بررسی اولیه آیفون 14 پرو iPhone 14 Pro؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها تکراتو

همچنین اپل برای عقب نماندن از گوشی سامسونگ گلکسی S21، درنظر دارد از قابلیت تله فوتو نیز استفاده کند. اگر اپل با الهام‌گیری از شرکت سامسونگ و گوشی Galaxy S21 Ultra یک دوربین تله فوتو ثانویه با زوم اپتیکال 10 برابری را انتخاب کند، دوربین آيفون 14 تبدیل به یکی از بهترین ها در دنیا خواهد شد. صفحه نمایش حسایت بسیار خوبی به نور محیط دارد و به همین دلیل میزان روشنایی صفحه نمایش به صورت خودکار کم و زیاد می‌شود. باید این موضوع اشاره کنیم که اپل ادعا کرده باتری این گوشی حتی در شرایطی که زیر نور خورشید از آن استفاده کنید تا ۲۹ ساعت دوام می‌آورد. طبق گزارش‌ها، قیمت نسخه پایه آیفون 14 پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی، از 999 دلار، معادل 1099 پوند و 1749 دلار استرالیا، شروع می‌شود.

  • در تست‌هایی که روی باتری گوشی انجام دادیم که شامل، عکاسی، پخش ویدئو، بازی کردن و وب گردی می‌شد، توانستیم به رکورد ۱۳ ساعت برسیم.
  • باتری آیفون 14 پرو مکس در بحث ظرفیت تا قسمتی مشابه آیفون 14 پلاس است اما با بهبود های طراحی در پردازنده A16 قطعا عمر باتری بیشتری را در این دستگاه شاهد خواهیم بود.
  • جنس بدنه آیفون 13 پنل پشتی و جلویی از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس و بدنه از جنس آلومینیوم ساخته شده است.
  • یکی از مهم ترین مشخصات آيفون 14 و تغییرات آن نسبت به نسخه‌های قبلی خود، بازگشت تاچ آیدی است.

روی لبه پایین آیفون ۱۴ پرو مکس هنوز خبری از پورت USB-C نیست و این گوشی همچنان از کابل لایتنینگ برخوردار است. گاهی اوقات پیش از معرفی گوشی های مورد انتظار، شایعات زیادی درباره برخی قسمت‌های آنها منتشر می‌شود؛ مثل غوغا و حواشی که در مورد افزایش قیمت آیفون‌های امسال به راه افتاده بود و در نهایت مشخص شد که حقیقت نداشتند. با این حال بعضی وقت‌ها هم درباره مواردی هیچ شایعه‌ای منتشر نمی‌شود و این موضوع در خصوص سرعت شارژ آیفون 14 پرو و پرو مکس صادق بود. همه ما امیدوار بودیم که سرعت شارژ این گوشی‌ها نسبت به نسل‌های قبلی ارتقا پیدا کند، اما متاسفانه ناامید شدیم.

زیان قطعی اینترنت روزهای اخیر به اندازه یک سال درآمد نفتی ایران است!

گوشی آیفون 14 پرو مکس نیز همانند آیفون 14 پرو، به پردازشگر جدید و بهینه A16 Bionic و 6 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز شده است. باتری داخلی آیفون 14 پرو ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعتی دارد و از طریق پورت لایتنینگ شارژ می‌شود. بنابراین آیفون 14 همان تجربه آیفون 13 را در بخش نمایشگر ارائه می‌کند و تقریبا تفاوتی در این بخش به وجود نیامده است. ما خیلی دوست داشتیم که رفرش ریت بالاتر و نمایشگر همیشه روشن را در این گوشی ببینیم، اما این اتفاق رخ نداد و اگر این ویژگی‌ها برای شما مهم هستند باید به سراغ خرید نسخه‌های دارای پسوند Pro در سری آیفون 14 بروید.

مقایسه نرم افزار و عملکرد سخت افزاری اپل آیفون 14 و اپل آیفون 13

به طور کلی آیفون 14 جهش و تغییر بزرگی نسبت به 13 همراه نخواهد داشت؛ با این حال اگر صاحب یکی از آیفون‌های 12 به قبل هستید آیفون 14 ارتقا و ارزش خرید خوبی دارد. در غیر اینصورت آیفون 13 همچنان پاسخگو تمام نیازهای کاربران خواهد بود. این طراحی شامل لبه‌هایی تخت و صیقل خورده همراه با قاب دوربین دوگانه می‌شود. در لبه سمت راست نیز کلید‌ پاور و سمت چپ کلید کم/زیاد صدا همراه با دکمه سایلنت وجود دارند. در لبه انتهایی گوشی نیز اسپیکرهای استریو و درگاه شارژ لایتنینگ دیده می‌شوند. پنل جلویی دستخوش تغییر شده است، اکنون آیفون 13 ناچ کوچک‌تری دارد که میزان نرخ صفحه نمایش به بدنه را افزایش می‌دهد.

برای ثبت تصاویر در گوشی آیفون 14 از دو حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده شده که البته با توجه به پیشرفت فناوری، در ثبت تصاویر نسبت به نسل قبل بهتر عمل می‌کنند. دوربین سلفی نیز به قابلیت فوکوس خودکار تازه‌ای مجهز شده که کیفیت تصاویر سلفی را بالا برده است. با توجه به اینکه در iPhone 13 Pro و 13 Pro Max دارای نمایشگری با 9to5mac نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستند، انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های آيفون 14 نیز از این قابلیت بهره‌مند باشند. علاوه براین شرکت اپل این گوشی را با یک پنل مدل LTPO یا یک فناوری نکامل یافته بهتر برای نمایشگر عرضه خواهد کرد. بسیاری از افراد انتظار دارند آیفون 14 با قیمت نسل قبلی خود یعنی آيفون 13 مطابقت داشته باشد.