تیم منبع باز جزئیات پیچیدگی های ادغام لینوکس در مک های مک M1 اپل را شرح می دهد

در پست وبلاگ (در حال گذراندن ثبت نامهکر هسته و یکی از بنیانگذاران لینوکس آساهی، هکتور مارتین، چالش‌هایی را که پروژه در درک نحوه عملکرد این تراشه جدید اپل با آن مواجه است، توضیح می‌دهد.

گزارش پروژه بینشی در مورد فرآیند بوت منحصربه‌فرد اپل و دشواری‌های ایجاد سیستم عامل دیگری برای کار بر روی M1 Mac mini، اولین محصول اپل سیلیکون که مارتین در تلاش است لینوکس را اجرا کند، ارائه می‌کند.

مک های Apple Silicon به روشی کاملاً متفاوت از رایانه های شخصی بوت می شوند. نحوه کار آنها بیشتر شبیه به پلتفرم های تعبیه شده (مانند تلفن های اندرویدی یا البته دستگاه های iOS) است، اما با چند مکانیسم سفارشی. با این حال، اپل برای انجام این فرآیند بوت چند قدم برداشته است حس کردن به مک اینتل نزدیک‌تر است، بنابراین سردرگمی زیادی در مورد نحوه کارکرد همه چیز وجود دارد.

به نظر می‌رسد m1n1 اولین قسمتی است که بیشتر از لینوکس روی M1 اجرا می‌شود، اما همه آن را در بالادست کار خود به سمت هسته اصلی لینوکس انجام می‌دهد.

در حال حاضر، اگر می خواهید تمام جزئیات پروژه لینوکس آساهی را بدانید، اینجا کلیک کنید برای خواندن پست وبلاگ کامل

پروژه تامین مالی جمعی Asahi Linux اولین گزارش پیشرفت خود را منتشر کرده است که جزئیات تلاش های خود برای پورت کردن لینوکس به پلتفرم Apple Silicon با M1 Mac را نشان می دهد. معماری پردازنده جدید اپل مشکلاتی را ایجاد می کند…

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.




Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در آینده، ما به افزودن ویژگی‌ها به m1n1 ادامه خواهیم داد تا آن را به ابزار جستجوی قدرتمندتری تبدیل کنیم. یک هدف بسیار هیجان انگیز تبدیل آن به یک هایپروایزر VM بسیار نازک است که قادر به راه اندازی macOS و جلوگیری از دسترسی آن به سخت افزار M1 است. این به ما امکان می دهد تا عملکرد درایورهای اپل را بدون نیاز به جداسازی آنها مطالعه کنیم.

این پروژه از ژانویه آغاز شد. تا کنون، مارتین توانسته است یک بوت لودر سفارشی به نام m1n1 بنویسد که هدف آن پشتیبانی از هرچه بیشتر “Apple-isms” است.

با این حال، پورت فعلی هنوز محدودیت‌هایی دارد، زیرا احتمالاً هنگام بوت شدن در لینوکس به یک دانگل USB-C برای اتصال به اینترنت نیاز خواهید داشت.

پروژه لینوکس Asahi تنها تلاش برای آوردن لینوکس به Apple M1 نیست. به لطف پورت کورلیوم جدید اوبونتو، می توانید لینوکس را روی M1 Mac mini اجرا کنید.