خرید و قیمت چای تبتی 80 گرمی ترب | OkChay

گردشگران از شیر چایی تبتی بیشتر از چای کره استقبال می‌کنند چراکه طعم خوشایندتری دارد و مزه اش مانند چای کره قوی نیست. دستور طرز تهیه چای کره ای تبتی ایرابرود برای 4 نفر سرو میشود ، و 10 دقیقه فعالیت میخواهد. مردم تبت چای کره را برای گرم نگه داشتن خودشان می‌نوشند و شاید این تنها راهی باشد که بتوان روزهای سرد زمستان را در مناطق مرتفع هیمالیا سپری کرد.

خرید چای ایرانی لاهیجان

خرید و قیمت چای تبتی 80 گرمی ترب | OkChay

تبتی‌ها چای کره‌ای را در «تسامپا» می‌ریزند و می‌خورند یا «تسامپا» را در چای کره‌ای تیلیت کرده و خوب مخلوط می‌کنند. توجه داشته باشید که مهمان‌ها نمی‌توانند صرفا با تشکر کردن از خوردن چای امتناع کنند، بلکه باید قبل از ترک منزل میزبان، حتما حداقل سه کاسه پر از چای کره‌‌ای بنوشند. برای ابراز احترام به میزبان، باید چای را آهسته نوشید و در زمان نوشیدن چای از طعم دلپذیر آن تعریف و تمجید کرد. طبق سنت‌ها هنگام اتمام نوشیدن، باید مقداری چای در ته فنجان باقی بماند.

در واقع، چای کره‌ای به این ترتیب در میان غربی‌ها به شهرت چای مخصوص دانشکده و محبوبیت رسید. چای کره‌ای به کوهنوردان کمک می‌کند تا بدن خود را در دمای زیر صفر مناطق هیمالیا گرم نگه دارند. این چای فقط به گرم شدن بدن کمک نمی‌‌کند؛ بلکه کالری و انرژی لازم برای طی کردن مسیر را نیز به کوهنوردان می‌دهد. در زمان‌های دور به لطف جاده ابریشم تجارت بین ایران و کشورهای دیگه افزایش یافت. از طرف دیگه حمل و جابه‌جایی برگ‌های درختچه کاملیا از چین در این مسیر آسان‌تر بود؛ بنابراین در تاریخچه چای شاید این زمان جای این نوشیدنی رو بین ایرانی‌ها باز کرده باشه.

  • به طوری که امروزه انواع سیاه به دست اومده از برگ‌های سیننسیس از نظر عطر و طعم حتی از انواع سبز طولانی‌تر و برای اهداف صادراتی هم مناسب‌تر هست.
  • راهبه‌های بودایی ژاپنی در زمان بازگشت از تحصیل در خارج کشور دانه‌های گیاه سیننسیس رو آوردن.
  • در زمان‌های دور به لطف جاده ابریشم تجارت بین ایران و کشورهای دیگه افزایش یافت.
  • هر شب، آن‌ها آب را می‌جوشانند و حدود شانزده آجر چای یا چای قالبی فشرده شده و صدها کیلوگرم کره برای تهیه چای کره‌ای این تعداد راهبه مصرف می‌کنند.

پس از اون انواع اولانگ، زرد، سفید و پوئره هم با تغییر میزان فراوری تولید شدن. این نوشیدنی سال‌هاست که به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ چین باقی‌مونده. جالبه بدونین امروزه افراد زیادی در رقابت‌های چای شانگهای شرکت می‌کنن. در این مسابقات در حین نواختن ساز سنتی چین، مراسم چای‌خوری رو باید بدون نقص انجام و 1000 نوع مختلف از این نوشیدنی رو تشخیص بدن. در صورت گذر از این رقابت‌ها گواهی Tea Art به اون‌ها داده می‌شه. شاید باید گفت یک اتفاق ناگهانی باعث پیدایش این دمنوش دلپذیر شد.

آداب مصرف چای کره‌ای