طراحی داخلی رستوران سنتی برای افزایش مشتریان

ما در این مقاله سعی بر بهترین ترندهای طراحی داخلی کافی شاپها در سال جدید داریم. والپیپر یا پوسترهای زیبا جزء ترندهای طراحی داخلی کافی شاپها در سال جدید به شمار میرود. فضای داخلی در طراحی کافی شاپ کوچک مسئله بسیار مهمی است. طراحی داخلی کافی شاپ با ته رنگ صورتی یکی از ترندهای دیزاین سال جدید است. هم چنین تیم معماری 0321 در طراحی این رستوران با تاکید بر رنگ خاکستری و قرمز با لکه های سفید بر روی کاغذ دیواری رستوران باعث به وجود آمدن یک مکانیزم ویژه بصری شده است که ویژگی تجسم را در فضای رستوران افزایش داده است و هم چنین احساسات مشتری را برای تجربه کردن یک وعده غذایی متفاوت در فضا و محیط متفاوت افزایش داده است.

سیستم نورپردازی کافی شاپ طور انتخاب شده که تاکید بیشتری روی این گچبریهای خاص دیده شود. این کافی شاپ در محل یک خانه بسیار قدیمی احداث شده که حین تخریب، کارفرما متوجه گچبریهای زیبای روی دیوار و سقف میشود. طی مشورت با صاحب کافی شاپ، تصمیم برآن میشود که دیزاین داخلی کافی شاپ، حول همین گچبریهای قدیمی و دیوار و سقف تخریب شده طراحی شود. با چنین طرحی بهترین انتخاب کفپوش در جنس بتونی خلاصه میشود. رنگهای زمین اصطلاحا به رنگهای برگرفته از طبیعت سیاره زمین گفته میشود و بیشتر این رنگها در رنگهای حنایی، اخرایی، خاکی، خاکستری، آبی و سبز تیره خلاصه میشوند. تناز های آبی آسمانی، فیروزه ای، سفید، طوسی و… طیف رنگهای خاکستری و بژ در مقایسه با طیفهای گرمتری نظیر آبی عمیق، آجری و سایههای گرم سبز رنگهای خنثی محسوب میشوند.

یکی از چالش های این پروژه ایجاد فضایی بود که از بیرون و داخل قابل دیدن اما همچنان تحریک کننده باشد. امروزه یکی از با اهمیت ترین موارد در سرو غذا طراحی و دیزاین بشقاب های غذا برای جلب توجه و رضایت خاطر مشتریان می باشد و سر آشپزها برای این کار زمان بخصوصی را اختصاص می دهند، یکی دیگر از موارد، اهمیت طراحی داخلی رستوران ها است که یکی از عنصر های متمایز کننده می باشد و باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود و صاحبان رستوران ها باید طراحان حرفه ای را به کار بگیرند و برای این کار زمان بسیاری را اختصاص دهند. امروزه بکارگیری پانل ها و تزئینات چوبی در دکوراسیون داخلی رستوران بسیار پرطرفدار شده است و تقریبا بیشتر رستوران دارها که دوست دارند رستورانشان رنگ و بوی کلاسیک یا مدرن به خود بگیرد دارند از چوب طبیعی جهت تزیین و طراحی یا تکمیل دکوراسیون رستوران های خود استفاده می کنند. یک دیوار بزرگ را هم بتنی گذاشته اند و رنگ نکرده اند. وجود همین شکاف بزرگ است که باعث شده بتوان در فضای داخلی کافه رستوران، فضای سبز در نظر گرفت.

رنگ بنفش: رنگ بنفش یاد آور ثروت، تجملات و فراوانی است و اصولا رنگ شیکی محسوب می شود. کافه دیاموند در خیابان ویلا قرار دارد و جزو کافه های قدیمی مرکز شهر محسوب می شود. طراحی یک دکوراسیون کافی شاپ ساده در کنار خدمات دهی عالی می تواند این خدمت بزرگ را به مردم شهر ارائه دهد. حقیقت این است که زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ باعث شده همه ما به مکان هایی نیاز داشته باشیم که حتی برای یک مدت کوتاه هم که شده، ما را از این دنیای شلوغ جدا کند. از طرفی با توجه به رونق نسبی اقتصاد در این شهر و راهاندازی مراکز خرید جدید با استانداردهای کشور ترکیه در تبریز، نیاز به ایجاد رستوران های کارآمد را در این شهر افزایش می دهد.

قیمت خدمات آن چگونه است؟ در این مطلب به صورت خیلی کلی از طراحی داخلی و فضای رستوران صحبت کردیم اما از همه اینها مهمتر دکوراسیون و چیدن تجهیزات اصلی رستوران است ، از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی مثل تاپینگ پیتزا یا خط سلف سرویس که جلوی دید مستقیم مشتریان است و غذا ها هم درون آن است . طراحی داخلی این کافه رستوران با نقوش و رنگ ها طراحی شده است. رنگ بندی برای دکوراسیون رستوران سنتی کمی محدودتر است. رنگ آمیزی داخلی این کافی شاپ ارتباط نزدیکی با اسم آن دارد، “استخوان سفید” نام این کافی شاپ است که با رنگ بندی و دکورهای داخلی کافی شاپ همخوانی دارد. مهم ترین نکته در استفاده از رنگ های سبز و قهوه ای در ایجاد تعادل بین رنگ های داخلی رستوران است. اما به یاد داشته باشید که در استفاده از رایحه های محیطی زیادی روی نکنید تا باعث ایجاد آلرژی و سر درد افراد نشود.

وقتی تصمیم به طراحی رستوران می گیرید برای اینکه تم رستوران را انتخاب کنید به مشتری هدفتان فکر کنید. صندلی های رستوران بالاتر از سطح همکف آن قرار دارند و تعادل فضایی با باغی که آن را در بر گرفته است ایجاد کرده اند.سقف مسطح بالای نما برای محافظت داخل بنا از گرمای زیاد اوکیناوا طراحی شده است و این در حالی است که باد آزادانه در داخل ساختمان عبور می کند. اگر سری به کافی شاپ های سطح شهرتان زده باشید احتمالا متوجه این موضوع شده اید که بسیاری از کافی شاپ ها با استفاده از دکورهای گران قیمت و لوکس، سخت تلاش می کنند تا متفاوت بنظر برسند اما خیلی اوقات مشتری دنبال دکورهای پیچیده و طرح های خاص و لوکس نیست. در چنین شرایطی محیط های عمومی سطح شهر می تواند تا حدودی این آرامش را در وجود ما برقرار کند. باید سیستم تهویه متناسب با ظرفیت تولید تهیه کنید تا وقتی فر در حال کار کردن است، فست فود شما تبدیل به کوره نشود!

اگرچه بسیاری از افراد با پوشانیدن فرش بر روی زمین سعی بر خاص بودن دارند اما این بار تلاش کنید تا کافه خود را به آویختن فرش و قالیهای موزون و زیبا آراسته کنید. اما برای اینکه از بین خیل عظیمی از کافی شاپها متمایز شوید، باید از طرحی خاص و کمتر دیده شده استفاده کنید. مثلا استفاده از طرحهای رنگی و پررنگ، مبلمان مدرن، بوفه، تابلوهای نقاشی سبک فانک آرت (مکتبی نقاشی متعلق به غرب آمریکا) و انواع روشناییهای سقفی هوشمند را امتحان کنید. شما قادر خواهید بود تنها یکی از دیوارهایتان را به یکی از رنگهای توتی فروتی درآورید و یا با جسارت تمام همه دیوارهایتان را رنگ آمیزی کنید. همگی با فضای داخلی هماهنگ بوده و معمولا قهوه ای کمرنگ یا پر رنگ هستند.

برای یک سبک قوی و جذاب برخی از موارد را باید در نظر بگیرید که هیچ ارتباطی با نوع غذا ندارند. این یک فاکتور مهم است که باید در طراحی هر نوع رستوران فست فود در نظر بگیرید. بدین منظور شما باید پنجره های بلند را نصب کنید که زیبایی فضای داخلی را نمایش دهد. موسیقی متن موسیقی که در قلب Cité du cinéma واقع در سنت دنی ، عزیز لوک بسون نصب شده است ، به دلیل نامتناسب بودن موسیقی مجموعه ای است که در آن صحنه سازی ریچارد لتر مورل بافت صنعتی سایت را نرم می کند. کافی شاپ دلّه یک کافی شاپ کوچک در کشور کویت است که از طراحی بسیار جالب و هوشمندانهای بهره میبرد. نمونه بعدی در شهر شانگهای کشور چین قرار دارد. از این رو جای تعجبی ندارد که ارزش زمین در این شهر ارزشی بینهایت بالا دارد. از این رو شما باید اطلاعات کافی در زمینه ی انواع طراحی داخلی رستوران ها را داشته باشید. از این رو طراحی کافی شاپ کوچک و جمع و جوری که برای هر دو هدف مناسب باشد، نیازمنده ایده گیری دقیق و طراحی اصولی است. در این مطلب قصد داریم به معرفی 6 عدد کافی شاپ جالب و جذاب بپردازیم که علی رغم فضای کمشان از طراحی گرم و دنج و اصولی برخوردار هستند.

تزیینات و عکس هایی که در دیوارها بکار میروند گاهی اوقات حالت نوستالوژیک را برای مشتریان ایجاد میکند. رایحه ی خیار باعث می شود فضای بزرگتر و هوا تازه تر احساس شود و رایحه ی وانیل حالت آرامش بخشی دارد که افراد را وادار به تأخیر می کند. اگر شما دانش فنی هنری برای ارائه طرح خود را روی کاغذ نداشته باشید، ممکن است لازم باشد از یک دوست هنرمند خود کمک بخواهید.داشتن یک تصویر از طرح شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول مرحله ساخت چه چیزی را دنبال می کنید. طراحی کارامد برجها نیازمند طراحی همزمان هسته و اتاقهای مهمان اطراف آن و فشرده کردن هردو، تا حد امکان است. آخرین عنصری که لازم است در طراحی فضای داخلی خود در نظر بگیرید استفاده از رایحه ی مناسب در محیط است. سپس با استفاده از صندلیهای چوبی روشن و کوسنهای کاراملی فضایتان را تکمیل کنید تا عمق و گرما به ارمغان آورید. شما میتوانید همه روزه فقط برای صرف ناهار از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ بعد از ظهر به رستوران دریا که در منطقه درگهان قشم واقع شده است، مراجعه کنید و با پرداخت هزینهای متناسب با خدمات رستوران، غذایی لذیذ میل کنید.

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی ساده و بی آلایش می کنیم منظورمان دکوراسیون های معمولی نیستند، دکورهای ساده اگر اصولی طراحی شوند در همان نگاه اول حسی دلپذیر و بسیار آرامش بخش در ذهن بیننده ایجاد می کنند که در دکورهای پر زرق و برق خبری از این حس نیست. به همین دلیل کافه ها رایحه ی فضا را تغییر می دهند تا به غیر از عطر قهوه، رایحه ی دیگری در ذهن مشتریانشان غالب شود که نشان از آن مکان باشد. کافه ها مثل رستوران ها یک بعد ندارند و افراد برای قرارهای دوستانه، وقت گذرانی، کتاب خواندن یا کار کردن به کافه می آیند. اما اگر فضای بیشتری در اختیار دارید، استفاده از صندلی های کوچک و میز می توانند بهترین انتخاب باشند. استفاده از ست مبلمانی با طراحی های مدرن و در عین حال ساده می تواند گزینه خوبی برای دکوراسیون داخلی رستوران ها باشند. اما بیشتر کافه ها بوی قهوه نمی دهند زیرا قهوه زیادی در آنجا به فروش می رسد و عطر قهوه تمایل به سفارش آن را زیاد می کند. گاهی اوقات حتی خانه آدم هم نمی تواند آن آرامش مورد نیاز فرد را تامین کند. دکوراسیون کافی شاپ ساده بوده و چیزی خیلی عجیبی در دکوراسیون دیده نمی شود اما همین سادگی و مرتبی فضا باعث شده محیط کافی شاپ دعوت کننده و آرامش طراحی داخلی کافه رستوران بخش دیده شود.