اپل با تحقیقات جدید در مورد “بازاریابی فریبنده و منسوخ شدن برنامه ریزی شده” مواجه شد

در حالی که برنامه تعمیر سلف سرویس اپل به عنوان گامی در مسیر درست مورد ستایش قرار گرفته است، همانطور که در ماه می گذشته در پوشش خود به آن اشاره کردیم، به وضوح چیزی است که نیاز به کار بیشتری دارد.

این شیوه‌ها نه تنها حق تعمیر، بلکه توسعه نوسازی گوشی‌های هوشمند را نیز نقض می‌کند، تا جایی که دستگاه‌هایی که مجدداً به گردش در می‌آیند ممکن است در حال حاضر یا آتی دچار اختلال شوند.

این به سازنده اجازه می دهد تا امکانات تعمیر را به ویژه برای تعمیرکاران غیرمجاز محدود کند. در بسیاری از موارد مستند شده در شکایت، در مواردی که دستگاه با قطعه‌ای، حتی یکسان و اورجینال، غیر مجاز توسط نرم‌افزار اپل، تعمیر می‌شود، نقص‌هایی مشاهده می‌شود. اینها همچنین می توانند در حین به روز رسانی فعال شوند (مانند مورد اخیر صفحه نمایش لمسی تعمیر شده در iPhone XR که پس از به روز رسانی iOS 16 غیرقابل استفاده شد). در حالی که بازگشت ساده به iOS15 این شکست را تصحیح می کند، اپل آن را اجازه نمی دهد و ترجیح می دهد “صفحه غیر اصلی اپل که مشکل لمسی دارد” را مقصر بداند.

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل که در دسامبر گذشته در فرانسه راه اندازی شد، مشتریان را ملزم می کند که شماره سریال آیفونی را که قطعات آن را خریداری می کنند وارد کنند. شماره سریال وارد شده باید با شماره سریال قطعه برگشتی مطابقت داشته باشد تا اعتبار قطعه برگشتی از اپل دریافت شود.

این شکایت جدید رویه ای رو به گسترش را هدف قرار می دهد [By Apple]: سریال سازی (همچنین “جفت شدن” نامیده می شود)، که شامل مرتبط کردن شماره سریال اجزا و لوازم جانبی یک محصول با آیفون، به ویژه از طریق ریزتراشه ها است. این عمل اخیراً بر قطعاتی که اغلب در معرض خرابی هستند (صفحه نمایش، باتری، دوربین و غیره) تأثیر گذاشته است.

همانطور که توسط خبرگزاری فرانسه، تحقیقات در پی شکایت انجمن “منسوخ شدن برنامه ریزی شده را متوقف کنید” که اغلب به عنوان انجمن HOP شناخته می شود، آغاز شد. این انجمن در شکایت خود سیاست تعمیر سریالی اپل را هدف قرار داده و ادعا می کند که این شرکت “شماره سریال قطعات یدکی را با شماره های یک گوشی هوشمند مرتبط می کند”.

اپل با تحقیقات جدیدی از سوی رگولاتوری در فرانسه به دلیل منسوخ شدن محصول مواجه است. همانطور که رسانه های فرانسوی گزارش دادند خبرگزاری فرانسه و توسط رویترز تأیید شد، تحقیقات در دسامبر 2022 آغاز شد و به رویه اپل در پیوند دادن شماره سریال بخش خدمات به شماره سریال آیفون، آیپد و مک مرتبط است.

HOP در یک نسخه ترجمه شده از شکایت که در وب سایت خود منتشر شده است، مشکلات خود را در زمینه سریال سازی قطعات یدکی شرح داده است:

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

در ادامه بیانیه به رویترزسخنگوی دادستانی پاریس در فرانسه این اطلاعات قضایی را تأیید کرد و تأیید کرد که تحقیقات با شکایت انجمن HOP آغاز شده است. دادستان گفت: «به دنبال یک شکایت، تحقیقاتی در دسامبر 2022 به دلیل اقدامات تجاری گمراه کننده و منسوخ شدن برنامه ریزی شده آغاز شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی