ریکاوری قلبی: در اپل واچ/آیفون چیست؟

[ad_1]

از جمله ویژگی‌های باارزش سلامت watchOS چیزی است که اپل آن را Cardio Recovery می‌نامد. برای بررسی دقیق این ویژگی، نحوه ردیابی آن با اپل واچ، چرایی ارزشمند بودن آن، اعداد ریکاوری قلب خوب و نکاتی برای بهبود آن، ما را دنبال کنید.

به نظر می رسد که Cardio Recovery چیزی است که قبلاً تحت عنوان پرکاربرد «بازیابی ضربان قلب» در اپل واچ موجود بود. در watchOS 9 و iOS 16 به بعد، اپل نام ویژگی Cardio Recovery را تغییر داد – احتمالاً برای مطابقت با معیار Cardio Fitness (VO2 max) در برنامه Health. قابل ذکر است، این ویژگی قبلاً در برنامه Health – فقط در برنامه Fitness – ظاهر نمی شد، اما اکنون در هر دو نسخه در دسترس است.

مانند HRV و Cardio Fitness، ریکاوری قلبی یا بازیابی ضربان قلب یک معیار سلامت کمتر شناخته شده است که هر بار که تمرین می کنید توسط Apple Watch اندازه گیری می شود. خواه قبلاً از این ویژگی استفاده نکرده‌اید یا کنجکاو هستید که چرا مفید است، چگونه مطمئن شوید خوانش‌های دقیقی دریافت می‌کنید یا چگونه می‌توانید آن را بهبود ببخشید، به خواندن ادامه دهید.

ریکاوری قلبی (بازیابی ضربان قلب) چیست و چرا مهم است؟

ریکاوری قلبی کاهش ضربان قلب شما را بلافاصله پس از ورزش اندازه گیری می کند. همانند تغییرات ضربان قلب، بازیابی ضربان قلب (HRR) بینشی در مورد سلامت قلب شما بر اساس سرعت واکنش آن به سیستم عصبی خودمختار ارائه می دهد.

MedPage Today HRR را اینگونه توضیح می دهد:

اندازه‌گیری‌های این فعالیت منعکس‌کننده تعادل بین سیستم عصبی سمپاتیک (که پاسخ‌های جنگ و گریز را فعال می‌کند) و سیستم عصبی پاراسمپاتیک (که فعالیت‌های «استراحت و هضم» را فعال می‌کند) را نشان می‌دهد و نشان داده شده است که پیش‌بینی‌کننده‌های قدرتمندی برای مرگ و میر هستند.

در یکی از مطالعاتی که بیش از 1000 بار به آن ارجاع داده شده توسط کول، بلک استون، پاشکو، اسنادر و لاور، HRR غیرطبیعی پایین نشانگر دو برابر بیشتر خطر مرگ در شش سال است.

مربوط:

اعداد خوب ریکاوری قلبی چیست؟

مطالعات جدیدتر تایید کننده مطالعه توسط کول و همکاران. نتایج نشان می دهد که بازیابی قلبی یا بازیابی ضربان قلب از 13 یا بیشترr (به معنی افت 13 ضربه در دقیقه یا بیشتر) پس از 1 دقیقهیا 22 یا بیشتر بعد از دو دقیقه در محدوده نرمال/سالم است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که برای آزمایش دقیق ریکاوری ضربان قلب، باید بلافاصله پس از تمرین، ضبط تمرین اپل واچ خود را متوقف کنید. به عنوان مثال، اگر به تمرین خود اجازه دهید بعد از اتمام، کشش، نشستن، استراحت و سپس پایان تمرین اجرا شود، اعداد HRR پایینی را مشاهده خواهید کرد زیرا اپل واچ ضربان قلب تمرین شما را با دقیقه و ضربان قلب شما بعد از ورزش مقایسه نمی کند. به مدت 2 دقیقه

به همین ترتیب، تمرین‌هایی که شامل خنک کردن هستند نیز اعداد HRR را تغییر می‌دهند. و برنامه‌های شخص ثالثی که از شروع تمرینات در اپل واچ پشتیبانی می‌کنند، مانند Peloton و غیره، ممکن است قبل از اینکه ابزار پوشیدنی بتواند بازیابی ضربان قلب شما را اندازه‌گیری کند، تمرینات خود را پایان دهند. در این موارد، اعداد بازیابی ضربان قلب در اپل واچ یا آیفون ظاهر نمی شوند.

اگر اینجا و آنجا متوجه HRR پایین شدید نگران نباشید. این اعداد ممکن است بسته به سن شما و سایر عوامل متفاوت باشد. اما اگر مرتباً خود را پایین‌تر از اعداد بالا می‌بینید و بلافاصله پس از پایان ورزش با اپل واچ کار نمی‌کنید، ممکن است ارزش دیدن پزشک را داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2018 که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، به این نتیجه رسید که بازیابی ضربان قلب تنها 10 ثانیه پس از ورزش اندازه‌گیری می‌شود، ممکن است در پیش‌بینی مرگ و میر دقیق‌تر باشد، اما اپل واچ به این رویکرد سنتی‌تر از 1 و 2 دقیقه پایبند است.

ریکاوری قلبی برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند نیز مفید است. تحقیقات نشان داده است که توانبخشی قلبی می تواند بازیابی ضربان قلب را 18 تا 22 ضربه در دقیقه بهبود بخشد (ممنون براندون!).

Apple Watch Cardio Recovery: نحوه ردیابی و مشاهده

اپل واچ

اپل واچ به طور خودکار ریکاوری قلبی (بازیابی ضربان قلب) شما را ردیابی می کند. این زمانی اتفاق می‌افتد که ردیابی ورزش خود را به پایان می‌رسانید، بنابراین تلفن خود را برای سه دقیقه بعد از آن (به ازای هر اپل) روشن بگذارید.

برای مشاهده داده‌های خود (به نام بازیابی Cardio در iOS 16/watchOS 9 و نسخه‌های جدیدتر و بازیابی ضربان قلب در iOS 15/watchOS 8 و نسخه‌های قبلی):

  1. در اپل واچ، به اپلیکیشن ضربان قلب
  2. انگشت خود را به سمت پایین بکشید یا اسکرول کنید
  3. تا زمانی که یک تمرین را برای روز ذخیره کرده اید، باید یک را ببینید بعد از تمرین بخش در watchOS 9 و 10 (با نام بهبود در watchOS 8)
  4. برای دیدن جزئیات روی آن ضربه بزنید
  5. کاردیو/بازیابی ضربان قلب نشان می دهد که ضربان قلب شما 1 و 2 دقیقه بعد از تمرین چقدر کاهش یافته است.
    • به خاطر داشته باشید که برای اندازه گیری میزان HRR باید بعد از آموزش ساعت اپل را روشن بگذارید.
  6. برای دیدن داده های روزهای قبل باید به آیفون خود بروید، زیر را دنبال کنید
ریکاوری کاردیو اپل واچ

آیفون

در برنامه Health (فقط با iOS 16 و جدیدتر)

  1. در iOS 17 یا 16، به برنامه سلامت در آیفون
  2. انتخاب برگه مرور در پایین سمت راست
  3. حالا فشار دهید قلب
  4. جستجو کنید ریکاوری قلبی
  5. اکنون می‌توانید تمام داده‌هایی را که با اپل واچ جمع‌آوری کرده‌اید ببینید، روی برگه‌های D/W/M/6M/Y در بالا ضربه بزنید تا دوره‌های زمانی مختلف را ببینید.
ساعت بازیابی آیفون cardioOS 9 iOS 16

راه دیگری برای دیدن

  1. برای مشاهده داده‌های بازیابی ضربان قلب/کاردیو اپل واچ برای تمرینات قبلی، به اینجا بروید برنامه تناسب اندام در آیفون
  2. انتخاب برگه خلاصه اساسا
  3. یکی را فشار دهید تمرین اخیر از صفحه اصلی یا ضربه بزنید حلقه های فعالیت > یک روز را انتخاب کنید > برای یافتن تمرین(های) خود به پایین بکشید
  4. داده‌های ضربان قلب خود را در پایین پیدا کنید > برای مشاهده بازیابی ضربان قلب/قلب خود، انگشت خود را از چپ به راست بکشید
ریکاوری کاردیو آیفون iOS 16

جالب اینجاست که اپل داده‌های بازیابی ضربان قلب/قلب را در برنامه Health زیر بخش قلب در iOS 15 و نسخه‌های قبلی اضافه نمی‌کند.

چگونه ریکاوری قلبی را بهبود دهیم؟

راه های مختلفی برای بهبود ریکاوری قلبی (بازیابی ضربان قلب) وجود دارد. سازنده پوشیدنی Woop این لیست از نکات را برای بهبود پاسخگویی قلب و سیستم عصبی خودکار به اشتراک گذاشته است:

  • خواب با کیفیت
  • هیدراته بمانید
  • یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید
  • مدیتیشن یا تنفس را تمرین کنید
  • استرس را کاهش دهید
  • از الکل اجتناب کنید

بیشتر بدانید 9to5Mac آموزش ها:

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی