اپل به انتقاد متا از قوانین App Store در مورد خریدهای درون برنامه ای پاسخ می دهد

[ad_1]

در یک پست وبلاگی که روز پنجشنبه منتشر شد، متا تغییراتی را در نحوه پرداخت تبلیغات برای “پست های تقویت شده” در فیس بوک و اینستاگرام اعلام کرد. طبق گفته این شرکت، تبلیغ‌کنندگان اکنون 30 درصد کارمزد را هنگام خرید بوست از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک یا اینستاگرام در آیفون پرداخت خواهند کرد. این به دلیل تغییراتی است که در دستورالعمل‌های اپ استور بیش از یک سال پیش اعمال شد.

در بیانیه ای به 9to5Macاپل به انتقاد متا و تلاش برای انداختن تقصیر به گردن اپل پاسخ داد.

بیانیه اپل:

ما همیشه از خرید کالاها و خدمات دیجیتال در برنامه ها خواسته ایم که باید از خرید درون برنامه ای استفاده کنند. تقویت، که به یک فرد یا سازمان امکان می دهد برای افزایش دسترسی به پست یا نمایه هزینه پرداخت کند، یک سرویس دیجیتالی است – بنابراین مطمئناً خرید درون برنامه ای لازم است. این همیشه وجود داشته است و نمونه های زیادی از برنامه های کاربردی وجود دارد که با موفقیت به این امر دست می یابند.

اپل به من می گوید که در طول سال گذشته به طور گسترده با متا کار کرده است تا به آنها زمان و فرصت بدهد تا از دستورالعمل های اپ استور پیروی کنند. برنامه جداگانه Meta Ads Manager نیز در اپ استور موجود است و به کسب و کارها اجازه می دهد تا برای تبلیغات بدون استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای اپل پرداخت کنند.

دستورالعمل فروشگاه App مورد بحث، که به طور رسمی در اکتبر 2022 اجرایی شد، توضیح می دهد:

برنامه‌های مدیریت تبلیغات: برنامه‌هایی که تنها هدفشان اجازه دادن به تبلیغ‌کنندگان (افراد یا شرکت‌هایی که یک محصول، خدمات یا رویداد را تبلیغ می‌کنند) برای خرید و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در انواع رسانه‌های مختلف (تلویزیون، OOH، وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و غیره) است که نیازی به آن ندارند. برای استفاده از خرید درون برنامه ای این برنامه ها برای مدیریت کمپین در نظر گرفته شده اند و خود تبلیغات را نمایش نمی دهند.

خرید دیجیتالی محتوای تجربه شده یا مصرف شده در یک برنامه، از جمله خرید تبلیغات برای نمایش در همان برنامه (مانند فروش «افزایش» برای پست‌ها در یک برنامه رسانه اجتماعی) باید از خرید از طریق برنامه استفاده کند.

متا در پست وبلاگ خود گفت که باید “یا با دستورالعمل های اپل مطابقت داشته باشد یا پست های تقویت شده را از برنامه های ما حذف کند.”

ما موظف هستیم یا از دستورالعمل های اپل پیروی کنیم یا پست های تقویت شده را از برنامه های خود حذف کنیم. ما نمی‌خواهیم توانایی تقویت پست‌ها را حذف کنیم، زیرا این کار به کسب‌وکارهای کوچک آسیب می‌زند و این ویژگی را کمتر دیده می‌کند و به طور بالقوه آنها را از یک روش ارزشمند برای تبلیغ کسب‌وکارشان محروم می‌کند.

فیس‌بوک اضافه می‌کند که کسب‌وکارها می‌توانند برای جلوگیری از پرداخت هزینه 30 درصدی، در وب‌سایت‌های فیس‌بوک یا اینستاگرام اقدام به خرید افزایش دهند.

به طور خاص، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به Facebook.com و Instagram.com در مرورگرهای وب دسکتاپ یا موبایل دسترسی داشته باشند تا محتوای خود را ارتقا دهند. با انجام این کار، آنها عملکردی مشابه بهبود انتشار برنامه iOS خواهند داشت، با این تفاوت که اکنون از هزینه های خدمات اپل جلوگیری می کنند.

یکی دیگر از تغییرات طبق گفته متا این است که کسب‌وکارها در iOS اکنون باید در صورت استفاده از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک یا اینستاگرام، هزینه‌های افزایش را از قبل پرداخت کنند. در گذشته، کسب‌وکارها پس از انتشار پست‌های تقویت‌شده خود، هزینه دریافت می‌کردند.

جزئیات بیشتر در وب سایت فیس بوک موجود است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی