فناوری چت هوش مصنوعی در نهایت سیری را هوشمندتر خواهد کرد، اما نه به این زودی

اما به دو دلیل نباید به این زودی ها برای سیری باهوش تر نفس خود را حبس کنیم. اول، رویکرد نام تجاری اپل به تقریبا همه فناوری جدید: صبر کنید و ببینید. این شرکت به ندرت سعی می کند زودتر با فناوری جدید وارد بازار شود. در عوض، به کارهایی که دیگران انجام می دهند نگاه می کند و سپس سعی می کند بفهمد که چگونه آن را بهتر انجام دهد.

تصویری: Aideal Hwa/Unsplash

هنگامی که یک جستجوی گوگل نتایج معمولی را در کنار یک پنجره چت به شما نشان می‌دهد که به همان سوال پاسخ می‌دهد، برای شرکت بسیار آسان است که سلب مسئولیت‌های برجسته را درج کند که پاسخ چت ممکن است دقیق نباشد.

سیستم هایی مانند ChatGPT برای این کار خوب هستند ظاهر شدن باهوش بودن آنها بسیار قانع‌کننده می‌نویسند زیرا بر روی میلیون‌ها سند نوشته شده توسط انسان‌ها آموزش دیده‌اند، و اساساً از همه چیزهایی که دیده‌اند وام می‌گیرند تا همه چیز را از جمله‌های خاص گرفته تا ساختارهای سند تکرار کنند.

اپل همچنین به وضوح علاقه زیادی به هوش مصنوعی دارد. او تراشه موتور عصبی خود را به طور خاص برای وظایف هوش مصنوعی توسعه داد. قابلیت های عکاسی آیفون نیز به شدت تحت تاثیر عکاسی محاسباتی است که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است. و میزبان سالانه اجلاس هوش مصنوعی داخلی است. این یک شرط مطمئن است که ChatGPT و Bard محور رویداد ماه آینده خواهند بود.

اما سیری برای ارائه پاسخ گفتاری به سوالات شفاهی طراحی شده است. اگر چیزی آزاردهنده تر از «پاسخ دادن» سیری به یک سؤال با «اینجا چیزی است که من در وب پیدا کردم» وجود دارد، آن چیزی است که «در اینجا یک پاسخ طولانی است که باید ابتدا به آن گوش دهید، بنابراین توجه می کنم که ممکن است درست نباشد. و توصیه می کنیم در وب جستجو کنید.

اما پتانسیل زیادی برای HomeKit دارد

ChatGPT یک مدل زبان است که توسط OpenAI توسعه یافته است.

بنابراین، در حالی که موتورهای جستجوی بینگ و گوگل برای ادغام سیستم های هوش مصنوعی را در نتایج مورد بحث قرار دهید، آنها به این زودی ها آن را جایگزین نخواهند کرد.

پاسخ های صوتی سیری خطرات بسیار بیشتری را به همراه دارد

اما آنها همچنین تمام دانش ظاهری خود را از همان میلیون ها منبع دریافت می کنند. از این میان، آنها نمی دانند چگونه حقیقت را از داستان تشخیص دهند. موضع منطقی در رابطه با پیش داوری ها؛ شواهد آماری سوگیری؛ داده های مواد غذایی ناسالم قابل اعتماد

نتیجه این است که LLMها به راحتی خطاها و اطلاعات گمراه کننده تولید می کنند، به ویژه برای موضوعات فنی که ممکن است داده های کمی برای تمرین داشته باشند. LLM ها همچنین نمی توانند منشا اطلاعات خود را نشان دهند. اگر از آنها خواسته شود که یک مقاله دانشگاهی بنویسند، استنادهای ساختگی ابداع می کنند. یکی از مقالات ژانویه ChatGPT در این بررسی اشاره کرد: «این ابزار برای به دست آوردن حقایق دقیق یا تولید مراجع قابل اعتماد قابل اعتماد نیست. ماشین طبیعی هوش.

او پاسخ داد: “JWST اولین تصاویر از سیاره ای خارج از منظومه شمسی را گرفت”. متأسفانه برای گوگل و بارد هوش مصنوعی، اولین تصاویر مستقیم از یک سیاره فراخورشیدی خارج از منظومه شمسی ما از VLT در سال 2004 گرفته شد، به گفته ناسا، نه از JWST همانطور که بارد ادعا کرد. این می تواند به دلیل گزارش های نادرستی باشد که Bard AI دیده است، که به درستی تفسیر شده است.

اما یک دلیل خاص دیگر وجود دارد…

فناوری چت هوش مصنوعی بسیار احمقانه تر از آن چیزی است که به نظر می رسد

نام “ChatGPT” مخفف “Chat Generative Pre-trained Transformer” است. بخش “از پیش آموزش داده شده” به این معنی است که مدل قبل از انتشار بر روی حجم عظیمی از داده های متنی آموزش داده شده است و به آن اجازه می دهد تا برای کارهای خاص با مقادیر کمتری از داده های خاص کار تنظیم دقیق شود.

یک مثال خنده دارتر این است که بارد گوگل به یک سوال پاسخ اشتباه می دهد. در طول یک نمایش زنده که قصد دارد نشان دهد که چقدر چشمگیر است. از او پرسیده شد، “چه یافته های جدید JWST را می توانم به کودک 9 ساله خود بگویم؟” »

فناوری چت هوش مصنوعی مسلماً هیجان‌انگیزترین اتفاقی است که در مدت زمان طولانی برای دنیای فناوری رخ داده است – ارائه پاسخ به سؤالات، نوشتن آزمایش هایکد کار تولید کنید یا حتی از طریق رابط کاربری مکالمه در آزمون MBA شرکت کنید.

اگر یک چیز خطرناک تر از ندانستن چیز مهمی باشد، این است که اطلاعات را بپرسید و با اعتماد به نفس زیاد پاسخ اشتباه را دریافت کنید.

اگر از ChatGPT بخواهید که مثلاً یک مقاله علمی بنویسد، با کمال میل این کار را انجام خواهد داد. اما داده ها را از منابع تصادفی و به عنوان طبیعت ملاحظات، ارجاعات غیر موجود را تشکیل می دهند.

شاید لازم باشد کمی صبر کنیم تا سیری بتواند از معادل ChatGPT اپل برای پاسخ دادن به سوالات استفاده کند، اما یک نسخه آزمایشی قبلاً پتانسیل این را نشان داده است که سیری توانایی درک بهتر نیازهای ما در یک خانه هوشمند را دارد.

به جای نوشتن این، فکر کردم از محبوب ترین سیستم – ChatGPT – بخواهم که این کار را برای من انجام دهد. از او پرسیدم ChatGPT چیست؟ و این هم پاسخ او:

مایکروسافت اعلام کرده است که نسخه‌ای از ChatGPT قابلیت جستجوی مکالمه را در موتور جستجوی Bing خود تقویت می‌کند. گوگل به سرعت اعلام کرد که از چت ربات هوش مصنوعی خود به نام Bard نیز برای جستجو استفاده خواهد کرد. آیا همه اینها به این معنی است که اپل نیز با این فناوری هوش مصنوعی چت نسل بعدی همراه خواهد شد تا در نهایت سیری را هوشمندتر کند…؟

فناوری چت هوش مصنوعی چیست؟

این ممکن است نقطه شروع خوبی برای اپل برای شروع استفاده از این فناوری باشد – و من واقعاً امیدوارم که این کار را انجام دهد. مخصوصاً از آنجایی که اخیراً مجبور شدم نام یک صحنه HomeKit را با عنوان “من به رختخواب می روم” تغییر دهم، زیرا پس از چند هفته پخش صحیح آن و خاموش کردن چراغ های اتاق نشیمن هنگام روشن کردن چراغ های اتاق خواب، سیری تصمیم گرفت به جای آن همه را خاموش کند. چراغ ها را باز کرد و درب ورودی را باز کرد، ظاهراً تصمیم گرفته بودم که بیرون بروم …

گوگل این ویدیو را حذف کرده است و در زمان نوشتن، سهام آن 6 درصد کاهش یافته است. این خطا برای همه در توییت گوگل باقی می ماند:

اولین پاسخ او به این سوال که مزایای سیستم‌های هوش مصنوعی چت مانند ChatGPT چیست؟ بنا به دلایلی، تمرکز بر برنامه های خدمات مشتری بود. او استدلال کرد که برای بسیاری از درخواست های معمول مشتری، یک ربات می تواند به طور واقع بینانه جایگزین اپراتورهای انسانی شود. سپس به پرسیدن “فراتر از خدمات مشتری چطور؟”

این یک مدل زبان هوش مصنوعی پیشرفته بر اساس معماری Transformer است که بر روی حجم زیادی از داده های متنی آموزش داده شده است. این می تواند متنی شبیه انسان را بر اساس یک اعلان داده شده تولید کند و برای برنامه های مختلف مانند ربات های گفتگو، ترجمه زبان، پاسخ به سؤال و تکمیل متن استفاده شده است.

بله، فراتر از خدمات مشتری، سیستم‌های هوش مصنوعی چت مانند ChatGPT نیز می‌توانند برای چندین هدف دیگر استفاده شوند، از جمله:

  1. کمک شخصی: سیستم‌های هوش مصنوعی چت می‌توانند به عنوان دستیار مجازی برای کارهای شخصی یا حرفه‌ای مانند برنامه‌ریزی قرار ملاقات یا یافتن اطلاعات استفاده شوند.
  2. فروش و بازاریابی: از سیستم‌های هوش مصنوعی چت می‌توان برای حمایت از تلاش‌های فروش و بازاریابی از طریق تعامل با مشتریان بالقوه و ارائه اطلاعات محصول استفاده کرد.
  3. آموزش و آموزش: سیستم‌های هوش مصنوعی چت را می‌توان برای ارائه محتوای آموزشی و پاسخ به سؤالات دانش‌آموز، تکمیل یا جایگزین روش‌های سنتی استفاده کرد.
  4. مراقبت های بهداشتی: از سیستم های هوش مصنوعی چت می توان برای ارائه اطلاعات پزشکی، تشخیص علائم یا اتصال بیماران به متخصصان مراقبت های بهداشتی استفاده کرد.
  5. خدمات مالی: از سیستم‌های هوش مصنوعی چت می‌توان برای ارائه مشاوره مالی، مدیریت سرمایه‌گذاری یا پاسخ به سؤالات بانکی استفاده کرد.
  6. تحقیق و توسعه: سیستم‌های هوش مصنوعی چت را می‌توان برای پشتیبانی از تحقیقات با پاسخ دادن به سؤالات، تولید ایده یا کمک به تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کرد.
  7. سرگرمی: از سیستم‌های هوش مصنوعی چت می‌توان برای ارائه سرگرمی، مانند ایجاد جوک یا بازی استفاده کرد.

پاسخ بلند مدت این است: بله. از قبل واضح است که این فناوری آینده جستجو خواهد بود و قابلیت‌های آن باعث می‌شود که تمام هوش مصنوعی دستگاه‌های هوشمند کنونی – سیری، الکسا و دستیار گوگل – مانند یک جعبه آجر احمقانه به نظر برسند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


مثلاً وقتی پرسیدم چگونه می توانم به برج لندن بروم؟ او نقشه های اپل را بیرون آورد و مسیرها را به من نشان داد. اما وقتی با “چه چیزی می توانم آنجا ببینم” ادامه دادم؟ او نمی دانست چه می پرسم.

آیا اپل از فناوری چت هوش مصنوعی برای هوشمندتر کردن سیری استفاده خواهد کرد؟

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:





Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی

که من فقط اضافه می کنم که نام عمومی این نوع فناوری Large Language Models یا LLM است.

این بلافاصله یکی از مزایای اصلی ChatGPT را نسبت به سیری نشان می دهد: درک زمینه. سیری گاه و بیگاه واقعیت – برای مثال، وقتی پرسیدم “دهلی کجاست؟” او شهر را روی نقشه به من نشان داد، و وقتی من با “ساعت چند است؟” او فهمید که من هنوز در مورد دهلی صحبت می کنم و پاسخ صحیح را داد. اما به خصوص اگر دنبال فالو بخواهید، سیری هیچ ایده ای ندارد.

ChatGPT و رقبای آن با یادگیری الگوهای آماری زبان در پایگاه‌های داده متنی آنلاین – از جمله نادرست‌ها، سوگیری‌ها یا دانش قدیمی- کار می‌کنند. هنگامی که LLM ها درخواست هایی را دریافت می کنند (مانند درخواست های گرین و پیویدوری با ساختار دقیق برای بازنویسی بخش هایی از دست نوشته ها)، آنها به سادگی، کلمه به کلمه، هر راهی را برای ادامه گفتگو که از نظر سبکی قابل قبول به نظر می رسد، بیرون می اندازند.