جزئیات بیشتر در مورد پیروزی قانونی اپل در برابر AliveCor اکنون در دسترس است

[ad_1]

هفته گذشته، اپل در نبرد حقوقی خود با AliveCor بر سر فناوری نظارت بر قلب اپل واچ به پیروزی قابل توجهی دست یافت. با این حال، در آن زمان، جزئیات کامل این تصمیم به دلایل محرمانه در دسترس نبود.

این هفته قاضی پرونده نسخه عمومی حکم دادگاه به نفع اپل را منتشر کرد.

برای جزئیات بیشتر، شما را به پوشش جامع هفته گذشته خود در مورد نبرد آنتی تراست AliveCor و Apple ارجاع می دهم. اصل ماجرا این بود که AliveCor در می 2021 یک شکایت ضد انحصار ارائه کرد و استدلال کرد که تغییرات اپل در الگوریتم ضربان قلب اپل واچ ضد رقابت است.

این مورد بر روی ارتقاء الگوریتم ضربان قلب اپل واچ ساخته شده به عنوان بخشی از watchOS 5 در سال 2018 متمرکز بود، زیرا این شرکت از الگوریتم “بهینه ساز مسیر ضربان قلب” (HRPO) به الگوریتم “شبکه عصبی ضربان قلب” (HRNN) منتقل شد. AliveCor استدلال کرد که این تغییرات به تجربه استفاده از ویژگی SmartRhythm خود که در برنامه watchOS خود موجود است، آسیب می رساند.

سپس AliveCor این شکایت ضد انحصار را در می 2021 تنظیم کرد و ادعا کرد که اپل باید به ارائه داده‌های ضربان قلب اپل واچ از الگوریتم‌های قبل از watchOS 5 ادامه می‌داد. با این حال، اپل این کار را نکرد زیرا او احساس می‌کرد HRNN دقیق‌تر است.

جفری وایت، قاضی منطقه ای ایالات متحده، به نفع اپل رای داد و گفت که تغییرات اپل در watchOS ضد رقابتی نیست و این پرونده نباید به محاکمه هیئت منصفه برود. قابل ذکر است، دادگاه همچنین ادعای AliveCor مبنی بر اینکه اپل قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا را نقض کرده است، رد کرد.

در نسخه کامل این تصمیم که امروز منتشر شد، جزئیات بیشتری از رای دادگاه وجود دارد. در این تصمیم توضیح داده شده است: «دادگاه به سادگی نمی‌تواند دعوت AliveCor را برای مدیریت خرد الگوریتم‌هایی که اپل در watchOS حفظ می‌کند با دستور اپل برای تغییر API حالت آموزشی خود برای بازگرداندن HRPO و دسترسی توسعه‌دهندگان شخص ثالث به مقادیر HRPO بپذیرد.

به عنوان مثال، قاضی توضیح می دهد که رقبا حق کنترل تصمیمات مربوط به محصولات اپل را ندارند – این همان کاری بود که AliveCor در تلاش بود انجام دهد. قاضی گفت: «اپل این حق را دارد که تغییر محصولی را اجرا کند که برای برخی اهداف مضر است، به شرطی که این تغییر برای مصرف‌کنندگان از طریق دیگری بهبود یابد.»

و بیشتر:

نتیجه منطقی موضع AliveCor این است که اگر حذف الگوریتم‌های قدیمی باعث اختلال در برنامه‌های شخص ثالث و افزایش سهم بازار اپل می‌شود، اپل باید هر الگوریتمی را که توسط یک توسعه‌دهنده استفاده می‌شود در watchOS حفظ کند. HRPO تنها یکی از الگوریتم‌های متعدد در API حالت تمرین بود و API حالت تمرین تنها یکی از بسیاری از APIها در watchOS است. هر کدام فضا را اشغال می کنند و برای کار کردن به عمر باتری نیاز دارند، به این معنی که شارژ بیش از حد باعث کند شدن اپل واچ و تخلیه سریعتر باتری می شود. چنین نتیجه ای غیرقابل دفاع خواهد بود و مانع از نوآوری هایی می شود که قوانین ضد انحصار برای ترویج آن طراحی شده اند.

و جزئیات بیشتر در مورد رد ادعای AliveCor مبنی بر اینکه اپل قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا را نقض کرده است:

نقش دادگاه تجزیه و تحلیل بی‌پایان کیفیت الگوریتم‌هایی نیست که اپل برای استفاده توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث توسعه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت هرگز برای هیچ هدفی کاهش نمی‌یابد. چنین دستوری می‌تواند رقابت را از طریق دلسرد کردن شرکت‌ها از بهبود محصولاتشان که به نفع مصرف‌کنندگان به‌عنوان یک کل است، محدود کند، و این به ضرر طرف‌های خاصی است که وضعیت موجود را ترجیح می‌دهند.

سند کامل در زیر موجود است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی