربه بازی روان، ویرایش سریع عکس و انجام چند وظیفه همزمان و سریع را بین برنامههای مختلف ارائه دهد.