ممنوعیت فروش آیفون در کلمبیا کشورهای بیشتری احتمالا دنبال خواهند شد


اریکسون به دلیل نقض پتنت 5G به دنبال ممنوعیت فروش آیفون در چندین کشور بوده است و اکنون با موفقیت اولین آنها را در کلمبیا تضمین کرده است. این ممنوعیت برای مدل های آیفون 12، آیفون 13 و آیپد پرو با قابلیت 5G اعمال می شود.

اپل البته در حال مبارزه با این دستور است، اما به دلیل مخالفت با سه تاکتیک قانونی جداگانه که خود در گذشته از آن استفاده کرده است، به استانداردهای دوگانه متهم شده است.

زمینه

ما قبلاً پیشینه این اختلاف را خلاصه کردیم، اما نکته اصلی این است که اپل به دلیل اینکه فکر می‌کرد هزینه‌های بیش از حد به اریکسون برای مجوزهای ثبت اختراع پرداخت شده است، پرداخت نمی‌کند.

اریکسون اپل را متهم به نقض پتنت های خود در مورد تراشه های 5G مورد استفاده در آیفون های فعلی می کند. در واقع، اپل برای استفاده از فناوری ثبت اختراع حق امتیاز پرداخت می کرد، اما پس از انقضای مجوزها، مجوزها را تمدید نکرد. اعتقاد بر این است که اپل با امضای قراردادی بر روی فناوری 2G، 3G و 4G به توافقی بهتر برای مجوز 5G امیدوار بود.

وقتی اپل در دسامبر سال گذشته از اریکسون شکایت کرد و ادعا کرد شرکت سوئدی شرایط FRAND را زیر پا گذاشته است، اوضاع تشدید شد. این قوانین بین‌المللی است که به اختراعات ضروری استانداردها (فناوری که بدون آن ساخت گوشی هوشمند غیرممکن است) با شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض نیاز دارد. به عبارت دیگر، اپل ادعا کرد که اریکسون هزینه های مجوز ثبت اختراع را بیش از حد دریافت کرده است.

اریکسون به نوبه خود اپل را به هدر دادن منابع دادگاه با اجبار به دادخواهی غیرضروری در دو جبهه متهم کرد. اپل با طرح شکایت غیرمرتبط با نقض حق اختراع علیه اریکسون تلافی کرد.

هر دو شرکت در تلاش هستند تا محصولات تولید شده توسط طرف دیگر را ممنوع کنند: آیفون در یک طرف و ایستگاه پایه موبایل از طرف دیگر.

از آنجایی که بدون تردید اریکسون مالک پتنت ها است و اپل در حال حاضر با تمدید نکردن مجوزهای خود آنها را نقض می کند، کارشناسان می گویند که این شرکت سوئدی باید در صدور حکم ممنوعیت واردات آیفون به یک یا چند کشور موفق باشد.

ممنوعیت فروش آیفون های 5G در کلمبیا

ثبت اختراعات Foss – چه کسی این پیش بینی را انجام داد – گزارش می دهد که اکنون در کلمبیا به حقیقت پیوسته است.

کمتر از شش ماه پس از شروع موج فعلی اقدامات نقض حق ثبت اختراع اریکسون علیه اپل، اولین ممنوعیت فروش و واردات قبلاً اجرا شده است:

اپل در حال حاضر قادر به فروش آیفون و آیپدهای 5G در کلمبیا یا واردات آنها به این کشور آمریکای جنوبی نیست. […] تعیین جرم قبلاً در ماه آوریل انجام شده بود.

دادگاه از اپل می خواهد که بیش از توقف فروش دستگاه های 5G خود اقدام کند.

اپل باید فروشگاه‌ها، خرده‌فروشان، صاحبان پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های جمعی و پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیکی در قلمرو کلمبیا را «اطلاع دهد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند تا از رعایت آن اطمینان حاصل کند».

یکی از تاکتیک‌های قانونی که می‌توان در این شرایط به کار برد، «حکم ضد کت و شلوار» نامیده می‌شود. اینجاست که اپل در تلاش است تا حکمی را در کشور دیگری صادر کند که مانع از اجرای ممنوعیت واردات و فروش در کلمبیا شود.

برای جلوگیری از این امر، دادگاه کلمبیا “حکم ضد کت و شلواری” صادر کرد که اپل را از تلاش برای استفاده از این تاکتیک منع می کند.

در عوض، اپل یک تاکتیک قانونی متفاوت را دنبال می کند: به دنبال خسارت از ایالات متحده در برابر اریکسون برای درآمد از دست رفته آن در کلمبیا.

اپل به استانداردهای دوگانه متهم شد

ثبت اختراعات Foss به سه دلیل استدلال می کند که اقدامات اپل در این مورد ریاکارانه است. ابتدا، سازنده آیفون، اریکسون را به «خرید در انجمن» متهم می‌کند – دادگاه‌های مختلف را تا رسیدن به نتیجه‌ای که می‌خواهد، محاکمه می‌کند.

اپل در یک یا چند پرونده خود در دادگاهی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، و در پرونده روز جمعه در دادگاه ایالات متحده، از تاکتیک اریکسون برای ارائه چندین پرونده نقض حق اختراع کلمبیا در دادگاه های مختلف (یک اقدام در هر پتنت) انتقاد کرد. بیانیه سوگند خورده وکیل کلمبیایی اپل (Juan Pablo Cadena Cadena Sarmiento de Brigard Castro) آن را به عنوان “تلاش نادرست برای خرید در انجمن تا زمانی که [Ericsson] تصمیم مساعدی می گیرد که به اریکسون اجازه می دهد اپل را از بازار کلمبیا حذف کند » […]

خود اپل در واقع فراتر از چیزی است که اکنون از اریکسون به خاطر آن انتقاد می کند. در سال 2012، اپل با درخواستی برای صدور حکم اولیه علیه دو محصول سامسونگ در مونیخ شکست خورد، جایی که دادگاه اعتبار پتنت مورد بحث را زیر سوال برد. سپس اپل پرونده خود را از مونیخ پس گرفت و بلافاصله پس از آن در مانهایم همان حق اختراع را مجدداً تأیید کرد، به امید نتیجه مطلوب تر در آنجا. کار نکرد، اما اپل تلاش کرد.

دوم، اریکسون برای یک دستور اضطراری درخواست داد، که سازنده آیفون می گوید که روند قانونی اپل را نفی می کند – اما اپل همچنان این کار را انجام می دهد.

وکیل اریکسون در پرونده های کلمبیایی اپل، Carlos R. Olarte d’Olarte Moure، خاطرنشان کرد که «همان نماینده اپل، دستورات مقدماتی را پیش از هیئت امور قضایی SIC جست و جو کرد و آن را دریافت کرد. [Dept. of Industry and Commerce]به همین دلیل است که نمی‌فهمیم چرا در این مناسبت به شدت ادعا می‌کند که اقدام ERICSSON ناعادلانه است، در حالی که خودش این مکانیسم‌های قانونی را برای دفاع از مشتریانش اجرا کرده است.

در نهایت، اپل اریکسون را به تلاش برای فرار از حوزه قضایی منطقه شرقی تگزاس متهم کرد – زمانی که شرکت کوپرتینویی تا آنجا پیش رفت که برای جلوگیری از قرار گرفتن تحت صلاحیت خود، دو فروشگاه را در این منطقه تعطیل کرد.

9to5Mac با ممنوعیت فروش آیفون مقابله کرد

این بحث بر سر اعتبار اختراعات نیست. اریکسون مالک پتنت ها است و اپل با معتبر بودن آنها موافقت می کند. بحث فقط در مورد این است که آیا اریکسون هزینه معقولی برای مجوزهای ثبت اختراع دریافت می کند یا خیر.

این تصمیم خاص برای اپل موضوع مهمی نیست. کلمبیا بازار کوچکی برای فروش آیفون و آیپد است و این شرکت به سختی متوجه از دست دادن درآمد در آنجا می شود.

با این حال، ممکن است این اولین ممنوعیت فروش آیفون برای بسیاری باشد. اپل انکار نمی کند که حق ثبت اختراعات اریکسون را نقض می کند، بنابراین دفاع کمی در برابر اتهامات مشابه در جاهای دیگر دارد.

تا زمانی که اپل با اریکسون به توافق نرسد، خطر ممنوعیت فروش آیفون در بازارهای دیگر – بزرگتر – را تهدید می کند. این پوکر با ریسک بالا است و شرکت کوپرتینویی دست خوبی ندارد.

عکس: XXaijxx

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش آیفون 13 9to5mac فارسی