دو کلید تاریخ اپل به یکدیگر پیوستند

دو سازمان کلیدی در تاریخ اپل در یک سازمان ادغام خواهند شد، زیرا مرکز تحقیقات پالو آلتو زیراکس (PARC) به SRI International اهدا شد. این باعث می شود که تیم های تحقیقاتی PARC و SRI با یکدیگر در پروژه های آینده کار کنند.

زیراکس PARC در سال 1970 تأسیس شد و به عنوان یک شرکت مستقل در سال 2002 تأسیس شد. این سازمان در خط مقدم بسیاری از پیشرفت های فناوری از جمله اترنت، چاپ لیزری، رابط کاربری گرافیکی و محاسبات در همه جا حاضر بوده است. اهدای PARC زیراکس به SRI درهای جدیدی از فرصت را برای هر دو سازمان باز خواهد کرد. SRI با تاریخچه غنی خود که ریشه در تعالی علمی دارد، شریکی بهینه برای آغاز تکامل بعدی رشد PARC است.

دانشگاه استنفورد اشاره می کند که داستانی که معمولاً در مورد بازدید استیو از PARC گفته می شود دقیق نیست. افسانه این است که استیو کار پیشگامانه‌ای را که سازمان با رابط کاربری گرافیکی و ماوس انجام می‌داد، دید و بلافاصله برای راه‌اندازی کار به اپل شتافت، که منجر به ایجاد LISA و مکینتاش می‌شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

پروژه رشد کرد و دستیار به CALO تغییر نام داد: دستیار شناختی که یاد می گیرد و سازماندهی می کند.

در واقع دو بار توسط گروه‌های اپل از زیراکس PARC در سال 1979 بازدید شد. استیو جابز دومین مورد از این دو بود.

می توان گفت که ریشه های دور سیری حتی قدیمی تر است. در سال 1946، دانشگاه استنفورد مؤسسه تحقیقاتی استنفورد (SRI) را به عنوان مرکز نوآوری تأسیس کرد که به یک سازمان مستقل تبدیل شد و بعداً به شرکت بین المللی SRI تبدیل شد. این شرکت بود که سیری را توسعه داد.

شرکت هولدینگ زیراکس امروز از اهدای مرکز تحقیقاتی پالو آلتو (PARC) به SRI International، یک موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی که برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژیکی جهان را پشت سر گذاشته است، اعلام کرد. این حرکت به زیراکس اجازه می‌دهد تا به طور کامل بر ارائه نوآوری‌های جدید پیرامون ارائه خدمات چاپی، دیجیتال و فناوری اطلاعات خود تمرکز کند، در حالی که به تیم PARC اجازه می‌دهد تا به یک موسسه تحقیقاتی پیشرو بپیوندد تا تکامل بعدی رشد خود را افتتاح کند.

SRI در واقع یکی از 25 گروه تحقیقاتی درگیر در این پروژه بود، قبل از اینکه تصمیم بگیرد دستیار صوتی مستقل خود را بسازد. این پروژه سپس به شرکت خود – Siri, Inc. – تبدیل شد و این شرکتی بود که اپل برای راه‌اندازی دستیار به عنوان Siri در iPhone 4S خریداری کرد. در این بین، SRI International به کار خود به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی ادامه داد.

زیراکس PARC را به SRI International اهدا می کند

سیری زندگی خود را به عنوان یک پروژه نظامی ایالات متحده با بودجه دارپا (آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) آغاز کرد. اولین نامی که به دستیار هوشمند داده شد PAL بود: دستیار شخصی که یاد می گیرد.

جف راسکین، که به سازماندهی هر دو بازدید کمک کرد، توضیح داد که می‌خواهد جابز از PARC بازدید کند تا کاری را که قبلاً در اپل در حال انجام بود، درک کند. پروژه مکینتاش چندین بار از کار افتاده بود و راسکین سعی کرده بود اهمیت فناوری هایی را که در آن گنجانده بود برای جابز توضیح دهد. راسکین با نشان دادن اینکه سایر شرکت‌ها این نوع کار را هیجان‌انگیز می‌دانستند، امیدوار بود که ارزش کار مکینتاش را در چشم جابز افزایش دهد.

در واقع، PARC مدتی بود که پروژه را به صورت عمومی به اشتراک گذاشته بود و مهندسان اپل قبلاً از این ایده ها برای کار بر روی LISA و Macintosh قبل از بازدید استیو استفاده می کردند. دلیل اینکه جف راسکین و دیگران می‌خواستند استیو از PARC بازدید کند، این بود که خودش پتانسیل فناوری را که روی آن کار می‌کردند ببیند – زیرا رابط کاربری گرافیکی و ماوس را می‌توان روی سخت‌افزار موجود مشاهده کرد.

حتی بیشتر از این هم وجود دارد، به این معنا که تیم مکینتاش در توسعه این رویکرد انقلابی جدید برای محاسبات در واقع از تیم LISA جلوتر بود – داستانی که راسکین در اینجا می گوید.

PAL تبدیل به CALO به سیری شد

ارتباط اپل با PARC و SRI International کمی بیشتر از داستان های ساده شده ای است که معمولاً گفته می شود.

بازدید استیو جابز از PARC

زیراکس اکنون تصمیم گرفته است که PARC تمرکز اصلی شرکت بر دستگاه‌های تولید و مدیریت اسناد چاپی و دیجیتال است.

PARC جایی بود که استیو جابز رابط کاربری گرافیکی و ماوس را دید که در LISA و سپس مکینتاش استفاده شد، در حالی که SRI جایی بود که Siri توسعه یافت…

زمینه

در نتیجه، او به عنوان بخشی از قراردادی که SRI خدمات مشاوره ای را به زیراکس ارائه می کند، PARC را به SRI International اهدا کرد.