رنگ به کاما تغییر می کند

امسال، آیفون 15 به جای برنامه معمول سپتامبر، در روز سه شنبه، 29 آگوست عرضه می شود.

اپل روش‌های زیادی برای شناسایی نشت‌ها دارد – برخی از آنها بسیار ظریف هستند – که ما و دیگران باید بسیار مراقب باشیم تا از منابع خود محافظت کنیم.

فرهنگ رازداری اپل

ما از رنگ مشکی به عنوان مثال استفاده کردیم، اما همین کار را می‌توان با هر رنگی در تصویر انجام داد.

من در ابتدا گفتم که خواسته آنهاست به طور گسترده ای سازگار با تاکتیک های مورد استفاده توسط اپل. با این حال، در این مورد، اطلاعات نادرست این بود که Final Cut Pro در سال 2024 بر روی iPad عرضه می‌شود و به دنبال آن Logic Pro در سال 2025 عرضه می‌شود – در حالی که در واقعیت هر دو چند روز بعد منتشر می‌شوند.

بنابراین شخصا، در حالی که تاکتیک شناخته شده است، من در این مورد خاص کمی شک دارم.

به عنوان مثال، دارای یک سیستم سیلو برای توسعه محصول است. افراد یا تیم‌های کوچک روی یک عنصر محصول به‌صورت مجزا کار می‌کنند، در حالی که تیم‌های دیگر – که وجودشان حتی برای یکدیگر مشخص نیست – روی عناصر دیگر کار خواهند کرد. توسعه دهندگان محصولات مجاز به اشتراک گذاری کار خود، حتی با سایر کارمندان اپل نیستند (یکی از دلایلی که طراحی دایره ای معروف اپل پارک برای تشویق به همکاری بیشتر یک تصویر روابط عمومی است تا واقعیت).

مجدداً برای جلوگیری از این تله به نقل قول می پردازیم.

اطلاعات غلط

قبلاً برای سایت‌های فناوری رایج بود که این تصاویر را مستقیماً به اشتراک بگذارند، اما اپل راه‌های بسیار متنوعی را برای شناسایی دقیق نسخه‌ای از یک تصویر در حال اشتراک‌گذاری ارائه کرد. هر فردی که یک تصویر دریافت می کند، یک تصویر منحصر به فرد دریافت می کند.

شرکت کوپرتینویی راه های زیادی برای محافظت از اسرار خود دارد.

با این حال، با اپل، انگیزه اصلی این شرکت متفاوت است. این شرکت به ندرت قصد دارد در بازار اولین باشد. درعوض، تماشا می‌کند و منتظر می‌ماند تا شرکت‌های دیگر به سمت محصولات هجوم ببرند و بفهمند که چگونه پیشنهادات خود را بهبود بخشند. هدف اپل این است که بهترین باشد نه اولین.

گفتنش غیر ممکنه نزدیک‌ترین چیزی که می‌توانیم داشته باشیم این است که ببینیم چه تعداد از ادعاهای دیگر آنها درست است – اما حتی در آن زمان، اگر واقعاً یک فرآیند کاهش چند مرحله‌ای بود، نمی‌دانیم اپل از چه زمانی شروع به Eat کرد. اطلاعات نادرست به خواهر

تغییر دیگر شماره سریال اسناد است. به عنوان مثال، هنگامی که اپل ویدیوها را با کارمندان به اشتراک می گذارد، هر کدام با یک شماره شناسه واترمارک می شوند که احتمالاً با Apple Connect ID کارمند ارجاع داده می شود.

تغییرات ظریف فونت

این یک عظیم تفاوت بین اطلاعات درست و نادرست، در حالی که یک تفاوت بسیار ظریف تر به همان نتیجه می رسید. برای مثال، اپل می‌توانست این اطلاعات را منتشر کند که FCP در ماه ژوئن و Logic Pro در ماه جولای منتشر خواهند شد. برای یک کارمند بسیار سخت تر بود که بداند تفاوت کوچکتر اشتباه است.

بسیاری از تصاویر حاوی متن هستند و تغییرات ظریف فونت راه آسانی برای ایجاد نسخه های منحصر به فرد است. به عنوان مثال، با یک فونت serif، می‌توان نسخه‌ای را ایجاد کرد که تنها یک پیکسل از یک ضربه از یک نمونه از یک حرف وجود ندارد. اندازه فونت را می توان تنها یک پیکسل بزرگ یا کوچک کرد.

تغییرات غیر ظریف فونت

افزودن یا حذف چیزی به ظریفی کاما ممکن است کافی باشد.

اگر می‌خواهید یک نسخه را به تعداد زیادی از افراد تحویل دهید، تغییرات کوچک عبارت پیچیده‌تر است، اما زمانی که آن را به تعداد انگشت شماری محدود کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد. مثلا:

به عنوان مثال، برای کارمندی که شغلش شامل باندهای رادیویی نیست، تصور کنید که تغییر یک رقم در این مورد چقدر آسان است:

این رویکردی است که ما شاهد آن بودیم که اپل با اسنادی که پیش از عرضه محصولات به کارکنان فروشگاه ارسال می شود، اتخاذ کرده است تا مشخص شود که شرکت در حال تماشای آن است. حتی اگر یک کارمند بتواند چیزی را به جای کپی و چسباندن دوباره تایپ کند، باعث ترس از شناسه های دیگر می شود، مانند…

تغییر کلمات یا نقطه گذاری

در واقع، یک بخش به جای #000000، #0D0D0D است. با ایجاد تغییرات ظریفی مانند اینها در تک تک پیکسل ها، می توانید تعداد تقریباً نامتناهی از تغییرات ایجاد کنید که هر کدام با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیستند.

یا برای هر کسی که روی باندهای رادیویی کار می کند، f/1.78 را به f/1.76 در این قسمت تغییر دهید:

اپل همچنین به کارمندان هشدار می دهد که افشای اطلاعات جرمی قابل انکار است – و شرکت حتی می تواند از آنها برای خسارات مالی شکایت کند.

همه ما با واترمارک های قابل مشاهده توسط سایت هایی مانند ما آشنا هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که تصاویر اصلی به درستی اعتبار داده شده اند، اما همچنین می توان واترمارک هایی را که با چشم غیرمسلح نامرئی هستند، اما به صورت دیجیتالی شناسایی می شوند، جاسازی کرد.

دیروز analyst941@ حساب توییتر خود را حذف کرد و گفت که پس از انجام یک عملیات “چند مرحله ای” توسط اپل مجبور به انجام این کار شده است. خواه این حقیقت داشته باشد، یا صرفاً داستانی است که برای انجام نادرست آن، چهره را نجات می دهد به طور گسترده ای مطابق با آنچه ما در مورد نحوه افشای اطلاعات اپل می دانیم.

دستگاه‌های نمونه اولیه بسیار با احتیاط پوشیده می‌شوند، اگر قرار است در مکان‌های عمومی استفاده شوند، با احتیاط زیادی ضبط و ردیابی می‌شوند – درسی که اپل پس از حادثه بدنام نوار نمونه اولیه آیفون 4 آموخت!

به همین دلیل است که ما هرگز تصاویر واقعی ارائه شده توسط منابع خود را به اشتراک نمی گذاریم. ما همیشه آنها را بازسازی می کنیم، و هرگز دقیقاً.

نام فایل ها

تاریخ ها، قیمت ها، رنگ ها و موارد دیگر اشتباه ممکن است.

یک رویکرد ساده با مواردی مانند مشخصات این است که در هر کپی از سند یک تغییر جزییات کوچک ایجاد کنید. این بدیهی است که به موردی مربوط می شود که کارمند مربوطه روی آن کار نمی کند.

عکس ها: Opt Lasers/Unsplash و امیلیانو ویتوریوسی/Unsplash

در بیشتر شرکت‌های فناوری، رازداری راهی برای جلوگیری از شکست دادن رقبا است. اگر بدانند یا مشکوک باشند که شرکت‌های دیگر روی همین ایده کار می‌کنند، می‌خواهند اولین بازار باشند، بنابراین نمی‌خواهند کسی از برنامه‌های آنها یا اینکه چقدر به شروع کار نزدیک است، مطلع شود.

امسال آیفون 15 در تیشماسه شنبه مردادشما 29 به جای معمول ببینیدزمان سنجی.

اما او همچنان می‌خواهد از برنامه‌های آینده‌اش محافظت کند، و این به درک استیو جابز مربوط می‌شود: اینکه در یک افشاگری ناگهانی جادو وجود دارد. عرضه آیفون اصلی معروف ترین نمونه است.

در برابر:

با توجه به تاکید اپل بر طراحی محصول، جای تعجب نیست که این شرکت به شدت برای جلوگیری از نشت مواد بصری کار می کند: تصاویر محصول، نقشه ها، نقشه ها، تصاویر CAD و موارد دیگر.

گاهی اوقات اپل رویکرد مخالف را در پیش می گیرد و بسیار انتخاب می کند سازمان ملل متحدتغییرات ظریف اگر می‌خواهد کارمندان از منحصربه‌فرد بودن کپی آن‌ها آگاه باشند، از مواردی مانند حروف کج تصادفی یا پررنگ استفاده می‌کند. مثلا:

امسال، آیفون 15 به جای برنامه معمول سپتامبر، در روز سه شنبه 29 آگوست عرضه می شود.

در برابر:

به عنوان مثال، به نظر می رسد این مربع کاملاً سیاه است:

یکی دیگر از دلایل استفاده نکردن از تصاویر اصلی این است که استفاده از نام فایل های منحصر به فرد برای اپل بسیار آسان است، به عنوان مثال:

  • very_secret_image_46793459583203.jpg
  • very_secret_image_46793469583203.jpg

شماره سریال

البته سیستم‌های رایانه‌ای با دقت محافظت می‌شوند و اپل هم بر فعالیت شبکه و هم استفاده از مواردی مانند درایوهای USB نظارت می‌کند.

امروز سه محصول انقلابی این کلاس را معرفی می کنیم. اولین مورد یک آی پاد با صفحه عریض با کنترل های لمسی است. دومی یک تلفن همراه انقلابی است. و سومین وسیله ارتباط اینترنتی انقلابی است.

با این حال، برخی از کارمندان اطلاعات را به بیرون درز می‌کنند، و حتی با یک سیستم مخفی، اسرار اپل برای تعداد قابل توجهی از افراد شناخته شده خواهد بود. وقتی اطلاعات فاش می‌شود، شرکت به راهی برای شناسایی افرادی که آن‌ها را فاش کرده است نیاز دارد، و آن‌ها راه‌های بسیار زیرکانه‌ای برای انجام این کار دارند! این تنها چند پاسخ به این سوال است که اپل چگونه افشاگران را دستگیر می کند…

اپل چگونه نشت می کند |  زن با ذره بین

اپل چگونه افشاگران را دستگیر می کند

در اینجا برخی از روش‌های شناخته شده یا مورد استفاده اپل وجود دارد…

واترمارک های نامرئی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در مورد نحوه افشای اطلاعات اپل، اینها تنها برخی از راه هایی است که ما می دانیم یا مشکوک هستیم که این شرکت از آنها استفاده می کند.

آیا ادعای @analyst941 درست است؟

در برخی موارد، کارمندان حتی نمی دانند که روی چه دسته محصولی کار می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است در حال کار بر روی فناوری صوتی باشند بدون اینکه حتی بدانند که آیا از آن در هوم پاد، مک، ایرپاد یا بلندگوهای آیفون استفاده خواهد شد یا خیر.

این میل به جادوی شگفتی است که محرک اصلی فرهنگ رازداری اپل است.

چگونه اپل از اسرار خود محافظت می کند

امسال، آیفون 15 به جای برنامه معمول سپتامبر، در روز سه شنبه، 29 آگوست عرضه می شود.

وحی البته این بود که همه آنها یک وسیله بودند.