جاهای دیدنی اردبیل همراه با عکس ایران نیهون | behgardi

از این تاریخ به بعد به دلیل مهاجرت خانواده‌های ارمنی به تبریز و تهران، انجام مراسم مذهبی در این کلیسا تعطیل جاهای دیدنی اردبیل در بهار شده است. رشته کوه سبلان که با نام ساوالان نیز شناخته می شود سومین قله بلند ایران است که در استان اردبیل قرار گرفته است. حمام تاریخی آقا نقی که چندین سال متروکه بود، سرانجام به موزه تبدیل شد.

  • مسجد در دوران سلجوقی به دلیل معماری و وسعتش زبانزدمردن بوده و حتی در دوران ایلخانی و صفوی نیز پر رفت و آمد و آباد بوده است.
  • قدمت این اثر تاریخی به اواسط قرن 8 هجری بازمی‌گردد که محل دفن شیخ صفی‌الدین از موسسان فرقه صفویه است.
  • در دامنه کوه سبلان و در ۵۰ کیلومتری شهر اردبیل یک پیست اسکی در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
  • از دیگر جاذبه های طبیعی اردبیل که از محبوبیت فراوانی نزد مسافران این شهر برخوردار است، باید به جنگل فندقلو اشاره کرد.
طعم کباب‌های این رستوران فراموش‌نشدنی است بخصوص دنده کباب که در زبان ترکی به آن قابرقا می‌گویند. رستوران حاجی بیوک آقا مغازه‌ی کوچکی است که علاوه بر کباب‌های خوش‌مزه و باکیفیت، نان تنوری تازه هم پخت می‌کند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. دنده کباب‌های این مغازه معروف است و هرکسی که یک‌بار آن را امتحان کرده است به بقیه هم آن را پیشنهاد می‌دهد. از دیگر زیبایی‌هایی که در این اطراف این دریاچه غافل‌گیرتان می‌کند تماشای اسب‌های وحشی است.

هر شهر ویژگی‌های مخصوصی دارد و اردبیل نیز از این قاعده خارج نیست. این بلاگ را به طور اختصاصی به معرفی جاهای دیدنی اردبیل اختصاص خواهیم داد. چرا که این اردبیل ایران از سری شهرهایی است که از نظر طبیعی، گردشگری، درمانی و تاریخی برای کشور عزیزمان ارزشمند است. در ادامه به معرفی کوتاهی درباره اردبیل و برترین جاهای دیدنی آن می‌پردازیم.

جاهای دیدنی اردبیل همراه با عکس ایران نیهون | behgardi

پس از پایان جنگ چالدران بین ایران و امپراتوری عثمانی، شاه اسماعیل یکم پیکر کشته‌شدگان نبرد را از دشت چالدران جمع‌آوری نمود و به اردبیل انتقال داد. به لحاظ قرار گرفتن در بخش مرکزی حیاط – باغ این خانه حالت کوشک مانند دارد. اختلاف سطح بین سمت شمالی و جنوبی معادل گامهای ۹ پله، موجب شده که نمای جنوبی یک طبقه و شمالی دو طبقه به نظر برسد.

آرامگاه شیخ امین الدین جبرائیل

این خانه جزو چندین خانه مشهور در شهر اردبیل است که اکثرا به اربابان و صاحب منصبان روزگاران گذشته تعلق داشتند. جالب است بدانید که این خانه در سال ۱۳۸۷ مورد بازسازی قرار گرفت و قسمت‌هایی از آن که در اثر گذر زمان دچار آسیب شده بودند به خوبی مرمت یافتند. خانه تاریخی ارشادی را می‌توان نماینده تمام عیار معماری اصیل ایرانی در شهر اردبیل دانست. این خانه که با ملات، سنگ، ماسه، خشت و آهک ساخته شده است، کاملا حالت اشرافی داشته و تماشای آن برای هر شخص هنردوستی لذت بخش است.

رستوران شاه‌عباس