لیکر ادعا می کند که اپل قبل از WWDC از عملیات “چند مرحله ای” برای شناسایی و حذف منبع استفاده کرده است

پس از چند ماه سکوت، منبع دوباره از طریق انجمن MacRumors و در نهایت از طریق یک حساب کاربری اختصاصی توییتر ظاهر شد. در این حساب توییتر، Analyst941 جزئیاتی را درباره ویژگی‌های iOS 17، ویژگی‌های watchOS 10 و موارد دیگر به اشتراک گذاشت.

در طول چند ماه گذشته، یک ” افشا کننده ” جدید در توییتر ظاهر شده است که ادعا می کند طیف گسترده ای از جزئیات را در مورد نسخه های نرم افزاری آینده اپل می داند. این حساب به ادعای آنها جزئیاتی در مورد ویژگی های جدید در iOS 17، watchOS 10 و موارد دیگر را به اشتراک گذاشت.

در پست های عمومی در توییتر، Analyst941 گفت که منبع آنها برادری بود که در تیم های نرم افزاری اپل کار می کرد و مستقیماً با کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل کار می کرد. حتی افشای این همه جزئیات در مورد هویت یک منبع دیوانه کننده بود.

این حساب می‌گوید که Final Cut Pro در سال 2024 به آی‌پد می‌آید. آیا این “گزیدگی” بود که آنها را گرفتار کرد؟ یا از اول BS بود؟ pic.twitter.com/DM0EXI8kjl

-چنس میلر (@ChanceHMiller) 10 مه 2023

با این حال، صبح چهارشنبه، حساب کاربری تاریک شد و منبع به‌روزرسانی‌ای را منتشر کرد که در آن ادعا کرد اپل منبع آنها را شناسایی کرده و آنها را از طریق یک عملیات “چند مرحله‌ای” حذف کرده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

هفته گذشته Analyst941 در توییتر پست کرد که اپل به طور فعال در تلاش است تا Final Cut Pro و Logic Pro را برای اولین بار به iPad بیاورد. شایعه شده بود که Final Cut Pro قرار است در سال 2024 برای iPad منتشر شود و پس از آن Logic Pro در سال 2025 عرضه شود.

این افشاکننده که با نام Analyst941 شناخته می‌شد، اولین بار پاییز گذشته زمانی که جزئیات خاصی را درباره جزیره پویا آیفون 14 پرو به اشتراک گذاشت، ظاهر شد. در آن زمان، این یک افشای بزرگ بود زیرا تا آن زمان شایعه شده بود که آیفون 14 پرو تنها دو برش مجزا دارد، یکی به شکل سوراخ پانچ و دیگری به شکل قرص. تا قبل از ادعای Analyst941، هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اپل قصد دارد این دو برش را با استفاده از نرم افزار به صورت بصری ادغام کند، وجود نداشت.

منبع Analyst941 که مشخص شد خواهر آنهاست، پس از منتسب شدن اطلاعات افشا شده به او، از اپل اخراج شد. این دو اکنون می ترسند که اپل علیه هر دوی آنها اقدام قانونی انجام دهد:

موجر @Analyst941 اکانتش را حذف کرد در تالارهای گفتمان MacRumors، آنها می گویند که یک “نیش چند مرحله ای” منبع آنها (خواهر؟) توسط اپل اخراج شد.

در یک پست در انجمن MacRumors در روز چهارشنبه، Analyst941 یک “پست خداحافظی” نوشت که در آن سردرگمی بین Final Cut Pro و Logic Pro را توضیح داد. اگر داستان آنها را باور کنید، اپل تقویم های 2024 و 2025 را تنها با یک کارمند در شرکت کاشت. وقتی این تاریخ از طریق حساب توییتر Analyst941 ظاهر شد، آنها توانستند منبع حساب را شناسایی کنند.

اینکه آیا این داستان Analyst941 درست است یا نه، ناشناخته است، و ما احتمالا هرگز به طور قطع نمی دانیم. همانطور که گفته شد، باید چند نکته را در نظر گرفت. اول، حداقل یکی از ادعاهای حساب تا حدی توسط منابع دیگر ثابت شده است – یک رابط واچ او اس 10 بازسازی شده با تمرکز بر دسترسی آسان تر به بیت های اطلاعات.

با این حال، چند روز بعد، اپل به طور رسمی Final Cut Pro و Logic Pro را برای iPad از طریق یک بیانیه مطبوعاتی معرفی کرد. این برنامه ها یک سال زودتر از برنامه زمانی پیش بینی شده Analyst941 – 23 می – راه اندازی می شوند. این موضوع اعتبار Analyst941 را روشن می‌کند و اکنون منبع می‌گوید که این بخشی از یک عملیات «چند مرحله‌ای» بود که اپل از طریق آن منبع آنها را شناسایی کرد.

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

برای من، کل این داستان بوی دروغ می دهد و چهره را نجات می دهد. با این حال، جالب است فکر کنیم که اپل تا چه حد اطلاعات درز داخل شرکت را جدی می گیرد. در مورد شایعات آیفون، بیشتر فاش ها از زنجیره تامین گسترده اپل است. به همین دلیل است که جزیره پویا آیفون 14 پرو فقط قبل از معرفی آن لو رفت.

با این حال، ردیابی و نظارت بر نشت نرم افزار برای اپل آسان تر است. اگر این داستان Analyst941 درست باشد، این فقط آخرین نمونه از توانایی ماهرانه اپل در انجام این کار است. در غیر این صورت، حساب از بین رفته است و می توانیم به شایعات از منابع معتبرتر برویم. و البته، خود WWDC کمتر از یک ماه دیگر باقی مانده است، که بیشتر نشان می دهد که Analyst941 چقدر از برنامه های اپل می داند.

در نهایت، منبع تقریباً به طور انحصاری اطلاعاتی را که به وضوح مرتبط با توسعه نرم‌افزار بود، «نشت» کرد. اگرچه آنها برخی از ویژگی های “سخت افزاری” را به اشتراک می گذارند، همه اینها چیزهایی هستند که یک جزء نرم افزاری نیز دارند.

من نمی‌خواهم جزئیات زیادی را در حال حاضر به دلیل قوانین قانونی به اشتراک بگذارم – اما یک نیش چند مرحله‌ای باعث شد خواهرم از اپل اخراج شود و متأسفانه می‌ترسم که اقدام قانونی بعدی علیه هر دوی ما به طور جداگانه انجام شود.

چه زمانی 9to5Mac افشای اطلاعات Analyst941 را پوشش دادیم، ما شک و تردید را تشویق کردیم. به هر حال، منبع جزئیات بی سابقه ای را در مورد نسخه های بعدی نرم افزار اپل به اشتراک می گذاشت. از لحاظ تاریخی، اپل در جلوگیری از افشای ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید بسیار موفق بوده است، اگرچه در طول سال‌ها چند استثنا وجود داشته است.

دوم، منبع ظاهراً می‌دانست که اپل به طور فعال در حال کار برای آوردن Final Cut Pro به iPad است – آنها فقط یک جدول زمانی نادرست داشتند.

نقطه شکست چندگانه بود، اگر تقریباً به همه کسانی که با توسعه iPad FCP/Logic آشنا نبودند، ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ انتشار داده شد – متأسفانه ترکیبی که در توییتر به اشتراک گذاشتم با ترکیب داده شده به خواهرم مانند تاخیر FCP + Logic با سایر عوامل کوچک مطابقت داشت. .

گرفتن 9to5Mac