در اینجا دلیل عدم تعدیل مشاغل اپل است


در طول همه‌گیری، بیشتر شرکت‌های فناوری رشد را با تعداد زیادی استخدام مطابقت دادند. اکنون که اوضاع آرام شده است، بسیاری در حال تعدیل هزاران شغل هستند تا تلاش کنند هزینه ها را کنترل کنند. اپل تاکنون یکی از معدود شرکت هایی بوده است که از کاهش مشاغل خودداری کرده است. و یک گزارش جدید از بلومبرگ بررسی می‌کند که اپل در سال‌های اخیر چه کارهای متفاوتی انجام داده است که آن را برای مقابله با محیط سخت کلان بدون توسل به اخراج کارکنان تنظیم کرده است.

یک رویکرد متفاوت استخدام

یکی از انتخاب‌های مهم این بود که اپل چگونه کارمندان جدیدی را در طول همه‌گیری استخدام کرد. در حالی که شرکت هایی مانند آمازون، متا و سیلفورس تقریباً نیروی کار خود را از سال 2019 تا 2022 با رشد حدود 100 درصدی، دو برابر کردند، اپل تنها 20 درصد نیروی کار خود را افزایش داد.

حتی رشد 60 درصدی استخدام در آلفابت، شرکت مادر گوگل، ناپایدار است. همانطور که توسط بلومبرگ ذکر شده است، آلفابت و آمازون اخیراً حدود 30000 کارمند خود را اخراج کردند. در همین حال، زوم به تازگی اعلام کرده است که 15 درصد از کارکنان جهانی خود را کاهش می دهد.

در پایان سال 2022، اپل استخدام خود را کند کرد و برخی آن را به عنوان توقف استخدام تلقی کردند. اما باز هم توانست از اخراج کارکنان خودداری کند.

درآمد به ازای هر تعداد کار اضافی

دلیل دوم اینکه چرا اپل توانست از اخراج اجتناب کند، از کارایی و سودآوری این شرکت در تمام زمینه های تجاری آن صحبت می کند. طبق داده‌های بلومبرگ، اپل در شش سال گذشته درآمد خود را به ازای هر تعداد اضافی بیش از دو برابر کرده است که یک شاهکار باورنکردنی است.

با نگاهی به سال‌های 2017-2019، اپل 1.17 میلیون دلار درآمد اضافی به ازای هر نفر داشت که قابل مقایسه با آلفابت و مایکروسافت بود.

سپس، از سال 2020 تا 2022، این رقم بیش از دو برابر شد و به 2.51 میلیون دلار رسید زیرا او در مورد استخدام و افزایش سود خود محتاط تر بود. در همین حال، اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری شاهد کاهش یا به سختی افزایش این متریک بوده‌اند.

کسب و کار و کارآیی زیربنایی قوی اپل البته بخش مهمی از افزایش باورنکردنی درآمد به ازای هر تعداد کار اضافی است. اما ترکیب این تجارت فوق‌العاده سودآور با افزایش بسیار کمتری در استخدام در چند سال گذشته چیزی است که معیار فوق را از سایر غول‌های فناوری متمایز می‌کند.

شانون کراس، تحلیلگر Credit Suisse Group AG در گفتگو با بلومبرگ، تصویر بزرگتر اپل را اینگونه توصیف کرد: “این به مدیریت مدیریت دلارهای سهامداران و تمرکز شدید بر فرصت های رشد سرمایه گذاری مربوط می شود.”

اگرچه اپل درآمد تعطیلات خود را با فروش ضعیف‌تر از حد انتظار آیفون از دست داد، اما نتایج سه ماهه اپل با استانداردهای سایر شرکت‌ها عملکردی باورنکردنی است. 117 میلیارد دلار درآمد با نزدیک به 30 میلیارد دلار سود… در 3 ماه!

اپل همچنین عبور از 2 میلیارد دستگاه فعال اپل و ثبت یک رکورد جدید برای درآمد خدمات خود را جشن گرفت.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی