جنگ جانبی آیفون در بهترین حالت غیرضروری و در بدترین حالت مضر بود

اپل مبارزه طولانی با نیاز به اجازه بارگذاری جانبی آیفون – توانایی برای دارندگان برای نصب برنامه ها به طور مستقیم از وب سایت توسعه دهندگان، به همان روشی که ما می توانیم برای یک برنامه Mac، انجام داده است.

در این گزارش، اپل با ارائه جزئیات حفاظتی که اپ استور برای جلوگیری از خریدهای غیرمجاز توسط کودکان اعمال می‌کند، خوانندگان را به یک تور راهنما از خطرات بالقوه زندگی بدون اپ استور می‌برد. برنامه ها و امکان پرداخت برای نسخه های غیرقانونی برنامه ها بدون اطلاع از آن.

این رویکردی است که من استدلال کردم که اپل باید با کمیسیون های App Store اتخاذ می کرد. او هنوز هم موفق شد از قانون پیشی بگیرد، اما فقط به طور محدود – و فقط تا حدی.

فدریگی در پاسخ به این سوال که چرا مک می‌تواند چندین فروشگاه برنامه داشته باشد، اما آیفون اینطور نیست: «این به طور مرتب در مک مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. “iOS نوار بسیار بالاتری را برای محافظت از مشتری تعیین کرده است. Mac امروز این نوار را برآورده نمی کند. امروز سطحی از بدافزار در Mac داریم که ما آن را قابل قبول نمی دانیم.

این مبارزه ای بود که اپل همیشه در آن شکست می خورد

طبق گفته افرادی که با این تلاش ها آشنا هستند، این یک “فشار بزرگ برای باز کردن بخش های کلیدی پلتفرم های اپل” توصیف می شود. بلومبرگ. در این گزارش توضیح می‌دهد: «به عنوان بخشی از تغییرات، مشتریان در نهایت می‌توانند نرم‌افزار شخص ثالث را بدون استفاده از اپ استور شرکت روی آیفون و آی‌پد خود دانلود کنند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

حتی کاربرانی که قصد دارند – آنها آگاهانه فکر می‌کنند که فقط برنامه‌ها را از اپ استور دانلود می‌کنند – خوب، مهاجمان این را می‌دانند، بنابراین سعی می‌کنند آن کاربر را متقاعد کنند که برنامه‌ای را از اپ استور دانلود می‌کنند، حتی اگر این کار انجام شود. اتفاق نمی افتد.

مدت‌ها به نظر می‌رسید که این شرکت در نهایت طبق قانون موظف است به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث، بارگذاری جانبی یا هر دو اجازه دهد. با این حال، اپل به شدت با هر دو ایده مبارزه کرد.

این دیدگاه من است – و شما؟ لطفا افکار خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

مدیر ارشد حریم خصوصی این شرکت، اریک نوینشواندر، تا آنجا پیش رفت که به کاربران آیفونی که می‌خواهند به استفاده از فروشگاه رسمی اپ استور ادامه دهند، می‌توان فریب خورد و از اشخاص ثالث استفاده کرد.

طبق گزارش جدیدی از بلومبرگ، این تغییرات باعث می شود که اپل برای اولین بار اجازه خارج از اپ استور را در آیفون بدهد. طبق گزارش ها، این شرکت “مقدار قابل توجهی از منابع را به تلاش های کل شرکت اختصاص می دهد.”

این شرکت حتی تا آنجا پیش رفت که ادعا کرد که مک‌ها از بدافزار مصون نیستند زیرا کاربران می‌توانند مستقیماً برنامه‌ها را دانلود کنند. اما در نهایت نبرد بیهوده و شاید حتی مضر بود…

مبارزه اپل با بارگذاری جانبی

بدتر از آن، اپل با مبارزه با این مشکل با صدای بلند و برای مدت طولانی، در واقع به این مشکل تبلیغاتی بسیار بیشتر از آنچه در غیر این صورت دریافت می کرد، داده است. آن چیزی که در غیر این صورت جزییات فنی خسته کننده ای بود که فقط توسط مطبوعات اپل پوشش داده می شد به یک گزارش رسانه ای تبدیل شد. اپل در واقع در معرفی خود به عنوان یک شرور، بدون هیچ سودی برای شرکت، مشارکت داشت.

اپل برای سال‌ها با فشار فزاینده ضدانحصار بر اپ استور – در ایالات متحده و جاهای دیگر – مواجه بوده است. در حال حاضر، اگر می خواهید یک برنامه آیفون بفروشید، فقط می توانید از طریق اپ استور این کار را انجام دهید. اپل به دلایلی که اغلب خودسرانه به نظر می‌رسد، کنترل کاملی بر روی برنامه‌هایی که می‌توانید بفروشید یا نمی‌توانید بفروشید، و میزان کمیسیونی که باید برای این امتیاز به اپل بپردازید، دارد.

اگرچه این قانون اکنون فعال است، هنوز چند مرحله دیگر تا اپل باید رعایت شود. ابتدا، اتحادیه اروپا اعلام خواهد کرد که کدام شرکت‌ها واجد شرایط «دروازه‌بان» برای اپلیکیشن‌ها هستند – تصمیمی که انتظار می‌رود در اوت یا سپتامبر امسال اعلام شود. این یک نتیجه قطعی است که اپل در این لیست قرار خواهد گرفت. دوم، کسب‌وکارها زمان لازم را برای رعایت آن‌ها خواهند داشت و انتظار می‌رود این مهلت حدود فوریه یا مارس سال آینده باشد.

اگر اپل چند سال پیش خیلی بی سر و صدا اجازه بارگذاری جانبی را می داد، تهدیدات ضد تراست را حذف می کرد – در حالی که اکثریت قریب به اتفاق دارندگان آیفون همچنان مانند همیشه برنامه های خود را از اپ استور دریافت می کردند. درصد دارندگان آیفون که هرگز برنامه ای را بارگذاری نمی کنند بسیار کم است، بنابراین اپل زمان و انرژی زیادی را صرف مبارزه با یک نبرد کاملا بیهوده کرده است.

کریگ فدریگی، مدیر نرم‌افزار اپل، یک قدم جلوتر رفت و مک را زیر اتوبوس انداخت تا شرکت در این بحث پیروز شود.

عکس: Szabo Viktor/Unsplash

هنگامی که می دانید در یک نبرد شکست خواهید خورد، نکته هوشمندانه این است که آن را زود تشخیص دهید و هدف خود را کنترل کنید. به جای اینکه همه ببینند که در نهایت مجبور به انجام آن کار بر خلاف میل خود شدید، کاری کنید که به نظر برسد این ایده شما بوده است و فقط دارید آن را انجام می دهید زیرا این کار درستی است.

به زودی مشخص شد که خود شرکت کاملاً از این موضوع آگاه بوده است، با گزارشی که نشان می‌دهد اپل برای مدتی روی مجوز دادن به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث کار می‌کرده است.

همچنین به نظر می رسد سازنده آیفون بالاخره با بارگذاری جانبی صلح کرده است. بلومبرگ نشان می دهد که با iOS 17 عرضه خواهد شد.

مبارزه با آن احتمالاً بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر داشته است

همه چیز در تابستان گذشته، زمانی که اتحادیه اروپا قانون بازارهای دیجیتال را تصویب کرد، به نتیجه رسید که در اواخر همان سال اجرایی شد.

به عنوان مثال، در سال 2021، زمانی که یک لایحه دو حزبی در ایالات متحده اعلام شد، اپل گزارشی 16 صفحه ای منتشر کرد که ادعا می کرد تنها فروشگاه اپلیکیشن خود این شرکت می تواند از صاحبان آیفون در برابر کلاهبرداری و بدافزار محافظت کند.

سوال این نبود که چه کسی در این نبرد پیروز خواهد شد – اپل یا قانونگذاران – بلکه این بود که سازنده آیفون تا چه زمانی می تواند این امر اجتناب ناپذیر را به تاخیر بیندازد.