اگر رگولاتورها خرید انویدیا را مسدود کنند، کوالکام و سایرین در Arm سرمایه گذاری خواهند کرد

به نوبه خود، انویدیا قول داده است که در صورت انجام این معامله، آرم “به استفاده از مدل مجوز باز خود ادامه خواهد داد و در عین حال بی طرفی مشتری جهانی را حفظ خواهد کرد که اساس موفقیت آن بوده است.”

در حالی که اپل به مجوز Arm برای تراشه های سری A و M خود متکی است و احتمالاً سهم زیادی در نتیجه خواهد داشت، در حال حاضر به طور علنی با خرید Nvidia مخالفت نکرده است. اما کوالکام، گوگل و مایکروسافت ابراز نگرانی کرده‌اند که انویدیا، مالک Arm، می‌تواند آن را به دروازه‌بانی برای شرکت‌هایی تبدیل کند که سعی در اجاره مالکیت معنوی آن دارند.

آمون گفت: «اگر Arm آینده مستقلی داشته باشد، فکر می‌کنم علاقه زیادی از سوی بسیاری از شرکت‌ها در اکوسیستم، از جمله کوالکام، برای سرمایه‌گذاری در Arm وجود دارد. اگر سافت بانک را ترک کند و وارد فرآیند تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام شود، [with] کنسرسیومی از شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، از جمله بسیاری از مشتریانش، فکر می‌کنم اینها فرصت‌های خوبی هستند.

تلگراف به تلگراف گفت که آمون در توضیح بیشتر ایده سرمایه گذاری در Arm، گفت که کوالکام “قطعا برای آن آماده خواهد بود” و او “با شرکت های دیگری که همین احساس را دارند گفتگو کرده است.”

انویدیا در پاییز گذشته اعلام کرد که رسماً روند خرید Arm Holdings از سافت بانک به مبلغ 40 میلیارد دلار را آغاز کرده است. در ماه‌های بعد، شاهد نگرانی‌هایی از سوی رقبا بودیم و این معامله هنوز توسط رگولاتورها تایید یا بسته نشده است. اکنون کوالکام به اشتراک گذاشته است که اگر فروش به انویدیا متوقف شود، آن و سایرین در Arm سرمایه گذاری خواهند کرد.

در صورتی که کوالکام، مایکروسافت و گوگل فرصت سرمایه‌گذاری در Arm را داشته باشند، اپل احتمالاً با اهمیت فناوری Arm برای اکوسیستم سخت‌افزاری خود، در کنار آنها خواهد بود.

سخنگو گفت: “Arm به تزریق فناوری جدیدی نیاز دارد که بتواند به دارندگان مجوز Arm در همه جا تحویل دهد، به همین دلیل است که ما اقدامات خود را انجام دادیم و با خرید Arm موافقت کردیم.” “فناوری های ما و کوالکام بسیار مکمل یکدیگر هستند – ما از کمک کوالکام در ایجاد فناوری ها و محصولات جدید برای کل اکوسیستم Arm قدردانی می کنیم.”

در آخرین توسعه گزارش شده توسط تلگراف (در حال گذراندن CNBCکریستیانو آمون، مدیرعامل آینده کوالکام، اکنون اعلام کرده است که در صورتی که قانونگذاران خرید انویدیا را مسدود کنند، در Arm سرمایه گذاری خواهد کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


کوالکام به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما انویدیا بیانیه‌ای را به اشتراک گذاشت که در آن تأیید می‌کند چرا می‌خواهد Arm بخرد و اشاره مبهم به همکاری با کوالکام دارد:



Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی فوریه گذشته، کوالکام نگرانی‌های خود را در مورد خرید Arm توسط انویدیا با کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، کمیسیون اروپا و اداره دولتی تنظیم بازار چین مطرح کرد. و گوگل و مایکروسافت همین کار را کرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: