او می‌گوید اینتل می‌تواند قانون مور را شکست دهد و از برتری تراشه‌های اپل پیشی بگیرد

پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، تا حدودی در مورد شانس این شرکت برای پیشی گرفتن از پیشتازی بزرگ اپل در طراحی تراشه، خوش بین بوده است و اکنون ادعا می کند که اینتل با شکست دادن قانون مور به این هدف خواهد رسید.

تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه تقریباً هر دو سال یکبار دو برابر می شود، اگرچه هزینه رایانه ها به نصف کاهش می یابد.

این پیش‌بینی به‌طور قابل‌توجهی دقیق است، اگرچه سرعت آن در سال‌های اخیر کمی کاهش یافته است. شایان ذکر است که مور پیشنهاد نمی کرد که سرعت توسعه بر اساس چیزی ذاتی در طراحی یا ساخت تراشه است، بلکه بر اساس آن چیزی است که در هر زمان تولید آن مقرون به صرفه است.

این یک بیانیه جسورانه از سوی شرکتی است که در حدود نیم دهه گذشته در تلاش برای پیشرفت تولید تراشه خود بوده و رهبری را به دو سازنده اصلی تراشه دیگر، تایوان Semiconductor Manufacturing Co. و سامسونگ از دست داده است.

CNET با این حال گزارش می دهد که گلسینگر فکر می‌کند اینتل می‌تواند قانون مور را شکست دهد و به این ترتیب از پیشتاز بزرگ اپل در طراحی تراشه پیشی خواهد گرفت.

گلسینگر در رویداد نوآوری آنلاین این شرکت گفت: “قانون مور زنده و سالم است.” “امروز ما پیش بینی می کنیم که قانون مور را برای دهه آینده حفظ کرده یا حتی از آن پیشی خواهیم گرفت. … به عنوان نگهبانان قانون مور، ما در مسیر خود برای نوآوری بی امان خواهیم بود.

نه فقط یک ادعای جسورانه، بلکه با توجه به آن تا حدودی عجیب است خود مور گفت که این قانون در چند سال آینده با نزدیک‌تر شدن به اندازه اجزای اتمی سقوط خواهد کرد.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

همچنین زمانی که اینتل یک طرح پشتیبان به امید برنده شدن در قراردادهایی برای تولید طرح‌های تراشه‌های اپل دارد، اعتماد به نفس نمی‌دهد.

قانون مور در سال 1965 توسط گوردون مور یکی از بنیانگذاران اینتل تدوین شد.

عکس: ویشنو موهانان/پاشیدن

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

با این حال، به نظر می رسد که گلسینگر با تعریف شکست دادن قانون مور، با اشاره به “پردازنده ای که می تواند از چندین ویفر سیلیکونی ساخته شده در یک بسته واحد ساخته شود”، کمی سریع و شل بازی می کند. بنابراین، به جای دو برابر کردن تعداد ترانزیستورهای روی آنها، تراشه ها را روی هم قرار دهید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.