فروش مک در سه ماهه چهارم 2022 22 درصد کاهش یافت، اما برندهای رایانه شخصی بیشترین ضربه را خوردند.

اول، ما شاهد افزایش چشمگیر تقاضا در سراسر همه گیری بودیم، با هشت چهارم حمل و نقل متوالی بالاتر از حد متوسط. این امر ناشی از ترکیبی از نیاز به راه اندازی بهتر کار از خانه و افزایش تقاضا برای سرگرمی های خانگی بود. این بدان معنی بود که بازار به طور موثری اشباع شده بود، با درصد بالایی از مصرف کنندگان و کسب و کارها که رایانه های شخصی جدیدتری دارند که برای چند سال نیازی به تعویض ندارند.

Canalys می گوید سه دلیل برای کاهش تقاضا وجود دارد.

عرضه نسل دهم آی‌پد توسط اپل در سه ماهه چهارم به گسترش موقعیت پیشرو خود در بازار تبلت در اروپای غربی کمک کرد، زیرا در سه‌ماهه چهارم نسبت به سال گذشته ثابت بود. با این حال، برای کل سال 2022، محموله ها 16٪ کاهش یافته است، مطابق با بازار کلی.

دوم، شرایط اقتصادی فعلی، با تورم بالا و اخراج. بسیاری شاهد کاهش قابل توجه قدرت خرید واقعی خود بوده اند، در حالی که برخی دیگر با آینده نامعلومی روبرو هستند که هزینه مصرف کنندگان برای کالاهای لوکس گران قیمت را کاهش می دهد.

ما از قبل می دانستیم که تجارت مک به خوبی پیش نمی رود. اپل در طی تماس درآمدی خود برای سه ماهه تعطیلات، فاش کرد که درآمد مک از 10.85 میلیارد دلار در سه ماهه آخر سال 2021 به 7.74 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

این خبر برای اپل در بخش جلویی آی‌پد بهتر بود، جایی که محموله‌ها ثابت بود در حالی که اکثر برندهای دیگر با کاهش شدید مواجه شدند.

سامسونگ در سه ماهه و سال دوم رتبه دوم را کسب کرد زیرا عملکرد چشمگیر تعطیلات به این معنی بود که تنها فروشنده بزرگی بود که رشد را ثبت کرد. [of 16.3%]. لنوو سه ماهه چهارم ضعیفی را پشت سر گذاشت، زیرا فروش تبلت های آن نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد کاهش یافت و آن را به رتبه چهارم پس از آمازون سقوط کرد. هواوی با وجود افت شدید 66 درصدی فروش، جایگاه پنجم را حفظ کرد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در مورد وضعیت “دشوار” در آن زمان اظهار نظر کرد و خاطرنشان کرد که فروش بالای دستگاه های M1 در سال 2021 به معنای کاهش تقاضا برای دستگاه های M2 بود و صنعت رایانه های شخصی در حال کوچک شدن است.

در نهایت، افزایش نرخ بهره در کنار کاهش کلی هزینه ها در یک اقتصاد سخت، اجاره رایانه شخصی را برای مشاغل گران تر کرده است.

اما گزارش زنجیره تامین دیروز حاکی از آن بود که حتی اپل از میزان کاهش تقاضا برای جدیدترین مک شگفت زده شد و تولید تراشه های M2 را برای دو ماه کامل متوقف کرد – اولین باری که این شرکت تولید تراشه های نسل فعلی را به حالت تعلیق درآورد. .

فروش مک در سه ماهه چهارم 2022 22 درصد کاهش یافت

اما اگر این خبر برای اپل خوب نبود، برای برندهای پرفروش رایانه شخصی بدتر بود…

زمینه

با این حال، همان داده ها نشان می دهد که بازار رایانه های شخصی به طور کلی 38.5٪ سقوط کرده است. همه برندهای اصلی رایانه های شخصی ذکر شده حتی بیشتر از اپل آسیب دیدند.

تامین کننده محموله های Q4 2022 Q4 2022
سهم بازار
Q4 2021
اکسپدیشن ها
Q4 2021
سهم بازار
سالانه
رشد
لنوو 2.9 26.9٪ 4.4 25.4٪ -34.9٪
از سرگیری 2.5 23.8٪ 4.4 25.6٪ -42.8٪
دل 1.6 14.6٪ 2.7 15.6٪ -42.4٪
سیب 1.4 13.2٪ 1.8 10.5٪ -22.8٪
ایسوس 0.9 8.1٪ 1.2 6.6٪ -24.9٪
دیگران 1.4 13.4٪ 2.8 16.2٪ -49.2٪
جمع 10.7 100.0% 17.4 100.0% -38.5٪

این شرکت داده بازار انتظار دارد که بازار رایانه های شخصی اروپای غربی در طول سال جاری به کاهش خود ادامه دهد که حدود 7 درصد از 21 درصدی که در سال 2022 مشاهده شده بود کاهش می یابد. . بازگشت به رشد در سال 2024 را پیش بینی می کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

بر اساس آخرین داده های اطلاعاتی بازار، محموله های مک در اروپای غربی در سه ماهه آخر سال گذشته 22.8 درصد کاهش یافت. این با گزارش زنجیره تامین دیروز مرتبط است که اپل متعاقباً تولید تراشه M2 را برای دو ماه کامل متوقف کرد.

داده های Canalys نشان می دهد که محموله های مک در سه ماهه تعطیلات به 1.4 میلیون کاهش یافته است، از 1.8 میلیون در سه ماهه مشابه در سال 2021.