بررسی محصول جدید اپل، گوشی آیفون 14 پرو مکس اپل آچار

یک ویژگی بسیار جالب و نوآورانه دیگر اپل برای این قسمت این است که اگر در حال انجام دو فعالیت باشید جزیره پویا نیز به دو قسمت تقسیم می‌شود. تمامی حقوق متعلق به شرکت کالا پردازش پایا (فروشگاه آنلاین کالاتیک) می باشد. در واقع جزیره پویا نشان از نبوغ تیم نرم‌افزاری برای پوشاندن مشکل فنی اپل برای محو کردن ناچ دارد. حالت سینمایی، اکنون در 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه در دسترس است. سايت mobile.ir هيچ مسئوليتي را در قبال آگهي‌هاي درج شده در سايت نمي‌پذيرد و از كاربران گرامي تقاضا دارد نهايت دقت را در انتخاب و استفاده از آگهي موردنظر مبذول فرمايند.

به لطف این تراشه و البته سیاست‌های اپل شما می توانید نمایشگر همیشه روشن را فقط روی همین ۲ مدل داشته باشید. در اندازه‌ی سایر دوربین‌ها یعنی تله‌فوتو و فوق عریض تفاوتی در مقایسه با قبل دیده نمی‌شود و همچنان شاهد استفاده از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستیم. اما دوربین فوق عریض طبق ادعای اپل اکنون سه برابر در نور کم بهتر عکاسی می‌کند. آیفون ۱۴ پرو تاریخ 25 شهریور عرضه می‌شود، البته تاریخ پیش فروش آن از جمعه 18 شهریور است. در جدول زیر مشخصات آیفون ۱۴ پرو با پرچمدارهای سامسونگ، شیائومی و هواوی مقایسه شده است. قابلیت جدید و قابل‌توجه دیگر این گوشی اپل، نمایشگر همیشه روشن یا همان AOD است که با ویژگی جدید ویجت‌ها در صفحه قفل یا لاک اسکرین iOS 16 کار می‌کند.

آیفون 14 پرومکس با توجه به حدس ها و گمانه زنی هایی که وجود دارد یک گوشی کاملا مدرن و بسیار پیشرفته است. دوربین هایی با لنزهای عالی و صفحه نمایشی بزرگ و خوب برای گوشی های مذکور حدس زده می شود. حذف ناچ و بریدگی از صفحه نمایش موجب جذاب تر شدن و بزرگ تر شدن نمایشگر گوشی مورد نظر است. نمایشگر همیشه روشن و عدم نیاز به روشن کردن آن برای مشاهده اعلان ها و اطلاعات نیز یکی دیگر از شایعاتی است که درباره گوشی های پرومکس آیفون 14 زده می شود. صفحه نمایش های بزرگ برای تمام نسخه های آیفون 14 و حذف ناچ یا بریدگی موضوعی است که اغلب کاربران، طرفداران و کارشناسان انتظار آن را می کشند. جالب است بدانید که از هنگام ایجاد پنل های OLED در گوشی های آیفون 14، انتظار صفحه نمایش همیشه روشن در بین کاربران به وجود آمده است؛ اما این انتظار ظاهرا قرار است برای آیفون 14 پرومکس و پرو محقق شود.

  • آیفون 14 پرو 512 گیگابایتی در حال حاضر یک رقیب قوی برای گوشی هوشمند ارزان قیمت سال اپل است.
  • اپل برای دوربین اصلی دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده نمی‌کند؛ بلکه به سراغ دوربینی 48 مگاپیکسلی رفته که لنز واید 24 میلی‌متری دارد و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز استفاده می‌کند.
  • البته اپل هم برای این که برنده این رقابت تنگاتنگ باشد در رویداد 16 شهریور خود برگ برنده‌اش یعنی چیپ A16 را رو کرد.
  • اخیرا، افشاگری اعلام کرده است که آیفون 14 پرو مکس از یک سنسور بزرگ‌تر ساخت سونی برای امسال استفاده می‌کند.
  • الگوریتم های پیشرفته نمایش، حسگر مجاورت مهندسی شده و موشن های جذاب در نظر گرفته شده از جمله قابلیت های دیگر این جزیره پویا و نوآوری اپل تلقی می شود.
در عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس باز هم شاهد شکل و شمایل یکسانی در قسمت دوربین‌ها هستیم، اما اندازه‌ی لنزها بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. لنز اصلی در این مدل از 12 به 48 مگاپیکسل ارتقاء یافته که باعث می‌شود عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس حتی از قبل هم بهتر باشد. در واقع گوشی ایفون 14 پرو مکس مدلی نیست که بتوان مشخصاتش را در چند جمله خلاصه کرد و یا حتی نیازی به تعریف وبلاگ 9to5mac.ir کردن داشته باشد. سال‌ها سابقه‌ی خوب اپل بیانگر همه چیز هست و به تنهایی برای اطمینان به این گوشی کافیست. با این حال به طور کلی می‌توان گفت که این گوشی نسبت به مدل های دیگر موجود در بازار دوربینی خارق‌العاده برای عکاسی و فیلمبرداری دارد، سخت افزار آن در حال حاضر قدرتمندترین مدل بین گوشی‌هاست و عملاً با خرید آن تا سالها از تعویض گوشی بی‌نیاز خواهید بود.

گوشی ورتو

IPhone 14 ProMax به احتمال زیاد به یک باتری 4500 میلی‌آمپری با فست شارژ 33 واتی مجهز خواهد شد. اندازه صفحه نمایش مانند آيفون 14 استاندارد و پلاس است به ترتیب 6.1 و 6.7 اینچ است. اپل حداکثر روسنایی صفحه را در مدل های پرو و پرو مکس به 2000 نیت افزایش داده است.

صفحه نمایش