آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با ظاهر و پردازنده‌ای جدید معرفی شدند دیجی‌کالا مگ

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از یک تراشه‌ی جدید با نام A16 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند. پردازنده‌ای که از لحاظ فناوری ساخت تفاوتی با نسل قبل ندارد اما اپل ادعا می‌کند که عملکرد آن به مراتب بهتر از A15 است. تمرکز اپل در طراحی این تراشه روی بهبود مصرف انرژی، نمایشگر و افزایش کیفیت دوربین بوده است. در نتیجه، تراشه‌ای طراحی شده که ۶ هسته‌ی پردازشی دارد؛ دو هسته‌ی قدرتمند با ۲۰٪ مصرف انرژی کمتر و چهار هسته‌ی کوچک با یک سوم توان مصرفی تراشه‌های رقیب.

صفحه نمایش

به علاوه، صفحه نمایش این گوشی از کیفیت تصاویر HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و دارای روشنایی معمولی ۱۰۰۰ و حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی است. آيفون 14 پرو وعده بهبود دو برابری تنظیمات عکاسی در نور کم را می‌دهد که این موضوع به لطف سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، بهبود صورت گرفته در لنز 12 مگاپیکسلی که اپل برای سال‌ها از آن استفاده می‌کرد و سنسور 4 پیکسلی با اندازه پیکسل های بزرگ‌تر میسر شده است. فناوری بهبود یافته LTPO به آیفون 14 پرو این اجازه را می دهد تا نرخ نوسازی را تا 1 هرتز کاهش دهد. علاوه بر این می‌تواند صفحه نمایش (از جمله عکس‌های پس زمینه) را کم نور کند.

اگر با قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس مشکلی ندارید، خرید آن بدون شک تجربه‌ای جدید و فوق‌العاده را برایتان رقم خواهد زد. صفحه نمایش 6.7 اینچ و استفاده از نوآوری نوین LTPO در نمایشگر قدرتمند Super Retina XDR OLED باعث شده تا اپل، 9to5mac قابلیت ها و کاربردهای جدید برای ارائه به کاربران خود را داشته باشد. گوشی آیفون 14 پرو مکس 256 گیگابایت در بخش نمایشگر خود به امکانات و نوآوری های جدید مجهز شده است که در این بخش از مطلب به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

  • مزایای عکاسی محاسباتی قدرتمند مانند حالت شب، هوشمند HDR 4، حالت پرتره با نور پرتره، عکس‌های پرتره حالت شب، سبک‌های عکاسی برای شخصی‌سازی ظاهر هر عکس و Apple ProRAW.
  • همان طور که انتظار می‌رفت، بریدگی ناچ در نسخه های پرو آيفون 14 از بین رفته است.
  • باتری آیفون 14 پرو مکس در بحث ظرفیت تا قسمتی مشابه آیفون 14 پلاس است اما با بهبود های طراحی در پردازنده A16 قطعا عمر باتری بیشتری را در این دستگاه شاهد خواهیم بود.
  • این سنسور که شباهت زیادی به GM2 سامسونگ دارد، دارای آرایه چهار پیکسلی است و در کل ۶۵ درصد بزرگتر از آیفون ۱۳ پرو است.
  • درود دوست عزیز، بله ریجستر شده همراه با کدفعالسازی و همچنین گارانتی هم دارند.

از جمله قابلیت هایی که به این نسخه آیفون 14 پرو مکس اضافه شده می توان به شارژ بی سیم MageSafe اشاره کرد که با سرعت 15 وات گوشی را شارژ می کند. از تغییرات چشمگیر اپل در سری گوشی های آیفون 14 پرومکس باید به تراشه A16 بیونیک 4 نانومتری آن اشاره کرد. این تراشه در کنار پردازنده 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 5 هسته ای با 50% پهنای باند بیشتر نسبت به نسخه پرو مکس 2021، کمک می کند تا بازی های گرافیکی سنگین با بهترین سرعت و عملکرد ممکن اجرا شوند.

مقایسه آیفون 14 پرو با سایر اعضای خانواده

هنگامی که با Apple Watch ترکیب می شود، Crash Detection به طور یکپارچه از قدرت منحصر به فرد هر دو دستگاه استفاده می کند تا به کاربران کمک کند. هنگامی که یک تصادف شدید تشخیص داده می شود، رابط تماس خدمات اضطراری در اپل واچ ظاهر می شود، در حالی که تماس از طریق تلفن همراه میسر می شود تا بهترین اتصال را داشته باشد. سیستم دوربین حرفه‌ای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس، مرزهای ممکن را در یک گوشی هوشمند جابجا می‌کند و به هر کاربر – معمولی یا حرفه‌ای – این امکان را می‌دهد تا بهترین عکس‌ها و ویدیوها را ثبت کند.