اپل نقش ها را از تیم های خرده فروشی خود حذف خواهد کرد

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

از زمان همه‌گیری کووید-19، اپل در مورد استخدام محتاط‌تر بوده است، در حالی که سایر شرکت‌های بزرگ فناوری تعداد زیادی کارمند را استخدام کرده‌اند. امروز، این شرکت ها همه در حال اخراج گسترده هستند. ماه گذشته، متا حدود 10000 کارمند را پس از اخراج 11000 کارمند در نوامبر 2022 اخراج کرد.

البته، پیش‌بینی اینکه اپل تا چه زمانی می‌تواند بدون اخراج تعداد زیادی از افراد، از پس آن برآید، دشوار است. در سه ماهه مالی گذشته، این شرکت 164000 کارمند داشت.

سال گذشته، افراد آشنا با این موضوع فاش کردند که اپل استخدام خارج از بخش تحقیق و توسعه را به حالت تعلیق درآورده است، مگر اینکه بسیار ضروری باشد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل شرایط اقتصادی فعلی به استخدام خود ادامه می دهد اما با سرعت کمتری.

اپل تمام تلاش خود را کرده است تا از اخراج انبوه کارکنان در محیط اقتصاد کلان فعلی جلوگیری کند. با این وجود، این شرکت در سال جاری صدها پیمانکار را اخراج کرده است. اکنون، برای اولین بار پس از “تلاش برای بستن کمربند” در سال گذشته، اپل برخی از نقش های خود را از تیم های خرده فروشی خود حذف می کند.

اپل مشاغل تیم خرده فروشی را کاهش می دهد

به گفته منابع ذکر شده در این گزارش، کارمندان این تیم ها این فرصت را خواهند داشت که برای مشاغل دیگر در اپل درخواست دهند. همچنین افرادی که موقعیت جدیدی در شرکت کسب نکنند تا چهار ماه حقوق دریافت خواهند کرد. برخی از پست های مدیریتی نیز حذف خواهند شد. جای تعجب نیست که اپل از اظهار نظر در مورد این وضعیت خودداری کرد.

در داخل، اپل کاهش مشاغل را به عنوان یک «تلاش ساده‌سازی» به جای اخراج اعلام کرد. این شرکت به کارمندان گفت که تغییرات باید “نگهداری فروشگاه ها را در سطح جهانی بهبود بخشد” و کارمندان آسیب دیده از حمایت اپل برخوردار خواهند بود.

همانطور که توسط بلومبرگ، اپل در حال کاهش موقعیت در “تیم های توسعه و حفظ” است. این تیم ها مسئول ساخت فروشگاه های اپل و سایر امکانات مرتبط با شرکت در سراسر جهان هستند. این گزارش تعداد کاهش‌های شغلی را «بسیار کم» توصیف می‌کند، اما همچنان نشان می‌دهد که حتی اپل نیز از کاهش اقتصاد جهانی مصون نمانده است.