ایده های کلیدی برای طراحی داخلی مطب

در طراحی داخلی کلینیک روانشناسی باید از فضای ورودی و لابی گرفته تا اتاق مشاوره با یکدیگر تناسب و هماهنگی داشته باشد. محیط هایی که نامرتب هستند و یا هماهنگی و تناسب را در چیدمان کلینیک روانشناسی خود رعایت نمیکنند باعث تشویش در بیماران شده و در نتیجه روند درمان به تعویق میافتد. طبق یافته های علم روانشناسی شخصیت افراد دردوره های مختلف به یکی از اختلالات روانی مبتلا می شوند و این یعنی این که هر آدمی در طول زندگی خود احتیاج به مشاوره های روانشناسی خواهد داشت. طبق تحقیقات انجام شده اغلب انسان ها از حضور در مکان هایی که در چیدمان خود از متریال چوب استفاده میکنند، احساس راحتی و آرامش بیشتری دارند. طراحی دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی یک آیتم غیر ضروری نیست که در صورت نداشتن طراحی داخلی حرفه ای و اصولی به راحتی از کنار آن رد شویم، بلکه یکی از مهم ترین نکات در تاسیس مراکز روانشناسی محسوب میشود. با توجه به تحقیق ها و بررسی های انجام شده در تمام علوم، چه پزشکی و چه غیر پزشکی به این نتیجه ی مهم رسیده ایم که تاثیر بهبود روح و روان یک بیمار بر روی حل معضلات جسمی او قابل انکار نیست. • چیدمان و طراحی کلینیک روانشناسی خود را از بالا مورد بررسی قرار دهید و به این ترتیب از گردش واضح افراد در آن اطمینان لازم را کسب کنید.

بیمارستان کمتر اما کلینیک و درمانگاه بیشتر، در این بخش مورد بررسی هستند. افراد مراجعه کننده با هدف های متفاوتی وارد این مراکز شده و طبعا به بخش های متفاوتی نیز ارجاع داده خواهد شد. مانند اضطراب، نگرانی، آرامش، غم و امثال آن نشان داده می­شوند. وجود بافتهای ملموس در دکوراسیون مطب روانشناسی به صمیمیت هر چه بیشتر فضا و شباهت آن با محیط خانه کمک میکند. بهترین نورپردازی برای کلینیک روانشناسی بهره گیری از نور خورشید در طول روز است. همچنین نور به عنوان یک عامل تزیینی به حساب می آید. استانداردها و سبک هایی را که باید در طراحی داخلی مطب روانشناسی، رعایت کنیم، کدام موارد می باشند؟ موسیقی ملایم پخش کنید و به هر شکلی که ممکن است تلاش کنید تا ساعات انتظار برای بیماران و همراهان آن ها کمتر شود و بیماران با استرس کمتری در اتاق مشاوره حضور پیدا کنند. زمانی که شخصی در معرض رنج کشیدن و ناراحتی از موضوعی می باشد و سپس داخل جایی به هم ریخته و نامنظم و مملو از رنگ های تند می گردد، به طور قطع حال و روزش بدتر می شود و چه بسا قادر نباشد مشکل و مسئله ی خود را به طور صحیح و درست مطرح نماید و راه حلی پیدا نماید.

حال که با موارد مهم در طراحی مطب روانشناسی آشنا شدیم، نمونه ها و تصاویری از مطب روانشناسی را باهم مشاهده میکنیم. بنابراین در این مطلب با گروه هنری پتروگ همراه باشید تا با تمام نکات و بایدها و نبایدهای طراحی داخلی کلینیک روانشناسی آشنا شوید. در وهلهی اول لازم است تمام امکانات مورد نیاز طراحی داخلی کلینیک روانشناسی را در نظر بگیرید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد معماری داخلی این پروژه می توان به امکانات مدرن و به روز آن اشاره کرد. در رابطه با طراحی داخلی مطب بایستی از رنگ ها و فرم های آرامش بخش بهره گرفت که در ادامه ی نوشتار به آن ها پرداخته می شود. دسته ی اول مطب های روانشناسی هستند که در آن یک پزشک با داشتن مدرک روانشناسی، روانپزشکی و یا شخصی با داشتن مدرک مشاوره، در این مطب ها مشغول به درمان و فعالیت می باشند. دیوارهای خالی در مطب های روانشناسی احساس پویایی و سرزندگی را از افراد میگیرد. رنگ بنفش روشن برای چیدمان کلینیک روانشناسی رنگ آرامش بخشی محسوب میشود ، اما اگر رنگ بنفش تند با رنگ مشکی ترکیب شود، احساس افسردگی و سردی را در افراد به وجود میآورد.

در مقاله قبلی شرکت معماری هیرادانا به این نکته اشاره کردیم که طراحی داخلی مطب روانشناس باید به گونه ای باشد که در بیمار احساس ارامش کرده و استرس را از بیمار دور کند و از رنگ ها و فرم ها آرام بخش استفاده کنیم و اشاره ای به رنگ های مناسب در طراحی مطب کردیم حال به ادامه معرفی اصول طراحی مطب روانشناس میپردازیم. ابوالفضل ورمیرا بنیان گذار ماکوم گفت: ما در حال حاضر در حال گرفتن آخرین مجوز برای فروش محصول کیک در بازار ملی هستیم. در هر حال اگر امکان استفاده از این عناصر به دلیل محدودیت های محیط وجود ندارد، می توان گیاهان مصنوعی را بکار برد. در واقع رنگ قهوه ای، انرژی و تحرک سه رنگ قرمز، زرد و نارنجی را با سردی رنگ سیاه خنثی کرده و به تعادل خوبی میرساند و به همین دلیل تاثیر مثبتی بر روحیه افراد میگذارد.

دلیل این نامگذاری هم این است که رنگ زرد در بعضی از افراد موجب سرحالی و انرژی در آن ها میشود و برای برخی از افراد دیگر تنش را چندین برابر میکند. همانطور که احتمالا خودتان هم متوجه این مسئله شدهاید، بیشتر مراکز درمانی از رنگ سفید در طراحی داخلی خود استفاده میکنند. این رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که باعث ایجاد استرس و تشویش در مراجعه کننده ها نشوند. به نظر ایشان فضای داخلی یک مطب روانشناسی و درمانی باید محیطی پر از آرامش و با طراوت باشد که بتواند بین کار سخت ذهنی و عاطفی تعادل ایجاد کند، همچنین ایشان معتقد هستند که مطب ها باید فضایی با ملایمت، نظم، ترتیب و همچنین محیطی شخصی باشد. برای مثال اگر میخواهید مطب یک پزشک اطفال را طراحی کنید بهتر است از یک یا چند عروسک یا ماشین در طراحی خود استفاده کنید.اما اگر برای یک دندانپزشک این کار را انجام میدهید که مراجعان وی افراد بزرگسال هستند به شما توصیه میکنیم از لوازم رسمی تر و کم الایش تر استفاده کنید.استفاده از گیاهان همیشه جواب میدهد. پذیرش یکی از قسمتهایی است که باید به نحوی طراحی شود که به بهترین حالت بتواند بیماران و مراجعهکنندگان را کنترل کند و با استانداردهای لازم در موقعیت مناسبی در طبقه همکف قرار داشته باشد.

اگر با مشاور و طراح در این مورد مشورت کنید آن ها بهترین راه را پیش پای شما می گذارند و راه کار هایی ارائه می دهند که از با کیفیت ترین و مناسب ترین متریال ها به نحوی استفاده کنید که به بقیه فضا هایتان نیز آسیبی وارد نشود. در فضای این مراکز، از آثار هنری استفاده شده بود و چیدمان داخلی این مطب ها به صورت منظم و مرتب انجام شده بود که از طریق همین طراحی ها مراجعه کنندگان می توانستند به نحوه و کیفیت کار پزشک و یا درمان گر آن معماری داخلی مطب پزشکی مرکز پی ببرند. ۱-یک طراح باید هم فکری حضوری و دلسوزانه کاملی در جهت ارتقاء و انجام کار کارفرما داشته باشد. این رنگ هم مانند قرمز، نماد انرژی است. مهم ترین اصل در طراحی داخلی مطب فراهم کردن محیطی است که بتواند به بیمار انرژی و آرامش از دست رفته اش را بازگرداند. این رنگ با هیجان و انرژی که با خود می آورد اولین رنگی است، که باید از انتخاب آن پرهیز نمایید. بنابر این باید در طراحی فضاها و مکان های درمانی باید دقت کنیم که کمترین تاثیر منفی بر روی بیمار را داشته باشد و تا آن جا که ممکن است، از فضاهای دکور شده ای استفاده کنیم که تاثیر مثبت و خوبی بر روی روح و روان مراجعه کنندگان بگذارد.

دقت داشته باشید که جدای از رنگ مبلمان دکور کلینیک زیبایی، فرم و مدل مبلمان هم اهمیت بالایی دارد. اگر دکتر از دیدن فیلمهای کلاسیک لذت میبرد، دیوارها را با پوسترهای همان زمان دکور دهید. رنگ هایی که حق استفاده در طراحی داخلی کلینیک روانشناسی را ندارید! با اینکه رنگ قرمز یک رنگ شاد و پرهیجان در میان سایر رنگ ها شناخته میشود اما اگر به صورت اصولی و کنترل نشده در دکوراسیون داخلی کلینیک روانشناسی استفاده شود، برای بیماران به شدت تنش زاست. در واقع رنگ مشکی یکی از رنگ های با اصالت است و به فضا پختگی میبخشد اما اگر به تنهایی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار بگیرد، شدت تیرگی این رنگ باعث بیشتر شدن افسردگی در بیماران میشود. استفاده از رنگهای روشن و طبیعی در طراحی داخلی کلینیک روانشناسی بسیار رایج است.

برای مطب های روانشناسی بهتر است از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید تا بیمار تنش را از خود دور کند و زمانی که به آنجا مراجعه می کند و آرامش و امنیت را دریافت کنند. برای داشتن انتخابی عالی در رنگ، لازم است که مجموعهای که به آن مراجعه میکنید، اطلاعات درست و کافی در مورد مباحثی مانند روانشناسی رنگها و چگونگیه تاثیر آنها در افزایش جذابیت بیشتر محیط و خلق و خو مراجعه کننده و… طراحی دکوراسیون مطب پزشکی باید به شیوهای گرم،شیک،ماهرانه باشد تا به یک راه عالی برای خلق یک تصویر حرفهای پزشکی معتبر تبدیل شود. این یک راه آسان برای ایجاد فضای دعوت کننده و تجربه مثبت برای بیماران در هر سنی است و حتی کاغذ دیواری هایی که مناسب کودک و دارای صحنه های آرامش بخش طبیعت باشد که استرس را دور کند ، که متناسب با ظاهر و نیازهای هر کلینیک متفاوت است. مرکز بوم با بیش از 10 سال تجربه و انجام پروژه های متعدد در زمینه طراحی داخلی مطب در خدمت شما عزیزان میباشد. طرح و طب از سال 1391به پشتوانه 9 سال تجربه و سابقه در پروژه های ساختمانی و بیمارستانی فعالیت خود را آغاز کرده است و با بهره گیری از پرسنل مجرب و متخصص به صورت تخصصی در زمینه های بازسازی، دکوراسیون و طراحی اماکن درمانی و کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی فعالیت می کند.

فقط باید به دست معماری با تجربه کافی سپرده شود. در داخل این بنا فرش های دست بافت ایرانی اصیل به چشم می خورد که بسیار گران قیمت و معروف هستند. در ادامه ما به اثرات روانشناختی برخی از رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی که برای طراحی داخلی این مراکز مناسب هستند، اشاره میکنیم. به همین جهت مهم ترین چیزی که در استاندارد اولیهای که در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی باید رعایت شود. پس از آن با سلیقه خود و مطابق با نکاتی که ما در این مقاله ارائه میدهیم میتوانید دکوراسیون کلینیک خود را پیش ببرید. پس لازم است در چیدمان داخلی کلینیک روانشناسی خود از گل و گیاه نهایت استفاده را ببرید. تابلو گل های برجسته، یکی از این مدل اشیای دکوری است. نور پردازی نیز مانند انتخاب رنگ یکی از انتخاب های بسیار مهم می باشد. • از نصب پردههایی به رنگ تیره که مانع نفوذ نور خورشید به داخل مطب میشوند، خودداری کنید. باید به گونه ای رنگ ها را انتخاب کنیم که باعث ایجاد تشویش و اضطراب نشود. یکی از اجزای فضاهای داخلی که قابلیت زیادی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک را دارند، سقف ها هستند. • از قرار دادن هر گونه وسیله یا المانی که موجب بسته شدن فضای بین ورودی و فضای انتظار میشود خودداری کنید.

باعث آرامش چشم و کاهش درد میشود که باعث میشود متابولیسم و فشار خون و ضربان قلب کاهش یابد. آقای محمدرضا علمیفرد بنیانگذار راحتدارو گفت: با توجه به آمار بالای مرگ و میر در اثر دنبال نکردن فرآیند درمان و عدم مصرف صحیح و به موقع داروها، ما بستری نرمافزاری با رابط کاربری ساده طراحی کردهایم که فرآیندهای مرتبط به مدیریت مصرف دارو و درمان را به صورت شخصیسازی شده برای کاربران راحت میکند. بنابراین لازم است آنها را با آثاری زیبا و هماهنگ با دکوراسیون مطب روانشناسی تزئین کنیم. طراحی کلینیک روانشناسی تأثیر به سزایی در جلسات مشاوره و روانشناسی دارد. این متریال نیز کفپوش مناسبی برای طراحی مطب پوست و مو و دیزاین کلینیک زیبایی است. در ادامه توضیح مفید و مختصری در مورد علم روانشناسی خدمت شما ارائه می دهیم و در ادامه ی مقاله چگونگی استفاده از رنگ ها، ملزومات و مبلمان هماهنگ برای دیزاین مطب و یا مراکز درمانی، را برای شما به تفصیل خواهیم گفت. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی باید در نظر بگیریم، رعایت حد اعتدال در دیزاین و اعمال ویژگیهای عملکردی فضای درمانی است.