اپل ممکن است به زودی مجبور شود برای داده های ویکی پدیا که استفاده می کند هزینه بپردازد

گزارشی جدید از سیمی امروز توضیح می‌دهد که بنیاد ویکی‌مدیا، که ویکی‌پدیا و پروژه‌های مرتبط را مدیریت می‌کند، یک پروژه تجاری جدید، Wikimedia Enterprise را معرفی کرده است. این ابتکار جدید بعداً در سال 2021 راه اندازی خواهد شد:

بکر گفت: «همه آن‌ها تیم‌های مدیریتی اختصاصی ویکی‌پدیا – تیم‌های بزرگ» دارند، و افزود که ارائه محتوای مختلف برای صحبت کردن، مستلزم «کار سطح پایین زیادی – پاکسازی و مدیریت – است که بسیار گران است».

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که گزینه رایگانی که شرکت‌های بزرگ فناوری در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند، به شکلی باقی خواهد ماند، اما برای بسیاری ناکارآمد است. حتی ممکن است تغییر سرمایه گذاری های تجاری پولی منطقی تر باشد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

لین بکر، مدیر ارشد بنیاد که پروژه Enterprise را با یک تیم کوچک تسریع بخشید، می‌گوید: «این اولین بار است که بنیاد کاربران تجاری را به عنوان کاربران خدمات ما می‌شناسد. ما می دانستیم که آنها آنجا هستند، اما هرگز با آنها به عنوان یک پایگاه کاربر رفتار نکردیم.”

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی

بر اساس این گزارش، مکالمات بین شرکت تابعه جدید و شرکت‌های بزرگ فناوری «در حال انجام است» و ممکن است تا اوایل ماه ژوئن به توافق برسد. این گزارش مشخص نمی‌کند که آیا اپل در میان شرکت‌هایی است که با ویکی‌پدیا در مورد شراکت در حال مذاکره هستند یا خیر.

گزارش کامل در سیمی ارزش خواندن را دارد و می توانید اینجا پیدا کنید.

راه اندازی Wikimedia Enterprise پس از آن صورت می گیرد که لیزا سیتز-گروول، مدیر درآمد ویکی پدیا در مصاحبه ای در سال 2018 از اپل به دلیل استفاده از ویکی پدیا بدون پاسخ انتقاد کرد. باید دید که آیا اپل و ویکی‌پدیا با هم کنار می‌آیند یا خیر.

اطلاعات ویکی‌پدیا در مکان‌های مختلف آیفون، آی‌پد و مک استفاده می‌شود و بسیاری از داده‌های ارسال شده از طریق دستیار مجازی سیری را تامین می‌کند. در حال حاضر، هیچ رابطه مالی بین ویکی‌پدیا و اپل برای این اطلاعات وجود ندارد، اما ممکن است به زودی تغییر کند.

ویکی‌مدیا اینترپرایز محصول جدید بنیاد ویکی‌مدیا، سازمان غیرانتفاعی است که ویکی‌پدیا و سایر پروژه‌های ویکی‌مدیا را اجرا می‌کند. Wikimedia Enterprise ابزارها و خدمات توسعه‌دهنده پولی را ارائه می‌کند که مصرف و استفاده مجدد از داده‌های ویکی‌مدیا را برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها آسان‌تر می‌کند.