هوش هیجانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-آل اسکیپ

بدیهی است که برای به‌دست‌آوردن یک تغییر معنادار در مهارت هوش هیجانی خود انجام تمرینات این درس به طور متعهدانه و مستمر ضروری می‌باشد. هوش¬ هیجانی در تقسیم بندی هوش ها به توانایی ارتباط مناسب و موثر مربوط میشه و خوبيش اينه كه قابل يادگيريه و میشه با یادگیری تکنیک و تمرین در آن توانمند شد. سایت پزشکان بدون مرز، همیت هوش احساسی و ضرورت آن در فرزند پروری، 26 خرداد 1386.

کتاب عمومی کامپیوتر و تکنولوژی

هوش هیجانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-آل اسکیپ

اگر شما هم علاقمند به شرکت در دوره های آموزش هوش هیجانی هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید. پاسخگو بودن رانه یا انگیزه‌ای شخصی برای رشد، کسب موفقیت و متعهد بودن به پذیرش مسئولیت خویشتن است. برای تقویت هوش هیجانی‌تان باید بتوانید این مسئولیت‌پذیری خودانگیخته را در خود تقویت کنید، چرا که احساسات و اعمال شما نشأ‌ت‌گرفته از خودتان است.

بدون شک، زیر بنای اصلی سطح توانایی ما، عصب است اما مغز به طرز چشمگیری شکل‌پذیر است و همواره در حال یادگیری است. علاقه مندان می توانند در کلیه دوره های آموزشی موجود بدون نیاز به حضور از سراسر دنیا شرکت نمایند. به صورت تخصصی با مفهوم هوش هیجانی و روش های رشد و پرورش هوش هیجانی آشنا می شوید. موسسه آموزش عالی آزاد خرد با به‌کارگیری روش های نوین آموزشی طبق استاندارد های روز دنیا در تلاش است تا قدمی مثبت برای بهبود و پیشرفت شما هموطنان عزیز بردارد. افرادی که مهارت‌های عاطفی کمتری دارند، بیشتر مشاجره می‌کنند، روابط با کیفیت پایین‌تر و مهارت‌های مقابله عاطفی ضعیفی دارند. شما می‌دانید که چگونه روابط خوب را ایجاد کرده و آن را حفظ کنید، به وضوح ارتباط برقرار کنید، الهام بخش دیگران باشید، در یک تیم به خوبی کار کرده و تعارض را مدیریت کنید.

مغز هیجانی چیست؟

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان آموزشی ما در تماس باشید یا فرم مشاوره هوش هیجانی چیست؟ را ارسال کنید. با پرسش از مدیران، همکاران، دوستان یا خانواده، میزان درک خودتان را بررسی کنید. برای مثال، از آنها بپرسید که چگونه به موقعیت‌های دشوار واکنش نشان می‌دهید، چقدر سازگار یا همدل هستید، و یا اینکه چقدر خوب یک درگیری را مدیریت می‌کنید.

و در نهایت با تست بار-آن و تحلیل آن برای اندازه‌گیری هوش هیجانی باعث شناخت بهتر از خود می‌شود. یاد می‌گیریم تفاوت بین خودآگاهی و روابط اجتماعی چیست؟ چگونه به نقاط ضعف و قوت خود پی‌ببریم؟ چگونه یک عزت نفس پایدار و قوی داشته باشیم. اگر فردی هستید که تصمیم‌های عجولانه و غیرمنطقی می‌گیرید و هیچ نوع کنترلی بر احساسات خود در مشکلات زندگی ندارید.

سلام خیلی ممنونم هم از استاد و هم از مکتبخونه، محتوی به گونه ای هست که دانشِ تقویتِ هوش هیجانی رو در اختیار مخاطب قرار می ده. شما پس از گذراندن این دوره و انجام مستمر تمرینات آن، به‌راحتی خواهید توانست هوش هیجانی خود را شناخته و مدیریت کنید و از آن در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید. در این دوره همه آنچه که برای به‌دست‌آوردن سواد لازم برای مدیریت هیجانات لازم است در اختیار شما قرار داده شده است.

  • ما نه عینک گرد می‌زنیم، نه سبیل بلند داریم (به جز یک مورد) و نه زیاد اهل کافه رفتنیم.
  • با افزایش خودآگاهی، به مرور زمان یاد می گیرد که به احساسات خود توجه بیشتری نشان دهید.
  • اواسط سال 1393 بود که چند تا جوان، صمیمی، پرانرژی و لبریز از ایده، به‌عنوان یک دارودسته‌ی تبعیدیِ کرمِکتاب دور هم جمع شدیم تا به رویای معرفی و فرستادن کتاب به دوردست‌ترین کتاب‌خوارهای ایران برسیم.
  • نهایتا تمام افرادی که به دنبال پیشرفت و توسعه روابط خود هستند گذراندن دوره هوش هیجانی را توصیه می‌کنیم.
  • تأثیر آموزش هوش هیجانی در کاهش نشانگان تنیدگی و افزایش مهارت های مقابله زنان شاغل در خدمات پرستاری.
هیجان‌های منفی و نامناسب دیگران را به‌راحتی بپذیرد و با هیجان شدید آن‌ها کنترل نشود. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه. همکار شما بنا به دلیلی عصبانی یا ناراحت است و یا یک پروژه بنا به دلایل مشخصی با چالش روبرو شده است. زمانی که دلیل این شرایط را درک کنید، همدلی و تلاش برای برطرف کردن مشکلات نیز آسان تر خواهد بود. در ایران آکادمی به رایگان عضو شوید و از دوره های رایگان استفاده کنید.

اصلی‌ترین راهکار همانطور که در بالا صحبت شد آموزش والدین و سپس رفتار صحیح والدین با کودک خود است. اما اگر متوجه شدید که بنا به هر دلیلی نتوانسته‌اید در کودکی و بزرگسالی هوش عاطفی خود را تقویت کنید و اکنون به فکر تقویت آن هستید راهکارهای متنوعی مقابل شما قرار دارد. اگر می‌پرسید چرا؟ باید بگوییم زیرا به‌طورکلی هوش هیجانی به شما می‌آموزد که مسلط بر هیجانات خود باشید و از افکار و احساسات خود در لحظه، به طور دقیق اطلاع داشته باشید. هوش هیجانی بالا در ابعاد مختلف زندگی (درآمد و موفقیت کاری، رابطه، تربیت فرزندان، موفقیت تحصیلی، تصمیم‌گیری، سلامت و…) بسیار کارآمد است و همان‌طور که می‌دانید اکتسابی بوده و می‌توان با تمرین، آن را افزایش داد.

نظرات