دعوای کلاسی شماره 3 برای اپل در مورد داده های آیفون

اپل تاکنون از پاسخگویی به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است. در سفر اخیر به لاس وگاس، من هیچ تکراری از تبلیغات غول پیکر او “آنچه در آیفون شما اتفاق می افتد، در آیفون شما می ماند” ندیدم.

Whalen گفت: “این نقض داده ها عمدتا به این دلیل اتفاق افتاده است که شخصی اشتباهی را مرتکب شده است که نباید اتفاق می افتاد.” در این مورد، با اپل، به نظر می رسد اشتباهی وجود ندارد. اپل آگاهانه یک چیز را وعده داد و دقیقا برعکس عمل کرد. این چیزی است که این پرونده را بسیار متفاوت می کند.

او متوجه شد که اپل با یا بدون رضایت شما در حال جمع‌آوری داده‌ها در آیفون شما است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

هر بار که یک آیفون جدید راه اندازی می کنید، از شما سوال می شود که آیا رضایت دارید که اپل داده های تحلیلی را جمع آوری کند یا خیر. اگر رضایت خود را رد کنید، مطمئناً انتظار دارید که هیچ داده تحلیلی به اپل ارسال نشود.

پس از اینکه مشخص شد این شرکت حتی پس از رد مجوز، اطلاعات تحلیلی را از کاربران آیفون جمع‌آوری می‌کند، اپل با سومین دعوای محرمانه روبه‌رو است.

به دنبال آن دومین بار در پنسیلوانیا اپل را به نقض “قوانین شنود، حریم خصوصی و کلاهبرداری مصرف کننده” متهم کرد.

اپل اصرار دارد که همه توسعه‌دهندگان برای جمع‌آوری داده‌های تحلیلی درخواست مجوز کنند، اما محقق امنیتی تامی مایسک سال گذشته کشف کرد که این شرکت طبق قوانین خودش بازی نمی‌کند.

Paul Whalen، وکیل شکایت از اپل در دعوای قضایی نیویورک، به Gizmodo گفت که او در 20 سال گذشته روی تعدادی از موارد نقض داده های اطلاعاتی کار کرده است، مسائلی که اغلب شامل خطاهای غیرعمدی است. او گفت که این یکی از آن موارد نیست.

Gizmodo گزارش می دهد که سومین پرونده قضایی اکنون در ایالت نیویورک تشکیل شده است.

با این حال، Mysk متوجه شد که برنامه‌های اپل این داده‌ها را بدون توجه به این تنظیمات جمع‌آوری و ارسال می‌کنند. در واقع او می توانست ببیند فرقی ندارد در داده های ارسال شده در صورتی که کاربر اعطا یا رد مجوز را انتخاب کرده باشد.

حجم داده‌های جمع‌آوری‌شده با داده‌هایی که توسط شرکت‌هایی مانند Meta به‌عنوان راه‌حلی برای ردیابی شفاف برنامه‌ها استفاده می‌شود، قابل مقایسه بود (روشی که به عنوان اثر انگشت دستگاه شناخته می‌شود، که توسط اپل ممنوع شده است).

اوایل این ماه، سازنده آیفون در فرانسه به دلیل جمع آوری غیرقانونی داده ها جریمه شد.

بدتر از آن، داده های جمع آوری شده توسط اپل شامل اطلاعات بالقوه حساس بود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


یک شکایت دسته جمعی به سرعت در کالیفرنیا تنظیم شد، با این استدلال که ضمانت های حریم خصوصی اپل “کاملاً توهمی” است.

Gizmodo اشاره می کند که حتی این داده ها نیز می توانند حساس باشند – به عنوان مثال، جستجو برای برنامه های مرتبط با مسائل LGBTQIA+ یا سقط جنین.

اقدامات کلاس حریم خصوصی



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی